Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Może uda mi się jutro gdzieś podjechać żeby ktoś rzucil okiem bądź podpiął kompa. Dzięki za podpowiedzi. ??
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Byłem dziś u znajomego ale niestety ma kompa w naprawie i nie podpiął się, powiedział że najprawdopodobniej jest to turbo, geometria turba, ale przed robieniem turba wyczysciscil by jeszcze egr.
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,906
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 18-07-2020, 21:08
(18-07-2020, 20:39)Łysy Majkel napisał(a): Byłem dziś u znajomego ale niestety ma kompa w naprawie i nie podpiął się, powiedział że najprawdopodobniej jest to turbo, geometria turba, ale przed robieniem turba wyczysciscil by jeszcze egr.
A który? Ten silnik ma 2 zawory egr. Ja bym sprawdził czy geometria działa bo jak pisałem u mnie tez było takie podejrzenie i jest bez zarzutu. Efekt przyniosło czyszczenie czujników i ich połączeń.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
A który to nie wiem, ale chyba zrobimy tak jak mówisz żeby zacząć od geometria turbo, drogi to jest biznes z tym turbo i czyszczyniem?
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,906
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 19-07-2020, 10:55
Geometrię sprawdź bez wyjmowania turbo, rozepnij tylko aktuator(gruszka) i sprawdź czy pracuje płynnie bez zacięć, musisz mieć klej do gwintów nim zabezpieczona jest nakrętka sztangi aktuatora. EGR gorący jest bez problemowy dostęp masz go z przodu silnika obok klap wirowych, natomiast do zimnego EGR nie tak łatwo się dostać jest obok turbo jak na foto
Jak interesują cie koszty wyjęcia turbo to ceny trochę zbijają z nóg uszczelki ok 300, zasilanie i powrót oleju uszczelnienia dostępna wraz z przewodami i koszt ok 500 chyba ze w swoim zakresie uzbroisz się w bez przewodów to jakieś 5zl.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Cześć, wymieniłem dziś filtr paliwa, byłem na diagnostyce komputerowej, nic nie wykazało, po wymianie filtra samochód odżył, z filtra nic nie wyleciało, nawet żadnego opilka tak jak pisałem wcześniej, co mnie cieszy. Ale nadal zastanawia na jak długo ta wymiana pomoże. Może w zbiorniku paliwa jest jakiś syf co powoduje po jakimś czasie jego zapchanie?
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Zalej vervę i na autostradę porządnie przegonić. Ja od jakiegoś czasu leję tyko lepsze paliwo i po przegonieniu po autostradzie auto jest bardziej elastyczne i fajnie przyśpiesza. Wcześniej jeżdżąc na zwykłym paliwie głośno klekotał a poranne odpalanie trwało ciut dłużej. Na spalaniu też można zejść niżej na tym paliwie.
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Do ilu obrotów cisniecie zanim zmienicie biegi (ja zazwyczaj tak jak pokazuje strzałka kiedy mam zmienić bieg) no i jak daleko można się posunąc z ciśnieniem na ma a auta.
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Normalna jazda to do 2 tyś i zmiana biegu podczas rozpędzania się. Trzeba pamiętać że autem nie powinno się jeździć u kresu jego możliwości, jazda zgodnie z przepisami na autostradzie z małą górką nie powinna nadwyrężać jednostki a i spalanie nie wzrośnie drastycznie.
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,906
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 31-07-2020, 22:12
(31-07-2020, 21:37)Łysy Majkel napisał(a): Do ilu obrotów cisniecie zanim zmienicie biegi (ja zazwyczaj tak jak pokazuje strzałka kiedy mam zmienić bieg) no i jak daleko można się posunąc z ciśnieniem na ma a auta.
Wogole nie patrzę na te strzałki, biegi w mieście przeważnie zmieniam 2,5-3k czyli powiedzmy jeżdżę na 3 biegach. Ten silnik lubi obroty w okolicach 2k co potwierdza „ekonomizer”, poza tym jada w przedziale 1-2k to ciagle strzały Nm czego nie lubi koło dwumasowe i brak dynamiki. Tak w ramach testu spróbuj przyspieszeń 50-70 na 3 i 4 biegu z nie dużym gazem i dynamicznie przy okazji obserwuj spalanie chwilowe. Jazda 1,5-2k praktykuje tylko na długich spokojnych odcinkach drogi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
|