Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Szarpanie na ciepłym silniku


Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Może uda mi się jutro gdzieś podjechać żeby ktoś rzucil okiem bądź podpiął kompa. Dzięki za podpowiedzi. ??

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Byłem dziś u znajomego ale niestety ma kompa w naprawie i nie podpiął się, powiedział że najprawdopodobniej jest to turbo, geometria turba, ale przed robieniem turba wyczysciscil by jeszcze egr.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(18-07-2020, 20:39)Łysy Majkel napisał(a): Byłem dziś u znajomego ale niestety ma kompa w naprawie i nie podpiął się, powiedział że najprawdopodobniej jest to turbo, geometria turba, ale przed robieniem turba wyczysciscil by jeszcze egr.


A który? Ten silnik ma 2 zawory egr. Ja bym sprawdził czy geometria działa bo jak pisałem u mnie tez było takie podejrzenie i jest bez zarzutu. Efekt przyniosło czyszczenie czujników i ich połączeń.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op A który to nie wiem, ale chyba zrobimy tak jak mówisz żeby zacząć od geometria turbo, drogi to jest biznes z tym turbo i czyszczyniem?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Geometrię sprawdź bez wyjmowania turbo, rozepnij tylko aktuator(gruszka) i sprawdź czy pracuje płynnie bez zacięć, musisz mieć klej do gwintów nim zabezpieczona jest nakrętka sztangi aktuatora. EGR gorący jest bez problemowy dostęp masz go z przodu silnika obok klap wirowych, natomiast do zimnego EGR nie tak łatwo się dostać jest obok turbo jak na foto

[Obrazek: de9b8fe6132375f8f7a87cf215c7396f.jpg]

Jak interesują cie koszty wyjęcia turbo to ceny trochę zbijają z nóg uszczelki ok 300, zasilanie i powrót oleju uszczelnienia dostępna wraz z przewodami i koszt ok 500 chyba ze w swoim zakresie uzbroisz się w bez przewodów to jakieś 5zl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Cześć, wymieniłem dziś filtr paliwa, byłem na diagnostyce komputerowej, nic nie wykazało, po wymianie filtra samochód odżył, z filtra nic nie wyleciało, nawet żadnego opilka tak jak pisałem wcześniej, co mnie cieszy. Ale nadal zastanawia na jak długo ta wymiana pomoże. Może w zbiorniku paliwa jest jakiś syf co powoduje po jakimś czasie jego zapchanie?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Zalej vervę i na autostradę porządnie przegonić. Ja od jakiegoś czasu leję tyko lepsze paliwo i po przegonieniu po autostradzie auto jest bardziej elastyczne i fajnie przyśpiesza. Wcześniej jeżdżąc na zwykłym paliwie głośno klekotał a poranne odpalanie trwało ciut dłużej. Na spalaniu też można zejść niżej na tym paliwie.

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Do ilu obrotów cisniecie zanim zmienicie biegi (ja zazwyczaj tak jak pokazuje strzałka kiedy mam zmienić bieg) no i jak daleko można się posunąc z ciśnieniem na ma a auta.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Normalna jazda to do 2 tyś i zmiana biegu podczas rozpędzania się. Trzeba pamiętać że autem nie powinno się jeździć u kresu jego możliwości, jazda zgodnie z przepisami na autostradzie z małą górką nie powinna nadwyrężać jednostki a i spalanie nie wzrośnie drastycznie.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(31-07-2020, 21:37)Łysy Majkel napisał(a): Do ilu obrotów cisniecie zanim zmienicie biegi (ja zazwyczaj tak jak pokazuje strzałka kiedy mam zmienić bieg) no i jak daleko można się posunąc z ciśnieniem na ma a auta.


Wogole nie patrzę na te strzałki, biegi w mieście przeważnie zmieniam 2,5-3k czyli powiedzmy jeżdżę na 3 biegach. Ten silnik lubi obroty w okolicach 2k co potwierdza „ekonomizer”, poza tym jada w przedziale 1-2k to ciagle strzały Nm czego nie lubi koło dwumasowe i brak dynamiki. Tak w ramach testu spróbuj przyspieszeń 50-70 na 3 i 4 biegu z nie dużym gazem i dynamicznie przy okazji obserwuj spalanie chwilowe. Jazda 1,5-2k praktykuje tylko na długich spokojnych odcinkach drogi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości