Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Szarpanie na ciepłym silniku


Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Witam, mam takie pytanie ktoś podpowie co mogę zrobić. Podczas jazdy na 5, 6 biegu szczególnie pod górkę, ale na prostej też czasami się zdążą, kiedy wciskam mocniej pedał gazu przy prędkości ponad 100 km/h autem delikatnie poszarpuje i tak jak by nie miał mocy, trwa to sekundę a później ustępuje. Dodam że dzieje się tak jak zamochod się rozgrzeje na zimnym tego nie ma.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2020, 20:56 przez pio555.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

W jakim zakresie obrotów to szarpanie? Obstawiam ze pomiędzy 1,5-2k obrotów. Jest to tylko zamulenie czy kilkukrotne szarpnięcie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Tak w granicach tych obrotów, bardziej takie zamulenie które trwa dosłownie sekunde później odpuszcza i pojawia się.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Turbo łapie overboost, mam wrażenie ze jest to typowe dla tego silnika, małe turbo+duże obciążenie. Zastanawiam się czy na próbę nie zmienić u siebie regulatora turbosprężarki popularnie nazywanego N75 ale czy przyniesie zamierzony rezultat?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op To coś będzie z turbo? Jakaś jego degeneracja? A dlaczego tak jest jak się zagrzeje auto a na zimnym nie ma tego.?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(17-07-2020, 18:56)Łysy Majkel napisał(a): To coś będzie z turbo? Jakaś jego degeneracja? A dlaczego tak jest jak się zagrzeje auto a na zimnym nie ma tego.?


Na zimnym nie ma bo dawkowanie paliwa jest zwiększone i nadąża za powietrzem. Zmulenie jest tylko jedno czy powtarza się kilkukrotnie zanim silnik przekroczy 2k?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Łysy Majkel
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Powtarza się co jakiś czas, wymieniałem filtr paliwa to po wymianie było ok, wymiana była jakieś 9 mies temu, a filtrze można było zauważyć opiłki, wlałem też preparat na przeczyszczenie wtrysków bo myślałem że coś pomoże, ale dużo nie dało.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jeszcze raz, po wciśnięciu gazu w trakcie jednego przyspieszania występuje jedno zmulenie czy kilka następujących po sobie? U mnie było kilka po sobie ok 5 każde kolejne słabsze.

[Obrazek: 287b8fbeecdc9ee97496266740cb0a4f.jpg]

Porównaj PR009 i PR041 tak to wyglądało w moim przypadku. Pierwsze podejrzenie zmienna geometria turbiny, po odpięcie gruszki okazało się ze działa płynnie i bez zacięć wiec nie jej wina. Wyczyściłem dolot, czujniki i ich przyłącza mulenie ustało. Teraz tylko jest tylko jedno na wysokich biegach pomiędzy 1,5-2k obr przy wciśnięciu gazu w podłogę trwające 2-3 sekundy tzw overboost. Tez gdzieś wyczytałem ze komuś ustało szarpanie po czyszczeniu wtrysków u mnie się nie sprawdziło.
Opiłki w filtrze to nic dobrego wszystko zależy ile ich było i jak stary był filtr.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Łysy Majkel
Zarejestrowani

op Częściej jest na 6 biegu tak 2-3 zamulenia. Mechanik mówił że filtr to nie był prawdopodobnie wymieniany od nowości, gdy ja wymieniałem miał ok 105tys. Mówił że są opiłki ale nie było dużo. Myślisz żeby wtryski wyczyścić?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Najlepiej zrobić porządna diagnostyka. Wtryski można wypłukać, spektakularnych efektów raczej to nie przyniesie. Zajrzyj w techniczny tam jest mój temat chwilowy brak mocy, może w czymś pomoc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości