Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Witam, mam takie pytanie ktoś podpowie co mogę zrobić. Podczas jazdy na 5, 6 biegu szczególnie pod górkę, ale na prostej też czasami się zdążą, kiedy wciskam mocniej pedał gazu przy prędkości ponad 100 km/h autem delikatnie poszarpuje i tak jak by nie miał mocy, trwa to sekundę a później ustępuje. Dodam że dzieje się tak jak zamochod się rozgrzeje na zimnym tego nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2020, 20:56 przez pio555.)
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
W jakim zakresie obrotów to szarpanie? Obstawiam ze pomiędzy 1,5-2k obrotów. Jest to tylko zamulenie czy kilkukrotne szarpnięcie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Tak w granicach tych obrotów, bardziej takie zamulenie które trwa dosłownie sekunde później odpuszcza i pojawia się.
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Turbo łapie overboost, mam wrażenie ze jest to typowe dla tego silnika, małe turbo+duże obciążenie. Zastanawiam się czy na próbę nie zmienić u siebie regulatora turbosprężarki popularnie nazywanego N75 ale czy przyniesie zamierzony rezultat?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
To coś będzie z turbo? Jakaś jego degeneracja? A dlaczego tak jest jak się zagrzeje auto a na zimnym nie ma tego.?
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(17-07-2020, 18:56)Łysy Majkel napisał(a): To coś będzie z turbo? Jakaś jego degeneracja? A dlaczego tak jest jak się zagrzeje auto a na zimnym nie ma tego.?
Na zimnym nie ma bo dawkowanie paliwa jest zwiększone i nadąża za powietrzem. Zmulenie jest tylko jedno czy powtarza się kilkukrotnie zanim silnik przekroczy 2k?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Powtarza się co jakiś czas, wymieniałem filtr paliwa to po wymianie było ok, wymiana była jakieś 9 mies temu, a filtrze można było zauważyć opiłki, wlałem też preparat na przeczyszczenie wtrysków bo myślałem że coś pomoże, ale dużo nie dało.
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Jeszcze raz, po wciśnięciu gazu w trakcie jednego przyspieszania występuje jedno zmulenie czy kilka następujących po sobie? U mnie było kilka po sobie ok 5 każde kolejne słabsze.
Porównaj PR009 i PR041 tak to wyglądało w moim przypadku. Pierwsze podejrzenie zmienna geometria turbiny, po odpięcie gruszki okazało się ze działa płynnie i bez zacięć wiec nie jej wina. Wyczyściłem dolot, czujniki i ich przyłącza mulenie ustało. Teraz tylko jest tylko jedno na wysokich biegach pomiędzy 1,5-2k obr przy wciśnięciu gazu w podłogę trwające 2-3 sekundy tzw overboost. Tez gdzieś wyczytałem ze komuś ustało szarpanie po czyszczeniu wtrysków u mnie się nie sprawdziło.
Opiłki w filtrze to nic dobrego wszystko zależy ile ich było i jak stary był filtr.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Łysy Majkel
16
0
0
1
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Kielce
op
Częściej jest na 6 biegu tak 2-3 zamulenia. Mechanik mówił że filtr to nie był prawdopodobnie wymieniany od nowości, gdy ja wymieniałem miał ok 105tys. Mówił że są opiłki ale nie było dużo. Myślisz żeby wtryski wyczyścić?
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Najlepiej zrobić porządna diagnostyka. Wtryski można wypłukać, spektakularnych efektów raczej to nie przyniesie. Zajrzyj w techniczny tam jest mój temat chwilowy brak mocy, może w czymś pomoc.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
|