bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 06:59
op
Lepus napisał(a):A skąd to wyczytałeś?? W Twoim przypadku tak nie jest.
Wyciąg z przepisów:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej." Właśnie po to jest ten przekaźnik . By razem z DRL nie świeciły się pozycyjne . Bo tego Kodeks Drogowy nie dopuszcza . Gdy na cewce przekaźnika nie ma napięcia to styki na przekaźniku są zwarte . Do styków jest z jednej strony podłączony "+" po stacyjce a z drugiej "+" DRL . Po włączeniu zapłonu zapalają się DRL . Po wyłączeniu gasną . Do cewki przekaźnika z jednej strony jest podłączona masa a z drugiej "+" postojowych . Po włączeniu postojowych na cewce przekaźnika pojawia się napięcie i następuje rozwarcie styków . Światła DRL gasną .
Mnie natomiast nurtuje co innego . Mam podane dane diod 4014 które są zamontowane w tych żarówkach .
Dioda LED smd 4014 -6800K
jasność 22-28lm
IF 60mA
VF- 2,8- 3,4V ; 0,2W
Cri 80
Ile amper ciągną te żarówki ? Z danych by wynikało że 3,6A ( 60szt. x 60mA ) . Ale czy jest to możliwe ? Na zabezpieczeniu obwodu jest bezpiecznik 2A . Więc czego go nie pali ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 06:59 przez bodo.)
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 07:20
Bo na raz świeci ich tylko połowa? Dalej wiem czy te 60 ledow jest na żarówkę czy na komplet dwóch żarówek.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 07:42
op
(27-05-2017, 07:20)stasic napisał(a): Bo na raz świeci ich tylko połowa? Dalej wiem czy te 60 ledow jest na żarówkę czy na komplet dwóch żarówek.
Jedna żarówka ma 60 diod LED ( 30 białych i 30 żółtych ) . Czyli na raz świeci w obu żarówkach 60 diod białych ( światła dzienne ) i 30 żółtych ( jedna żarówka kierunkowskaz ) .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 07:43 przez bodo.)
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 07:51
Włączenie kierunkowskazu nie wyłącza DRL na czas świecenia kierunkowskazu?
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 08:31
op
(27-05-2017, 07:51)stasic napisał(a): Włączenie kierunkowskazu nie wyłącza DRL na czas świecenia kierunkowskazu?
Oczywiście że wyłącza . Wtedy z jednej strony kierunkowskaz miga na żółto a z drugiej żarówka świeci światłem ciągłym na biało . Takie rozwiązanie świateł DRL jest stosowane w najnowszych modelach samochodów .
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bodo za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to bodo for this post
• Fyox
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 09:39
(27-05-2017, 06:59)bodo napisał(a): Dioda LED smd 4014 -6800K
jasność 22-28lm
IF 60mA
VF- 2,8- 3,4V ; 0,2W
Cri 80 Zestaw jest zasilany 14V ale pojedyncze ledy 2,8-3,4V czyli jedna dioda pobiera 0,2W; 0,2W x 60 = 12W
I teraz w drugą stronę: 12W / 14V = 0,86A
60mA jest dla napięcia 2,8-3,4V, dla 14V wychodzi jakieś 14.2857143mA
Żarówki pobierają niecały 1A, do tego dochodzi elektronika sterująca, zasilacz i nie wiem co jeszcze i stąd bezpiecznik 2A
Przy okazji wyjaśniło się ile prądu zużywa ten zestaw, tylko 12W, WOW, nieźle, szkoda że jest to nie legalne :/
Policzyłem na szybkości, mam nadzieję że nic nie przeoczyłem i nie pomyliłem ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 09:39 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 10:24
op
Na "chybcika " rozrysowałem sobie taki schemat podłączenia DRL na dwa przekaźniki :
Okazało się że ten gruby żółto pomarańczowy kabel łączy się z bezpiecznikiem 12 i zasila airbagi i kontrolę trakcji . Troszkę ryzykowne było wpinanie się tam bezpośrednio z "+" zasilania DRL . Przepiąłem się teraz bezpośrednio pod przewód zasilania "+" cewki przekaźnika pompy paliwa . Dla świętego spokoju chcę to zrobić na dwóch przekaźnikach i "+" DRL wziąć bezpośrednio z "+" aku . Tylko czy ma to sens ? Cewka przekaźnika pobiera jakieś 120 - 150 mA . Te żarówki ? No właśnie jak to prawidłowo obliczyć ? Czy 60 x 60mA ? Ale to coś za dużo wychodzi . 3,6A ? Czy może 12W : 14V = 857 mA ? Teraz twoje i moje obliczenia by się zgadzały .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 10:30 przez bodo.)
•
Markus
7,966
32
5540
3,149
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Toszek
Markus
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 10:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 10:34 przez Markus.)
•
bodo
933
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 14:23
op
(27-05-2017, 10:34)Markus napisał(a): Może po prostu:
Automat przekaźnik świateł dziennych
No przecież ja mam takin przekaźnik w zestawie . Chodzi o ten nieszczęsny plus po stacyjce .
•
Markus
7,966
32
5540
3,149
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Toszek
Markus
Zarejestrowani
— 27-05-2017, 14:51
(08-05-2017, 11:06)bodo napisał(a): Skąd wziąć zasilanie + za stacyjką w komorze silnika ? Sprawdziłem napięcia w skrzynce znajdującej się po lewej stronie komory silnika . Na przekaźniku oznaczonym nr. 13 pojawia się "+ " po przekręceniu stacyjki . Tylko co to za przekaźnik ? By czegoś nie pokićkać ! Pojawia się też na bezpieczniku nr.12 i w zielonej złączce ( widać jej kawałek na zdjęciu u góry ) . Ale chyba jedno jest od ABS -u a drugie od ESP . Albo na odwrót ? Więc w to bym nie chciał się wpinać . Ale od czego jest ten przekaźnik 13 ?
Szczerze ja na szybko podłączyłem się właśnie do zielonej wtyczki. Od sierpnia zeszłego roku nic się nie dzieje. Miałem szukać innego "plusa" ale jakoś nie miałem kiedy.
Przejrzyj wolne gniazda w tej skrzynce bezpieczników. Może gdzieś "+" po stacyjce będzie.
•
|