Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II


bodo
Zarejestrowani

op
Lepus napisał(a):A skąd to wyczytałeś?? W Twoim przypadku tak nie jest.
Wyciąg z przepisów:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."
Właśnie po to jest ten przekaźnik . By razem z DRL nie świeciły się pozycyjne . Bo tego Kodeks Drogowy nie dopuszcza . Gdy na cewce przekaźnika nie ma napięcia to styki na przekaźniku są zwarte . Do styków jest z jednej strony podłączony "+" po stacyjce a z drugiej "+" DRL . Po włączeniu zapłonu zapalają się DRL . Po wyłączeniu gasną . Do cewki przekaźnika z jednej strony jest podłączona masa a z drugiej "+" postojowych . Po włączeniu postojowych na cewce przekaźnika pojawia się napięcie i następuje rozwarcie styków . Światła DRL gasną .

Mnie natomiast nurtuje co innego . Mam podane dane diod 4014 które są zamontowane w tych żarówkach .
Dioda LED smd 4014 -6800K
jasność  22-28lm
IF 60mA
VF- 2,8- 3,4V ; 0,2W
Cri 80

Ile amper ciągną te żarówki ? Z danych by wynikało że 3,6A  ( 60szt. x 60mA ) . Ale czy jest to możliwe ? Na zabezpieczeniu obwodu jest bezpiecznik 2A . Więc czego go nie pali ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 06:59 przez bodo.)

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Bo na raz świeci ich tylko połowa?  Dalej wiem czy te 60 ledow jest na żarówkę czy na komplet dwóch żarówek.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(27-05-2017, 07:20)stasic napisał(a): Bo na raz świeci ich tylko połowa?  Dalej wiem czy te 60 ledow jest na żarówkę czy na komplet dwóch żarówek.

Jedna żarówka ma 60 diod LED ( 30 białych i 30 żółtych ) . Czyli na raz świeci w obu żarówkach 60 diod białych ( światła dzienne ) i 30 żółtych ( jedna żarówka kierunkowskaz ) .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 07:43 przez bodo.)

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Włączenie kierunkowskazu nie wyłącza DRL na czas świecenia kierunkowskazu?

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(27-05-2017, 07:51)stasic napisał(a): Włączenie kierunkowskazu nie wyłącza DRL na czas świecenia kierunkowskazu?

Oczywiście że wyłącza . Biggrin Wtedy z jednej strony kierunkowskaz miga na żółto a z drugiej  żarówka świeci światłem ciągłym na biało . Takie rozwiązanie świateł DRL jest stosowane w najnowszych modelach samochodów .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bodo za ten post post:
  • Fyox
stasic
Zarejestrowani

(27-05-2017, 06:59)bodo napisał(a): Dioda LED smd 4014 -6800K
jasność  22-28lm
IF 60mA
VF- 2,8- 3,4V ; 0,2W
Cri 80
Zestaw jest zasilany 14V ale pojedyncze ledy 2,8-3,4V czyli jedna dioda pobiera 0,2W;   0,2W x 60 = 12W
I teraz w drugą stronę: 12W / 14V = 0,86A
60mA jest dla napięcia 2,8-3,4V, dla 14V wychodzi jakieś 14.2857143mA
Żarówki pobierają niecały 1A, do tego dochodzi elektronika sterująca, zasilacz i nie wiem co jeszcze i stąd bezpiecznik 2A

Przy okazji wyjaśniło się ile prądu zużywa ten zestaw, tylko 12W, WOW, nieźle, szkoda że jest to nie legalne :/

Policzyłem na szybkości, mam nadzieję że nic nie przeoczyłem i nie pomyliłem ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 09:39 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Na "chybcika " rozrysowałem sobie taki schemat podłączenia DRL na dwa przekaźniki :

[Obrazek: d76ce438759a37f3med.jpg]

Okazało się że ten gruby żółto pomarańczowy kabel łączy się z bezpiecznikiem 12 i zasila airbagi i kontrolę trakcji . Troszkę ryzykowne było wpinanie się tam bezpośrednio z "+"  zasilania DRL . Przepiąłem się teraz bezpośrednio pod przewód zasilania "+" cewki przekaźnika pompy paliwa . Dla świętego spokoju chcę to zrobić na dwóch przekaźnikach i "+" DRL wziąć bezpośrednio z "+" aku . Tylko czy ma to sens ? Cewka przekaźnika pobiera jakieś 120 - 150 mA .  Te żarówki ? No właśnie jak to prawidłowo obliczyć ? Czy  60 x 60mA ? Ale to coś za dużo wychodzi . 3,6A ? Czy może 12W : 14V = 857 mA ? Teraz twoje i moje obliczenia by się zgadzały .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 10:30 przez bodo.)

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Może po prostu:
Automat przekaźnik świateł dziennych

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2017, 10:34 przez Markus.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(27-05-2017, 10:34)Markus napisał(a): Może po prostu:
Automat przekaźnik świateł dziennych

No przecież ja mam takin przekaźnik w zestawie . Biggrin Chodzi o ten nieszczęsny plus po stacyjce .

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

(08-05-2017, 11:06)bodo napisał(a): Skąd wziąć zasilanie + za stacyjką w komorze silnika ? Sprawdziłem napięcia w skrzynce znajdującej się po lewej stronie komory silnika . Na przekaźniku oznaczonym nr. 13 pojawia się "+ " po przekręceniu stacyjki . Tylko co to za przekaźnik ?  By czegoś nie pokićkać ! Pojawia się też na bezpieczniku nr.12 i w zielonej złączce ( widać jej kawałek na zdjęciu u góry ) . Ale chyba jedno jest od ABS -u a drugie od ESP . Albo na odwrót ? Więc w to bym nie chciał się wpinać . Ale od czego jest ten przekaźnik 13 ?


[Obrazek: 2164ac07dc62e6aemed.jpg]

Szczerze ja na szybko podłączyłem się właśnie do zielonej wtyczki. Od sierpnia zeszłego roku nic się nie dzieje. Miałem szukać innego "plusa" ale jakoś nie miałem kiedy.

Przejrzyj wolne gniazda w tej skrzynce bezpieczników. Może gdzieś "+" po stacyjce będzie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

21 gości