Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Światła DRL w kierunkowskazach w Scenicu I PH II


stasic
Zarejestrowani

Legalność kosztuje
http://allegro.pl/osram-ledfog-przeciwmg...54200.html

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Są nieco tańsze wersje takich halogenów za 549zł . https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...0oIvsuGJIg Tylko nie wiem na ile proste jest wstawienie takich halogenów w zderzaku przykładowo Scenica I PH II ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2017, 16:58 przez bodo.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

tutaj widze Bodo ze jest standardowe mocowanie halogenow, Nie wiem jakie sa mocowania w zderzaku w SC I, ale widze ze bez problemu w SC II sie da podmienic ze zwyklymi halogenami.. Nie ma na wykazie widze SCI wiec to sam musi sprawdzic jakie sa tam mocowania w zdrzaku...

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(22-05-2017, 19:56)A2-eR11 napisał(a): tutaj widze Bodo ze jest standardowe mocowanie halogenow, Nie wiem jakie sa mocowania w zderzaku w SC I, ale widze ze bez problemu w SC II sie da podmienic ze zwyklymi halogenami.. Nie ma na wykazie widze SCI wiec to sam musi sprawdzic jakie sa tam mocowania w zdrzaku...

Już nie pamiętam dokładnie . Halogeny w SC I PH II mają średnicę 12 albo 14 cm . Te chyba mają 7 albo 9cm .

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

9 mają.. czyli sc I ma wieksze te lampy.. moze byc ciezej znalezc bo te 9cm chyba sa najbardziej popularne w roznych markach i mocowania maja w wiekszosci identyczne na 4 wkrety...

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op
(22-05-2017, 20:41)A2-eR11 napisał(a): 9 mają.. czyli sc I ma wieksze te lampy.. moze byc ciezej znalezc bo te 9cm chyba sa najbardziej popularne w roznych markach i mocowania maja w wiekszosci identyczne na 4 wkrety...

Tak , są większe . Chyba takie same jak w Megance ? Scenic 1 przed 2001 rokiem ma takie same jak stara Meganka 1 .

[Obrazek: renault-megane-scenic-halogen-nowy-valeo-186350282.jpg]

Natomiast SC 1 po lifcie po 2001 i Meganka po lifcie mają już okrągłe . 

[Obrazek: 508313258_1_261x203_halogeny-renault-sce...rev003.jpg]

Te o których piszesz raczej nie będą pasowały .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2017, 21:00 przez bodo.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op Nie chcę zakładać nowego tematu , więc piszę w tym .   Tak jak wcześniej doradziliście mi  szukałem w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika przewodów koloru żółtego . W tych przewodach ma się pojawiać napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce . Zamontowałem przekaźnik świateł dziennych w tej skrzynce . Chciałem wpiąć z  "+ "zasilania DRL do któregoś z żółtych kabli . Pod płytką z bezpiecznikami i przekaźnikami są cztery kostki . Większa biała , mniejsza biała , taka sama czarna i malutka zielona .

Z początku podpiąłem się pod jeden z żółtych kabli tej mniejszej białej kostki . Ale wywaliło mi bezpiecznik ABS-u . Ostatecznie podpiąłem się szybkozłączką pod gruby żółto - pomarańczowy ( z drugiej strony kostki wychodzi żółty ) przewód w większej białej kostce . Tylko że nie wiem co ten przewód zasila ? Przekopałem cały internet i nic nie znalazłem . Wiązka idzie gdzieś w stronę silnika . Czy nie jest to zasilanie jakichś urządzeń sterujących silnikiem ? Jeżeli tak to czy podpięcie się pod kabel nie będzie zakłócało pracy tych urządzeń ? Na razie nic niepokojącego się nie dzieje . Żarówki DRL pobierają max. 12W . Przekaźnik przykręciłem do śrubki mocującej obudowę skrzynki . Do tej śrubki przykręciłem też przewód masy przekaźnika .
[Obrazek: 8062473425f7ccf6med.jpg]

[Obrazek: 6f458ee402d31894med.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 18:34 przez bodo.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Pytanie, masz automat do włączania tych świateł czy nie? Chodzi mi o automat, nie o przekaźnik. Automat włącza się gdy napięcie przekroczy 13,5V czyli jak silnik zapali i alternator zaczyna ładować. Można to zrobić też prościej, na samym przekaźniku i nie trzeba tak kombinować jak chcesz to zrobić.
https://www.google.pl/search?q=schemat+p...KRlSYSQ8vM:
Zrób tak jak masz na tym schemacie, + weź z klemy albo ze skrzynki. Ten niebieski (86) podłącz jak na schemacie.
W momencie włączenia pozycyjnych gasną dzienne. Jak byś dodał do tego automat (koszt ok 25 zł) to masz dzienne po odpaleniu silnika i gasną też po zapaleniu pozycyjnych, mijania.
Nie wiem co i jak jest w SC I ale ja bym tak zrobił, poszukaj napięć i już.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

op No niestety te światła akurat są na zwykłym przekaźniku . Robiąc to na dwóch przekaźnikach musiałbym zamiast zasilania DRL podpiąć zasilanie cewki jednego z przekaźników .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 19:34 przez bodo.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jedna uwaga jak już wpinasz się w wiązki - NIE rób tego za pomocą szybkozłączy, konieczne są złącza lutowane albo zarobienie nowych konektorów. I dołożenie w tym obwodzie dodatkowego bezpiecznika.
Na jednym ze zlotów mieliśmy przypadek zapalenia się instalacji przerobionej na szybkozłączkach (akurat właśnie zasilała jakieś lampki led) - zaręczam, że sytuacja nie była przyjemna, gdyby nie obecność licznej grupy doświadczonych samochodziarzy-warsztatowców, mogło skończyć się spaleniem samochodu.
Wbrew pozorom prądy płynące w tych lampach nie są wcale takie małe, marnej jakości elementy, małe przekroje przewodów + brak osobnych zabezpieczeń o dobrze dobranej wartości = ryzyko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2017, 19:46 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • michaldck




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości