bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 15-05-2017, 07:42
op
Wprowadzenie w naszym kraju obowiązkowego używania świateł do jazdy dziennej przez 24h na dobę miało na celu zmniejszenie liczby wypadków drogowych , zwłaszcza tych śmiertelnych . Cóż ? Jeśli taki dep ( dość łagodna forma określenia takich kierowców ) wyprzedza na podwójnej ciągłej , na wzniesieniach , na zakrętach o ograniczonej widoczności z naprzeciwka , na skrzyżowaniach , przejściu dla pieszych , przejeździe kolejowym , wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle , w terenie zabudowanym zamiast 50km/h jeździ sobie "stówką" . To czy dla takiego delikwenta ma jakiekolwiek znaczenie to czy pojazdy poruszające się wokół niego są oświetlone czy też nie ? Powinno się zmienić Kodeks Drogowy . Zamiast zapisu o obowiązkowym używaniu świateł do jazdy dziennej przez 24h/ dobę , powinno się wprowadzić zapis o obowiązkowym używaniu mózgu przez wszystkich kierowców 24h/ dobę . Za niestosowanie się do tego powinien być mandat nie 500 a 5000zł kary . Wtedy na pewno by liczba wypadków zmalała na naszych drogach .
bodo napisał(a):Byłem w OSKP by dokładnie się dowiedzieć co jest legalne a co nielegalne ze światłami do jazdy dziennej . Absolutnie niedopuszczalne jest zmienianie przeznaczenia poszczególnych lamp ! Czyli coś ala kierunkowskazy ze światłami do jazdy dziennej . Bądź też światła długie ze zmniejszoną mocą o 30% . Wyłącznie mają być zainstalowane osobne światła do jazdy dziennej z oznaczeniem homologacji RL . Mogą być kształtu podłużnego lub okrągłego . To nie ma znaczenia . W starszych modelach samochodów też muszą się zapalać razem z przednimi tylne czerwone światła .
Tutaj pracownik OSKP nie ma racji . Mówiąc o niedopuszczalnej zmianie przeznaczenia poszczególnych lamp . Przecież od 2009 roku takie rozwiązania są stosowane w poszczególnych modelach samochodów . Co innego homologacja . Ale przecież są to dwie różne rzeczy .
stasic napisał(a):Lepiej zadać pytanie czy nakaz jazdy z włączonymi światłami 24h na dobę jest legalny: Cytat:
Również można zadać pytanie czy światła mijania spełniają wszystkie wymogi świateł do jazdy dziennej zawarte w Kodeksie Drogowym ? Według mnie nie . Czy światła mijania świecą na wprost samochodu wzdłuż jego podłużnej osi na krótką odległość ? Świecą w dół , dodatkowo prawe oświetla pobocze .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2017, 11:40 przez pio555.)
•
stasic
508
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 15-05-2017, 08:15
(13-05-2017, 06:23)Wojtas_BB napisał(a): Za bardzo się doktoryzujesz i mieszasz pojęcia. Zgadzam sie z Wojtasem, strasznie mieszasz, nie potrzebnie psujesz głowę sobie i innym.
(15-05-2017, 07:42)bodo napisał(a): Również można zadać pytanie czy światła mijania spełniają wszystkie wymogi świateł do jazdy dziennej zawarte w Kodeksie Drogowym ? Według mnie nie . Czy światła mijania świecą na wprost samochodu wzdłuż jego podłużnej osi na krótką odległość ? Świecą w dół , dodatkowo prawe oświetla pobocze .
Przeczytaj ponownie coś co już tu się pojawiło ze zrozumieniem i sam sobie odpowiedz:
W Polsce włączanie świateł mijania jest obowiązkowe także podczas ruchu pojazdu w dzień, jeżeli nie jest on wyposażony w światła do jazdy dziennej. Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL
Nawet gdyby prawo było złe, przepis byłby bublem prawnym, to nie zwalnia Cię z jego stosowania i przestrzegania więc zbędna dyskusja.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2017, 08:20 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi stasic za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to stasic for this post
• Wojtas_BB
Patrys4891
7,978
17
2402
704
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 15-05-2017, 08:16
(15-05-2017, 07:42)bodo napisał(a): Tutaj pracownik OSKP nie ma racji . Mówiąc o niedopuszczalnej zmianie przeznaczenia poszczególnych lamp . Przecież od 2009 roku takie rozwiązania są stosowane w poszczególnych modelach samochodów . Co innego homologacja . Ale przecież są to dwie różne rzeczy . Pracownik OSKP ma rację.
Już wcześniej było to dokładnie opisywane że przeróbka czy zmiana zastosowania istniejących lamp to zupełnie co innego niż nowe lampy od producenta.
Lampa z wsadzonymi żarówkami nie przewidzianymi w homologacji nie posiada homologacji, czyli jest nielegalna i już.
A to że teraz producenci stosują różne fajne rozwiązania jak dzienne w kierunkach, wyłączające się jedno dzienne jak wrzucisz kierunek, dzienne i pozycyjne na jednych ledach, czy kierunki zapalające się od środka do zewnątrz to zupełnie inna sprawa i nie należy tego łączyć.
Oczywiście to czysta teoria a podejście praktycznie zwykle nie jest tak ostre.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2017, 08:16 przez Patrys4891.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Patrys4891 for this post
• stasic
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 15-05-2017, 11:18
op
Pożyjemy ! Zobaczymy ? Jak mnie cupną to trudno ! Będę woził w samochodzie oryginalne żarówki kierunkowskazów .
•
A2-eR11
3,226
23
888
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 15-05-2017, 11:35
Byc moze w SC I jest lepsze dojscie do zarowek, ale w SC II wolalbym na drodze nie wymieniac zarowek w lampach ot tylko aby sprawdzac czujnosc policjantow...
A juz w obojetnie jakim aucie wolalbym tego nierobic w niesprzyjających warunkach pogodowych...
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 15-05-2017, 12:11
op
Nie , w SC I PH II po lifcie nie ma takiego problemu . Praktycznie oprawki żarówek są na wierzchu . Dużo więcej gimnastyki jest przy wymianie żarówek postojowych .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2017, 12:12 przez bodo.)
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 17-05-2017, 17:34
op
Dzisiaj odebrałem przesyłkę . Tak wygląda opakowanie :
I zawartość opakowania :
Opakowanie zawierało :
- 2 żarówki LED ( 60 diodowe , po 30 białych i żółtych ) z filtrami CAN i końcówkami PY 21W do zamontowania w oprawce w miejsce oryginalnej żarówki
- przewód do połączenia obu żarówek z przekaźnikiem
- przekaźnik
- opaski zaciskowe
Tak to świeci na "sucho" - światła do jazdy dziennej :
A tak kierunkowskaz :
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 17:38 przez bodo.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 17-05-2017, 17:39
czekam na efekt końcowy .Pokaż ew nagraj filmik.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 17-05-2017, 17:43
op
Pojutrze będę miał 5 dni wolnego to coś podziałam z tymi światłami . Jakiś filmik czy zdjęcia też będą .
•
bodo
926
2
83
45
INNY
2014
1.2 Energy TCe 130KM, 2013-2016
Jawor
bodo
Zarejestrowani
— 18-05-2017, 08:20
op
Dzisiaj na próbę zamontowałem te światła by sprawdzić jak rzeczywiście są one widoczne w cieniu i pod słońce ? Patrząc pod słońce z odległości 30 - 40m są o co najmniej 50% bardziej widoczne od świateł mijania . Próbowałem też porobić jakieś zdjęcia . Ale w żaden sposób nie oddają tego co " oko widzi na żywo " . Prawie wszystkie zdjęcia i filmy z tymi światłami są robione o zmroku albo w ciemnych miejscach . Dzisiaj jest bardzo słoneczny dzień .
Zdjęcie po lewej robione z bliska i w cieniu . Po prawej z daleka (ok. 40m . ) pod słońce .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2017, 08:20 przez bodo.)
•
|