Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stukania na nierównościach


haszczurur
Zarejestrowani

Drążek ma dwa krzyżaki, na dole łączenie z reduktorem magla i wyżej łączenie z mechanizmem kolumny kierownicy.
Zobacz jeszcze ten górny.
Jak to nie pomoże przestaw regulację kolumny kierownicy. Masz możliwość opuszczania i wysówania kierownicy. Zmień ustawienie, jak pomoże to dobrze a jak nie to wykręć drążek łączący kolumnę z maglem. Zamocuj na sztywno w imadle i sprawdź luz na krzyżakach. Jeżeli nie ma luzu to znaczy, że kolumna ma luz.
U mnie jest to samo telepie i dzwoni. Najgorzej na kostce brukowej. Cała kierownica lata jak by była odkręcona.
Wiem na pewno, że jest luz na kamieniu dociskającymi sprężynę w reduktorze (maglownica). Ale to nie problem bo szwagier dotoczy mi porządny kamień może jakiś nadwymiar czy cuś.
Kiedyś wyjmowałem całą kolumnę kierownicy ale nie w celu poszukiwania luzu. Ciężki temat do naprawy tyle gratów w środku, że szok. Cudem udało mi się to złożyć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2018, 08:23 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op A jak dostać się do górnego krzyżka?

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

(29-08-2018, 10:28)Wozny84 napisał(a): A jak dostać się do górnego krzyżka?
Pewnie trzeba rozkręcić plastiki kolumny kierowniczej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op Dzisiaj na parkingu zauważyłem że podczas lekkiego kręcenia kierownicą na boki w prawo od położenia na wprost kierownicy występuje stukanie które jest słyszalne w górnej części kolumny kierowniczej... czytałem że oprócz górnego krzyżka jest tam jakieś łożysko które lubi mieć luz. Walczył ktoś z tym? Przyznam że jeszcze nie sprawdzałem krzyżka górnego bo nie miałem czasu żeby rozkręcić te plastiki. U mechanika powiedzieli mi że te renowki tak mają, szczególnie meganki II i że to jest nieopłacalna naprawa bo trzeba cała kolumnę wymienić.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(03-10-2018, 20:22)Wozny84 napisał(a): U mechanika powiedzieli mi że te renowki tak mają, szczególnie meganki II i że to jest nieopłacalna naprawa bo trzeba cała kolumnę wymienić.
Dokładnie tak jest.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Wozny84
Wozny84
Zarejestrowani

op No to lipa... bo zawsze jak jadę po kostce to mam wrażenie że coś się rozleci... A no i zauważyłem że problem pojawia się tylko przy lekko skręconych kołach w prawo... jak jadę prosto to nic się nie tłucze

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

op Jakiś dobry człowiek mógłby podać numer części, chodzi o całą kolumnę kierownicza. Szukam w uzywkach i same Scenic I i III... lub II ale po lifcie. Nie wiem czy podejdzie do przedliftowego

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości