Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Stop błąd ładowania akumulatora


Neonixos666
Zarejestrowani

op Witam, dziś po odwiezieniu córki do przedszkola przed wyłączeniem silnika wyskoczył ,,błąd ładowania akumulatora" potem jechałem 10 km i na początku tej trasy błąd się pojawiał ale jak tylko dodałem lekko gazu to znikał. Naładowałem akumulator bo miał tylko 11V i zamontowałem voltomierz w gniazdo zapalniczki. Przez 10 km nie było ładowania potem chwilę przed domem pojawiło się w okolicach 14V. Dodam tylko że mam odłączoną wtyczkę przy biegunie -. Zrobiłem też parę testów po zatankowaniu znów nie było ładowania ale po paruset metrach pojawiło się. Po gaszeniu i ponownym odpalaniu ładowania brak dopiero jak ruszę to pojawią się 14V. Przy parkowaniu pod blokiem chwilę przed zgaszeniem znów wywaliło błąd i brak ładowania. Niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, przy ładowani akumulatora znalazłem kromkę chleba na skrzyni biegów i obawiam się że jakieś zwierze mogło nadgryźć jakiś przewód i dlatego tak się dzieję. Z góry dzięki za jakiś sugestię co mogę sprawdzić jutro jadę do znajomego mechanika może coś posprawdzamy na warsztacie.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Online
Najprawdopodobniej kończą się szczotki w alternatorze może być też złamany wiszący na jednym włosku przewód od alternatora. Nie radzę tak jeździć bo uzwojenia w altku będą fioletowe ,albo pierścienie na wirniku powypalane.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Nie tak dawno sprawdzałem ładowanie alternatora prostownikiem i moment po odpaleniu było już ładowanie więc teraz jestem trochę zdziwiony dlaczego teraz tak się dzieję. Poczytałem trochę w czeluściach internetu i znalazłem podobny przypadek i winą był jaki moduł stabilizacji napięcia który jest opok akumulatora i niejako łączy alternator a akumulatorem podobno.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Kolega @ Jurek dobrze sugeruje, ten "moduł stabilizacji napięcia" jest ze szczotkami i on odpowiada za stabilizację napięcia wytwarzanego przez alternator. Szczotki już się kończą i jeszcze czasem dotykają pierścieni więc czasem jest ładowanie. Albo... faktycznie jakiś zwierzak pogryzł przewody i czasem styka a czasem nie.
ps1 "Dodam tylko że mam odłączoną wtyczkę przy biegunie -." - tego nie rozumiem
ps2 "Zrobiłem też parę testów po zatankowaniu znów nie było ładowania" - a co to ma wspólnego z ładowaniem alternatora?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op wtyczka odłączona żeby akumulator ładował się stałym prądem a nie jedynie przy hamowaniu, robię krótkie odcinki rano i akumulator nie wytrzymuje takiego niedoładowania. Jutro podepnę wtyczkę może ma to jakieś znaczenie choć jeżdżę już tak jakiś czas.

Przy tankowaniu zwykle gasi się silnik więc tankowanie oznacza wyłączenie silnika a tym samym przerwanie ładowania.

Poczytałem trochę i na jutro mam już listę co sprawdzić
1. Przewód + od alternatora do modułu odłączania akumulatora czy ma dobre przejście
2. wtyczka przy alternatorze
3. koło pasowe alternatora
4. Masa alternatora
na koniec pewnie wyjęcie altana i na sprawdzenie.

napięcie paska jest bo sprawdzałem.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Po rozebraniu alternatora okazało się że szczotki rozsypane a tuleje ślizgowe wytarte. Kiepsko mi się widzi regeneracja tego i rozważam zakup nowego tym bardziej że dostać się do niego to udręka. W moim Sceniku jest alternator Valeo 150A a wiem że był też montowany Mitsubishi 185A , pytanie do was czy mogę założyć ten Mitsubishi bo jest sporo tańszy niż ten Valeo a zawsze to nowy. Mitsubishi kosztuje 700 a Valeo 900 :/

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(17-01-2020, 21:43)Neonixos666 napisał(a): Kiepsko mi się widzi regeneracja tego
dlaczego?
dobra firma zrobi na nowych częściach i jeszcze da gwarancję

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Jutro zawiozę jeszcze do elektryka ten mój altek i porozmawiam z nim o kosztach i zakresie naprawy, jeśli będą to jakieś sensowne pieniądze i da na to gwarancję to będziemy naprawiać jeśli rzuci chorą kasę to trzeba będzie kupić nowy. Masz jakąś sprawdzoną firmę? w mojej okolicy nic nie ma :/

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(17-01-2020, 22:17)Neonixos666 napisał(a): Masz jakąś sprawdzoną firmę? w mojej okolicy nic nie ma :/
u mnie w mieście mam
koszt regeneracji jest zależy od rodzaju alternatora i zakresu naprawy
znajomy regenerował całościowo do SC II i zapłacił ok300 pln
(17-01-2020, 21:43)Neonixos666 napisał(a): a Valeo 900 :/
to chyba po jakimś mega rabacie bo ostatnio słyszałem,że Valeo kosztuje powyżej 1300

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op https://allegro.pl/oferta/renault-megane...8487603262
https://allegro.pl/oferta/renault-grand-...8487578621

Jak bym zadzwonił poza allegro to pewnie jeszcze ciut taniej by było ale takie pasują. Nie wiem tylko po co Renault montowało 185A alternator? Na rynek skandynawski? Skoro tak to chyba są zamienne.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości