Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Sprzęgło - dziwny dźwięk, grzechotanie przy wciskaniu sprzęgła


haszczurur
Zarejestrowani

Niestety ale regeneracja zestawu sprzęgła to wielka loteria.
Wszyscy dają gwarancję, wszyscy są fachowcami działającymi na rynku minimum od 15 lat i dysponują najnowszej generacji maszynami do przeprowadzenia regeneracji.
Przy okazji wymiany silnika postanowiłem przyjrzeć się swojemu zestawowi (dwumas, docisk i tarcza), powodem było to, że na tym zestawie padł już 3-ci nowy wysprzęglik. Wytrzymywały po 9 miesięcy a ten ostatni rok i 4 miesiące (każdy z nich został rozerwany jakby ktoś włożył w niego mocną petardę).
Dwumas kupiłem używany a docisk i tarcza nowe w pudełku oryginał LUK.
Co się okazało po dokładnych oględzinach, że tarcza i docisk noszą ślady regeneracji tak więc sprzedaż ich jako fabrycznie nowe była oszustwem.
Podczas montażu nie przyglądałem się temu zbyt wnikliwie, po prostu nowe oryginał w pudełku to zakładam i tyle.
Po porównaniu docisku z zakupioną używką (tym razem w 100% pewniakiem) okazało się, że mój docisk ma o 7 mm niżej słoneczko niż powinien mieć. To sprawiało, że wysprzęgliki o 7 mm wychodziły za daleko a co za tym idzie rozrywały się.
Tak wygląda regeneracja.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • scrabi
ko-ma
Zarejestrowani

(26-05-2019, 06:10)haszczurur napisał(a): Po porównaniu docisku z zakupioną używką (tym razem w 100% pewniakiem) okazało się, że mój docisk ma o 7 mm niżej słoneczko niż powinien mieć. To sprawiało, że wysprzęgliki o 7 mm wychodziły za daleko a co za tym idzie rozrywały się.
Tak wygląda regeneracja.

Czyli jesteś kolejnym, który na własnej skórze przekonał się, że używany lub regenerowany docisk wymaga jeszcze regulacji położenia pierścienia dociskowego...
Tak, tak, to jest docisk samonastawny, kompensujący zużycie tarczy. Przy wymianie tarczy i pozostawieniu starego docisku taka regulacja jest w zasadzie także potrzebna.
jak by ktoś nie wierzył - mogę przywieźć na zlot ze dwa używane dociski, przywieźcie jakiś nowy i porównamy. Zaręczam - różnica jest kolosalna.
taka niewiedza mnie także kosztowała jeden fabrycznie nowy wysprzęgnik (oprócz rozerwanej gumy zmielona została także ta aluminiowa tuleja).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Masz rację wymaga regulacji bądź jak to inaczej jest określane odprężenia.
Ale po kolei, jak już wyżej napisałem docisk i tarczę LUK kupiłem kiedyś w sklepie internetowym jako nowy w oryginalnym pudełku a nie używany bądź regenerowany. Z tego co wiem docisków nowych nie odpręża się.
Porównywałem dwa dociski mój i drugi używany LUK zdjęty z silnika przywiezionego z Francji. Przed odprężeniem różnica wynosiła 7mm i po odprężeniu nic się nie zmieniło nadal różnica wynosi 7mm.
Wniosek jest prosty mój docisk był wadliwy.
Odprężałem docisk na prasie.

Odpowiedz
ROBERTKAT
Zarejestrowani

op Panowie jakie mieliście objawy po założeniu wadliwych elementów sprzęgła i jakie były objawy rozerwania wysprzęglika?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości