Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Słabszy silnik po wymiane turbo


bartas
Zarejestrowani

op Z racji, że moja turbina "połykała" olej - padła decyzja o regeneracji turbiny.

Wczoraj odebrałem auto - niby jest ok, ale turbina załącza się przy ok. 2000-2100 obrotów, przed wymianą auto szło już od ok 1500-1600.

Auto miało robione kiedyś inną mapę silnika - czy to może być powodem ?

Poza tym, obecne turbo wydaje inne dźwięki niż to stare. Mam wrażenie , że jest głośniej.

Jakieś pomysły ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Jak miało mapę to strojenie od nowa to na początek

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

A na pewno wrzucili te same bebechy co były w ori? Moze dali większy wirnik i po prostu turbo nie ma siły wstać tak nisko

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

1. Zweryfikuj czy masz te same bebechy po regeneracji
2. Montaż - moment wstawiania idzie też regulować "sztangą"
Dodatkowo sprawdzić wszystkie podłączenia zasilani jak jest głośniejsze niż poprzednie
3. Strojenie samochodu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

Jedź do warsztatu i powiedz co się dzieje , niech sprawdzą co i jak.
Chyba że jest tak jak pisze Piotrek

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-08-2017, 14:47 przez pawelli.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pio ma rację Biggrin
(18-08-2017, 14:10)mojzesz92 napisał(a): A na pewno wrzucili te same bebechy co były w ori?
pewnie wymienili cały środek i nazwali to regeneracją Thumbup
(18-08-2017, 14:16)xander! napisał(a): 2. Montaż - moment wstawiania idzie też regulować "sztangą"
jeśli zmieni regulację na sztandzę która jest tam "zaznaczona" i turbo padnie nie uwzględnią żadnej reklamacji...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Zweryfikuj jeszcze czy masz szczelny układ od ICka do turbinki bo może gdzieś tam jest nieszczelność

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Zanim pojedziesz do warsztatu z reklamacją to należy podłączyć clip. Przecież to da jakiś pogląd, oczywiście nie twierdzę, że wszystko z turbiną jest ok ale pojechać i powiedzieć, że COŚ jest nie tak to zawsze zdążysz.
Generalnie regeneracja turbo wygląda tak, że gdy obudowa jest dobra to wkładają cały wkład tzw. koras bądź chra, kierownicę myją w myjce ultra, obudowę lakierują na srebrno i po temacie.
Podłącz clip a będziesz wiedział ile turbo pompuje, od ilu obr. zaczyna pompować czy przeładowuje czy niedoładowuje. U mnie takich pomiarów dokonał forumowy kolega Zavadz i stwierdził, że turbo lekko przeładowuje. Ogarnięty chłopak z clipem jest w stanie na tyle rozpracować pracę turbiny, że jak pojedziesz do warsztatu to od razu powiesz gdzie jest błąd a tak to będą kręcić, że marudzisz, że musi się dotrzeć itp.

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

op Najpierw clip - potem będę marudził w warsztacie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bartas za ten post post:
  • scrabi
scrabi
Zarejestrowani

wiem że toroszkę zboczę z tematu, ale gdzie robiłeś turbo? zostawiłeś auto im, czy sam wymontowałeś turbo i im zawiozłeś do regeneracji?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości