Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Skrzynka bezpieczników pod maską w PHII


Fyox
Zarejestrowani

W SII PHII ojca

Ponawiam, mogę się założyć o skrzynkę piwa.

Problem jest z tym plastikiem, który jest od strony blotnika, ale idzie to wyjąć.

Co nie zmienia faktu, że wygodniej jest wyjąć akumulator, to tylko chwilkę zajmuje, a znacznie ułatwia i usprawnia pracę. Ogólnie operacja na ok. 15-20 minut, rozebranie i złożenie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2018, 12:26 przez Fyox.)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Fyox, a jest tam jakaś rozpiska który bezpiecznik od czego?
Wiem, że mam szukać 7,5A.

No i czy obudowa od strony błotnika to jakoś jest mocowana na zatrzaskach, pamiętasz może?

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

U ojca nie było rozpiski natomiast jak je odwrócisz to będę 2x 7.5 A obok siebie to są bezpieczniki od "postojówek". Jeden odpowiada za lewą, drugi za prawą stronę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Fyox za ten post post:
  •
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Wieczorem się do tego zabiorę, mam nadzieję, że się uda.
Dam znać :-)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Zadanie wykonane. Tak jak przypuszczałem, spalony bezpiecznik 7,5A.

Co do samego wyjęcia skrzynki z bezpiecznikami, nie ma mowy żeby ją wyjąć w SCII PhII bez wyjmowania akumulatora. Chyba że ktoś już wcześniej wyjmował skrzynkę i coś nie jest do końca zmontowane w całość. Sama skrzynka jest przykręcona od wewnątrz do ściany błotnika. Niestety deszcz zaczął padać i nie dałem rady już robić zdjęć, bo i tak robiłem pod narzutą żeby do środka mi deszcz nie leciał.
Tak w skrócie, żeby się dostać do skrzynki z bezpiecznikami tej w komorze silnika, trzeba:
1) zdjąć mniejszą część osłony od skrznki z bezpiecznikami
2) porozpinać złączki i powyjmować je z mocowań (takich zaczepów do okoła obudowy od akumulatora i obudowy skrzynki od bezpieczników)
3) odpisany klemy i wyjmujemy akumulator
4) odkręcamy podstawę akumulatora (trzy duże śruby torx)
5) przesuwamy całą podstawę akumulatora w stronę silnika (ostrożnie, ale można uzyskać jakieś 15cm, a to wystarcza)
6) moduł z bezpiecznikami ostrożnie wyciągamy, przy czym tę część co jest bardziej widoczna na wierzchu dajemy delikatnie ją w dół, w miejsce pomiędzy obudową skrzynki bezpieczników a akumulatorem, w tym samym momencie tył modułu z bezpiecznikami dejemy do góry. Odchylając delikatnie obudowę od skrzynki bezpieczników (ta co została) można wyjąć moduł. Aha, sam moduł jest w dodatkowej obudowie, przy wyjmowaniu nic mu się nie stanie. Ta dodatkowa obudowa ma po bokach zatrzaski. Wypinamy i mamy moduł na wierzchu.

Ja nie odpianałem żadnych złączy od modułu. Wymieniłem uszkodzony bezpiecznik i wszystko złożyłem w odwrotnej kolejności.


Aha, z ciekawości zadzwoniłem do ASO i zapytałem jak oni to robią.
Powiedzieli, że wyjmują akumulator, a koszt wymiany tego jednego bezpiecznika to 65zł!
Podtrzymuje zdanie, że ten co to zaprojektował musiał być jakiś szalony i wyjątkowo złośliwy.

Oczywiście bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi i całą pomoc! Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2018, 20:10 przez PrzemoSKCE.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Podtrzymuję swoją propozycję bo wg. mnie to jest awykonalne. Tak wygląda wszytko zmontowane:

[Obrazek: 9096f82ab4273b09cac8b28a4c41e5f4.jpg]

a tak rozmonontowane:

[Obrazek: e89bab05838de42e4df8b0a93bc4e601.jpg][Obrazek: b0e1f3e8728abb5c104792bc1a4c0718.jpg]
[Obrazek: d78ad21ee2d39aa85a5cff6384fa52f3.jpg]
[Obrazek: 30628af868c666e36415bf8abca10c95.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2018, 18:14 przez TomaszB.)

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Zgadzam się, bez wyjmowania akumulatora i przesunięcia całej podstawy akumulatora jest to nie do wyjęcia.
Z tego co widzę to Ty też wyjąłeś całą podstawkę pod akumulator, no mi się udało bez wyjmowania, ale tylko przesynąłem całość w lewo.

Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki za pomoc chłopaki!

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Tez swego czasu musialem wyjmowac akumulator i podstawe, bo inaczej sie nie dalo. Palca wsadzic miedzy akumulator a skrzynke nie mozna...
Bez wyciagania tego co najwyzej pokrywke mozna odkrecic i sciagnac od skrzynki bezpiecznikow - nic wiecej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  •
Marcin1506
Zarejestrowani

Witaj, kolego bezpiecznik od swiatej postojowych jest pod maska . Odkręć obudowe(bodajże  2 torxy) , na odwroci masz naklejke gdzie jest ten bezpiecznik. Ja ostatnio go wymieniałem bez wyciągnięcia akumulatora.... wystarczą kombinerki  Clapping

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Marcin, skrzynki bezpieczników różnią się między wersjami PhI i PhII. W PhII bezpieczniki są "odwrócone", tzn. cały moduł jest odwrócony. Przez co nie widać bezpieczników po zdjęciu tylko tej jednej połowy obudowy. W PhI wystarczyło zdjąć obudowę i wziąć tak jak piszesz, jakieś dłuższe kombinerki lub szczypczyki i po sprawie.
W PhII trzeba wyjmować akumulator + podstawę, żeby wyjąć na wierzch cały moduł z bezpiecznikami. Dopiero wtedy możesz go obrócić i widzisz bezpieczniki.

Gdzieś wyczytałem że "specjaliści" z Renault stwierdzili, że ułożenie bezpieczników w PhI nie jest dobre bo zbiera się tam wilgoć przez co bezpieczniki i caly moduł pada. Więc w PhII włożyć ten moduł w dodatkową obudowę i obrócili o 180 stopni, że bezpieczniki są do dołu. Ile w tym prawdy nie wiem. Wiem tylko, że teraz dostęp tam jest tragiczny :-)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości