Kapitan Powolny
1,040
1
135
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie
W mojej babci jedynce zauważyłem że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry.
Wyjąłem cewki i jedna była zalana resztkami wody i mieszanki oleju z jakimś syfem. Wyczyściłem gniazdo drugiego cylindra, zmieniłem komplet świec i tymczasowo docisnąłem na drugim cylindrze cewke bo niestety jest zerwany gwint w stopce.
Jak wykręciłem świece to ta z pierwszego cylindra była przyrdzewiała w miejscu gdzie zakłada się klucz, a z czwartego zalana olejem.
Odpaliłem i ledwo się wkręcił na obroty i słychać że dalej kuleje i nie pracuje równo
Zamierzam wymienić cały komplet cewek ale pytanie czy to wystarczy biorąc pod uwagę stan dwóch starych świec
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
user64
606
4
214
569
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 09-07-2024, 20:02
Świece też wymień, zwłaszcza że sztuka około 12 zł kosztuje. Nawet bym rzekł, że świece najpierw.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to user64 for this post
• Binio
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 06:23
Popieram wpis wyżej, jednak ja gdy wymieniałem cewki, jedynie przetarłem świece z rudego nalotu i wystarczyło. Wymieniłem w innym czasie
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
LURP
575
2
258
957
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 06:50
•
Kapitan Powolny
1,040
1
135
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(09-07-2024, 20:02)user64 napisał(a): Świece też wymień, zwłaszcza że sztuka około 12 zł kosztuje. Nawet bym rzekł, że świece najpierw.
komplet świec denso jest już założony. Mimo tego silnik dalej mocno kuleje, stąd pomysł na wymianę cewek. Tylko pytanie czy próbować czyścić gniazda cewek z ewentualnego oleju, wody czy co tam się będzie znajdować bo jak wyciągałem stare cewki to na pierwszym i drugim garze wyglądały jakby były posmarowane smarem grafitowym (czymś były oblepione)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
wojteks
2,755
12
657
570
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 09:00
Kompresję bym zmierzył bo może walka ze świecami czy cewkami nie ma najmniejszego sensu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2024, 09:01 przez wojteks.)
•
user64
606
4
214
569
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 11:14
Jeżeli auto długo stało, to może faktycznie zmierz kompresję.
Możesz też, jeżeli nie masz jak zmierzyć, nalać nafty na tłoki i dać im trochę czasu. Cewki też warto zmienić oczywiście. Ze swej strony powiem, że cewki Janmor sprawdzają się u mnie znakomicie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2024, 11:14 przez user64.)
•
kotleto
6,006
28
3253
376
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
Online
— 10-07-2024, 11:25
Ja jak miałem S1 to tylko BERU z LPG najlepiej się sprawdzały
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
•
user64
606
4
214
569
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 10-07-2024, 12:47
Kupiłem beru, powiem tak, shit to delikatne określenie na te cewki było z mojej strony. Ok, pewnie tak trafiłem, niemniej takie są fakty.
•
Kapitan Powolny
1,040
1
135
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(10-07-2024, 11:14)user64 napisał(a): Jeżeli auto długo stało, to może faktycznie zmierz kompresję.
Możesz też, jeżeli nie masz jak zmierzyć, nalać nafty na tłoki i dać im trochę czasu. Cewki też warto zmienić oczywiście. Ze swej strony powiem, że cewki Janmor sprawdzają się u mnie znakomicie.
właśnie auto jeździ. Co prawda dookoła komina ale jest w ciągłym ruchu niemal. Zaczęło kuleć gdzieś w zeszłą środę. Nie miało siły jechać i jak wsiadłem i odpaliłem to słychać było że nie pracuje na wszystkie cylindry, trzepie silnikiem i "wali" w wydech
Plus czeku szreku zaczął migać, a to wskazuje na wypadanie zapłonu.
Cewki ściągnąłem z ASO Dacii- komplet oryginałów podobno. Na korpusie nie ma żadnego producenta- a produkcja jest turecka. Mają jakiejś oringi więc jakąś szczelność będą zapewniać
Numer części to 224332597R
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|