Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Silnik nie pracuje na wszystkie cylindry.


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie

W mojej babci jedynce zauważyłem że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry.
Wyjąłem cewki i jedna była zalana resztkami wody i mieszanki oleju z jakimś syfem. Wyczyściłem gniazdo drugiego cylindra, zmieniłem komplet świec i tymczasowo docisnąłem na drugim cylindrze cewke bo niestety jest zerwany gwint w stopce.

Jak wykręciłem świece to ta z pierwszego cylindra była przyrdzewiała w miejscu gdzie zakłada się klucz, a z czwartego zalana olejem.
Odpaliłem i ledwo się wkręcił na obroty i słychać że dalej kuleje i nie pracuje równo 
Zamierzam wymienić cały komplet cewek ale pytanie czy to wystarczy biorąc pod uwagę stan dwóch starych świec

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Świece też wymień, zwłaszcza że sztuka około 12 zł kosztuje. Nawet bym rzekł, że świece najpierw.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

Popieram wpis wyżej, jednak ja gdy wymieniałem cewki, jedynie przetarłem świece z rudego nalotu i wystarczyło. Wymieniłem w innym czasie

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
LURP
Zarejestrowani

Świece też, koniecznie.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(09-07-2024, 20:02)user64 napisał(a): Świece też wymień, zwłaszcza że sztuka około 12 zł kosztuje. Nawet bym rzekł, że świece najpierw.

komplet świec denso jest już założony. Mimo tego silnik dalej mocno kuleje, stąd pomysł na wymianę cewek. Tylko pytanie czy próbować czyścić gniazda cewek z ewentualnego oleju, wody czy co tam się będzie znajdować bo jak wyciągałem stare cewki to na pierwszym i drugim garze wyglądały jakby były posmarowane smarem grafitowym (czymś były oblepione)

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Kompresję bym zmierzył bo może walka ze świecami czy cewkami nie ma najmniejszego sensu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2024, 09:01 przez wojteks.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Jeżeli auto długo stało, to może faktycznie zmierz kompresję.
Możesz też, jeżeli nie masz jak zmierzyć, nalać nafty na tłoki i dać im trochę czasu. Cewki też warto zmienić oczywiście. Ze swej strony powiem, że cewki Janmor sprawdzają się u mnie znakomicie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2024, 11:14 przez user64.)

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Ja jak miałem S1 to tylko BERU z LPG najlepiej się sprawdzały

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Kupiłem beru, powiem tak, shit to delikatne określenie na te cewki było z mojej strony. Ok, pewnie tak trafiłem, niemniej takie są fakty.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(10-07-2024, 11:14)user64 napisał(a): Jeżeli auto długo stało, to może faktycznie zmierz kompresję.
Możesz też, jeżeli nie masz jak zmierzyć, nalać nafty na tłoki i dać im trochę czasu. Cewki też warto zmienić oczywiście. Ze swej strony powiem, że cewki Janmor sprawdzają się u mnie znakomicie.

właśnie auto jeździ. Co prawda dookoła komina ale jest w ciągłym ruchu niemal. Zaczęło kuleć gdzieś w zeszłą środę. Nie miało siły jechać i jak wsiadłem i odpaliłem to słychać było że nie pracuje na wszystkie cylindry, trzepie silnikiem i "wali" w wydech

Plus czeku szreku zaczął migać, a to wskazuje na wypadanie zapłonu.

Cewki ściągnąłem z ASO Dacii- komplet oryginałów podobno. Na korpusie nie ma żadnego producenta- a produkcja jest turecka. Mają jakiejś oringi więc jakąś szczelność będą zapewniać

Numer części to 224332597R

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości