pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
op
Witam. Pytanie do użytkowników aut z tym silnikiem. Jak wygląda zużycie oleju, tzn biorą, czy nie biorą. Na różnych forach są różna opinie, chciałbym je zweryfikować.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
pio555
31,303
124
11109
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 08-09-2020, 07:35
Zaden stary zdrowy silnik nie bierze oleju....
Branie oleju to domena dzisiejszych kosiarkowych silnikow z turbo
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
op
Czytałem na forach Nissana, że problem występuje. Nie w każdym przypadku, ale jest. Nawet do 1 litra na 1000 km. Ciekawe, jak tutejszym użytkownicy tego silnika to widzą, chociaż nie ma ich wielu.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
Kiedyś, może 10 lat temu Nissan, nie pamiętam szczegółów, miał problemy z braniem oleju. Była nawet akcja serwisowa.
Chodziło o źle dobraną grupę selekcyjną tłoków z pierścieniami. Tak też było w MB Vito i innych autkach z przed lat.
To co napisał @ pio555 "Zdrowy, stary silnik nie bierze oleju-owszem, za wyjątkiem tych z wadami fabrycznymi.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
op
(08-09-2020, 08:19)itek napisał(a): Kiedyś, może 10 lat temu Nissan, nie pamiętam szczegółów, miał problemy z braniem oleju. Była nawet akcja serwisowa.
Chodziło o źle dobraną grupę selekcyjną tłoków z pierścieniami. Tak też było w MB Vito i innych autkach z przed lat.
To co napisał @ pio555 "Zdrowy, stary silnik nie bierze oleju-owszem, za wyjątkiem tych z wadami fabrycznymi.
Wlasnie o to mi chodziło. Np. w Qashqaiach takie przypadki się trafiały.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
pio555
31,303
124
11109
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 08-09-2020, 09:39
(08-09-2020, 07:59)pablo19705 napisał(a): Czytałem na forach Nissana, że problem występuje. Nie w każdym przypadku, ale jest. bo gro właścicieli ma auta z przekręconymi licznikami oi o tym nie wie i dlatego występują takie czary
dotyczy to każdej marki
Polska w zakupie aut to "stan umysłu" gdzie liczy się tylko cena i stan licznika poniżej 200kkm niezależnie od wieku auta
a prawda jest taka ,że auta sprowadzone w 90% są "skręcone" i sprzedawane przez handlarzy "odmłodzone" i potem występują problemy przy niby małym przebiegu....
w starych silnikach "spożycie" oleju 1l/1000km to już masakra i motor kwalifikuje sie do remontu....
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,906
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Nie wszystkie stare jednostki były bez winy, posiadałem dwie sztuki silnika VAG o oznaczeniu kodowym ABC tam producent dopuszczał do spalania 1,5L na 1000km 0,2L było norma dla dobrze dotartego silnika. Z praktyki jeden palił jakieś 3L na 10kkm po wymianie uszczelniaczy zaworowych spadło w okolice 0,5/10kkm. Drugi nie zauważyłem żeby palił jakiekolwiek ilości oleju
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
obecnie w nowych silnikach minimalizuje się straty wywołane wewnętrznym tarciem elementów, luźne spasowanie do tego olej o znacznie cieńszym filmie olejowym sprawia że bardzo łatwo o wadę fabryczną czy dość szybsze zużywanie się wysilonych elementów bo 100 KM z litra to już nie wyczyn ale dla silnika to spore wyzwanie.
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 11-09-2020, 18:29
Miałem ten silnik w L3 i przez pierwszy rok brał olej (1 L na 10000km, przebieg 95kkm) a zalany był Elf w serwisie. Po roku wymieniłem na Motula i problem zniknął a robiłem przeważnie trasy i kręcenie silnika dosyć wysoko. Fajny silnik, nadaje się na wyższe prędkości i przy tym pali mniej niż 1.4 TCe (w trase).
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to szymin89 for this post
• pablo19705
Romanb777
23
0
1
3
SC III ph I
1996
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Glasgow
Mam scenic iii 2.0 nissana - oleju nawet nie sprawdzam i nie dolewam pomiedzy wymianami - nie bierze prawie nic ( piszę prawie bo nie ma silnika który nie bierze) leję olej mannola w technologii z estrem
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Romanb777 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Romanb777 for this post
• pio555
|