Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op
(06-06-2024, 05:50)Vapor napisał(a): Chwilowe spalanie 3 litry i średnie wokół komina 5,6 litra- może tu właśnie jest problem z zapychaniem DPF-a?
Ja nie zwracam uwagi na chwilowe, ale u mnie średnie wokół komina nie schodzi poniżej 7 litrów, a w zimę pokazuje nawet ponad 8 litrów.
Najniższe spalanie jakie miałem, to 6 litrów- trasa ponad 600 km, ze średnią prędkością 100 km/h.


Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka


Wielokrotnie pisałem że dynamiczna jazda zmienia tylko to że sadzy przybywało jeszcze bardziej. Niskie spalanie wynika z tego że nie mam nawet gdzie się rozpędzić, mazurskise drogi lokalne to nie autostrady, dużo zakrętów a to raczej wymusza takie spalanie, mam specjalnie ciągnąć go pod czerwone bo mam za niskie spalanie? Jest niskie bo takie ma warunki jazdy nie traktuje gazu jako dźwigni dwupozycyjnej, a lecieć na łeb na szyję żeby za 50m hamować mnie nie kręci.

Może się to wydać dziwne to co teraz napiszę ale niestety poparte obserwacjami, jak jedziemy normalnie 90-100 to przy obecnych temperaturach komputer otwiera zimny EGR i spaliny pięknie walą do dolotu przed turbo, jak zwolnimy do 85 to żaden egr w aucie nie działa podczas jazdy jednostajnej ale uwaga tylko na 6 biegu przy innych biegach widełki pracy są inne. Zależy to również od temperatury zewnętrznej przy 12-14 stopni egr zimny nie działa a gorący otwarty jest w małym stopniu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 17:02 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

Cos się zmieniło? Ruszyło do przodu z tematem?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Dodam cos od siebie. Rozmawialem z dwiema osobami, ktore mialy podobny problem i u nich podobno pomoglo zrobienie nowej mapy u tunera. Po podniesieniu mocy teraz maja wypalanie nawet co 1000km... Stwierdzilem, ze tez podniose moc i teraz efekt taki ze jak wczesniej wypalal co okolo 150km tak teraz wypala co 60-80km wiec efekt raczej niezadowalajacy. Pierwszy dzien po zrobieniu mapy wygladalo ze bedzie ok bo przez 50km na autostradzie dobil tylko 1gram. Cyrk zaczal sie od dnia kolejnego. Wczesniej na oryginalnej mapie wolniej dobijal ale jak jechalem 68-70kmh to powoli ilosc sadzy spadala. Teraz podczas przyspieszania sadzy dobija dwu albo nawet trzykrotnie szybciej ale niezaleznie z jaka predkoscia jade bez przyspieszania to sadza spada i jakos to sie normuje. Tragedia jest w miescie jadac od swiatel do swiatel... Parkujac dzis auto zauwazylem ciekawa sytuacje. Zatrzymuje sie na parkingu, sadzy 13g roznica cisnien 12hPa. Wjezdzam tylem na miejsce parkingowe, zatrzymuje sie a tu nagle roznica cisnien 17hPa. Ruszam do przodu 2m i hebel. Cisnienie znowu 12hPa. Wracam na wstecznym 2m i znowu 17hPa... Czyzby czujnik roznicy cisnien lecial w kulki ? Ktos sie spotkal z takim zachowaniem ? W sumie ostatnio zauwazylem ze jadac od swiatel do swiatel jak stoje na czerwonym i jest chwile po wypalaniu to raz pokazuje mi 5hPa, na kolejnych swiatlach 10hPa a zaraz pozniej np 7hPa. Nie skupilem sie na tym ze czujnik moze oszukiwac

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czujnik albo połączenie czujnik-dpf.

Czy po podniesieniu mocy wzrosły temperatury EGT?

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Podczas jazdy ze stala predkoscia ciezko mi stwierdzic musialbym, poszukac w chmurze starych logow. Natomist podczas przyspieszania widze zauwazalny wzrost

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Sprawdzilem na szybko podczas krotkiej jazdy i podczas przyspieszania takiego normalnego po miescie egt pokazuje 510-530 jak wcisne mocniej gaz to nawet i wiecej. W tym czasie temp dpfa oscyluje w okolicy 300 stopni. Jak wjade na autostrade i depne zeby wlaczyc sie do ruchu to egt przekracza lekko 800 stopni ale to buta mam w podlodze a dpf w ciagu kikku chwil osiaga ponad 500 stopni i rosnie

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

To dość mocno temperatury poszły w górę ale moc i moment bierze się ze spalonego paliwa.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Jakoś nie wierzę w tą teorię o nowej mapie . Czy robiłeś to na hamowni ? Jakie miałeś osiągi przed ?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Ja z kolei zauważyłem że w zimie jak wypalę dpf to pokazuje 4-5 hPa a teraz latem po wypalaniu jest więcej.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Dzisiaj kontrolowałem poziom sadzy w DPF, zrobiłem trasę ok 160 km przed startem miałem 0.8g. najwyższy poziom jaki widziałem to ok 3g bo jak zaparkowałem to było 1.8g
Trasa 50/50 drogi lokalne i autostrada
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2024, 19:11 przez kotleto.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości