(06-06-2024, 05:50)Vapor napisał(a): Chwilowe spalanie 3 litry i średnie wokół komina 5,6 litra- może tu właśnie jest problem z zapychaniem DPF-a?
Ja nie zwracam uwagi na chwilowe, ale u mnie średnie wokół komina nie schodzi poniżej 7 litrów, a w zimę pokazuje nawet ponad 8 litrów.
Najniższe spalanie jakie miałem, to 6 litrów- trasa ponad 600 km, ze średnią prędkością 100 km/h.
Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka
Wielokrotnie pisałem że dynamiczna jazda zmienia tylko to że sadzy przybywało jeszcze bardziej. Niskie spalanie wynika z tego że nie mam nawet gdzie się rozpędzić, mazurskise drogi lokalne to nie autostrady, dużo zakrętów a to raczej wymusza takie spalanie, mam specjalnie ciągnąć go pod czerwone bo mam za niskie spalanie? Jest niskie bo takie ma warunki jazdy nie traktuje gazu jako dźwigni dwupozycyjnej, a lecieć na łeb na szyję żeby za 50m hamować mnie nie kręci.
Może się to wydać dziwne to co teraz napiszę ale niestety poparte obserwacjami, jak jedziemy normalnie 90-100 to przy obecnych temperaturach komputer otwiera zimny EGR i spaliny pięknie walą do dolotu przed turbo, jak zwolnimy do 85 to żaden egr w aucie nie działa podczas jazdy jednostajnej ale uwaga tylko na 6 biegu przy innych biegach widełki pracy są inne. Zależy to również od temperatury zewnętrznej przy 12-14 stopni egr zimny nie działa a gorący otwarty jest w małym stopniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2024, 17:02 przez Neonixos666.)