(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2024, 18:10 przez Ghostman.)
Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.
W 2.0 dci między 350-450km. Ewentualnie na trasach w okolicy 140km/h to będzie dłuższy dystans. To jest dopiero prędkość obrotowa silnika (i temperatury), gdzie sadzy nie przybywa. Przy 24g już wypalanie powinno było mieć miejsce.
Od 20 gram mam tylko miasto i krótkie odcinki. Jutro jadę w trasę i pewnie jak się zagrzeje motor to będzie wypalał się.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Trasa na Wrocław. Po 6 km załączyła się regeneracja. Po 20 km pojawił się 1 gram.osadu, ale wystarczyło że temp na dpf poszła w górę (+/- 350) i się wypaliło do zera. A korek na S8 i wzrosło 3 gr na 5 gr. Zjazd z s8 ma miejska 2pasmowke i znowu spadło. Zatem. Trzeba pilnować tempe. Jeżdżę korzystając z zielonego zakresu na obrotomierzu, bo wtedy uważam że mamy optimum momentu, obciążenia = temperaturę.
Wypalanie (wymiszanie) na postoju z wciśniętym pedałem jest pozbawione większego sensu bo obciążenie jest male więc i temp niska w porównaniu do obrotów pod obciążeniem. Jazda na 1400/1600 obr też generuje niskie temperatury a wciśnięcie pedału w celu szybszego rozpędzenia się spowoduje zwiększenie sadzy bo spalanie jest w złych warunkach. Jak się mylę to chętnie wysłucham innych opinii. Moje obserwacje dot. się jazdy autem z silnikiem 2.0 dci który dysponuje innym momentem i mocą co również uważam za istotne. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2024, 09:16 przez marcinGS160KM.)
U mnie w 1.6 160 cały czas przybywa 1g sadzy na 10km niezależnie czy jadę po mieście czy na trasie przy 140km/h. Tak jakby komp obliczał to z kilometrów w jakimś trybie awaryjnym. Zauważyłem dziwna rzecz. Napiecie na obu sondach pokazuje cały czas 0v. Czujnik tlenu stosunek proporcji non stop oba pokazują wartość 2 a parametr oxygen rate waha się od 0.05 na pełnym gazie, 0.11 podczas jednostajnej jazdy i 0.21 przy hamowaniu silnikiem. Jest możliwość żeby padły obie sondy i nie było żadnego błędu ?
Na torque chyba wygodniej ustawić i kontrolować...
Wysłane z kolorowego kalkulatora z pomocą anteny naziemnej...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Próbowałem dodawać screeny to wg ich później nie ma. Wrzucę na chmure film jak podczas regeneracji wypala mi tlenek siarki. Trwało to 15min, sadza stała cały czas na jednym i tym samym poziomie a spadała powoli siarka. Oglądałem wczoraj najnowszy film ekg o układzie wydechowym i wywnioskowałem ze podczas tej regeneracji sterownik oczyszcza katalizator przed dpfem czyli jest wskazania zapełnienia dpf i osobno katalizatora.
Co do odczytów torque i carscaner. W obu mam z serwera pobrane pidy do 1.6dci z numerami PR więc wydaje mi się że różnicy w odczytach między tymi dwiema aplikacjami nie będzie. Muszę porównać to z pyclip albo zainstalować PyRena i bezpośrednio z niego wyeksportować sobie pidy do wszystkich czujników. Ale wracając do tematu wczoraj wbiłem na fb na włoska grupę scenic IV w lupce wpisałem fap i zacząłem szukać. Natrafiłem na post o częstym wypalaniu ok 150km i w odpowiedzi padło żeby jechać do aso wgrać ponownie/zrobić update modułu "centrum sterowania silnikiem". Niby pomaga z zaznaczeniem że regenerację co min 200km są ok a poniżej 200km już jest źle i niby pomaga, pisali ze znany temat
Sprawdziłem w PyClip i faktycznie parametr "PR1288 Ilość tlenu" mam ciągle 0%
Nie mogę też zrobić testu klapy w układzie wydechowym i zaworu egr niskiego ciśnienia. Wychodzi jakiś błąd (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2024, 17:11 przez KamBul.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości