Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Ghostman
Zarejestrowani

W 2.0 dci między 350-450km. Ewentualnie na trasach w okolicy 140km/h to będzie dłuższy dystans. To jest dopiero prędkość obrotowa silnika (i temperatury), gdzie sadzy nie przybywa. Przy 24g już wypalanie powinno było mieć miejsce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2024, 18:10 przez Ghostman.)

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

Od 20 gram mam tylko miasto i krótkie odcinki. Jutro jadę w trasę i pewnie jak się zagrzeje motor to będzie wypalał się.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

Trasa na Wrocław. Po 6 km załączyła się regeneracja. Po 20 km pojawił się 1 gram.osadu, ale wystarczyło że temp na dpf poszła w górę (+/- 350) i się wypaliło do zera. A korek na S8 i wzrosło 3 gr na 5 gr. Zjazd z s8 ma miejska 2pasmowke i znowu spadło. Zatem. Trzeba pilnować tempe. Jeżdżę korzystając z zielonego zakresu na obrotomierzu, bo wtedy uważam że mamy optimum momentu, obciążenia = temperaturę.

Wypalanie (wymiszanie) na postoju z wciśniętym pedałem jest pozbawione większego sensu bo obciążenie jest male więc i temp niska w porównaniu do obrotów pod obciążeniem.

Jazda na 1400/1600 obr też generuje niskie temperatury a wciśnięcie pedału w celu szybszego rozpędzenia się spowoduje zwiększenie sadzy bo spalanie jest w złych warunkach.

Jak się mylę to chętnie wysłucham innych opinii.
Moje obserwacje dot. się jazdy autem z silnikiem 2.0 dci który dysponuje innym momentem i mocą co również uważam za istotne.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2024, 09:16 przez marcinGS160KM.)

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

U mnie w 1.6 160 cały czas przybywa 1g sadzy na 10km niezależnie czy jadę po mieście czy na trasie przy 140km/h. Tak jakby komp obliczał to z kilometrów w jakimś trybie awaryjnym. Zauważyłem dziwna rzecz. Napiecie na obu sondach pokazuje cały czas 0v. Czujnik tlenu stosunek proporcji non stop oba pokazują wartość 2 a parametr oxygen rate waha się od 0.05 na pełnym gazie, 0.11 podczas jednostajnej jazdy i 0.21 przy hamowaniu silnikiem. Jest możliwość żeby padły obie sondy i nie było żadnego błędu ?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czym odczytujesz te parametry?

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Car scanner. Pyclip mam w drugim telefonie. Dziś wieczorem dla pewności sprawdzę pyclip. Fura scenic IV

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Na torque chyba wygodniej ustawić i kontrolować...

Wysłane z kolorowego kalkulatora z pomocą anteny naziemnej...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(16-04-2024, 12:59)KamBul napisał(a): Car scanner.
Następnym razem pokazuj obrazki a nie przepisuj. Dotyczy każdego z softów.

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Próbowałem dodawać screeny to wg ich później nie ma. Wrzucę na chmure film jak podczas regeneracji wypala mi tlenek siarki. Trwało to 15min, sadza stała cały czas na jednym i tym samym poziomie a spadała powoli siarka. Oglądałem wczoraj najnowszy film ekg o układzie wydechowym i wywnioskowałem ze podczas tej regeneracji sterownik oczyszcza katalizator przed dpfem czyli jest wskazania zapełnienia dpf i osobno katalizatora. 
Co do odczytów torque i carscaner. W obu mam z serwera pobrane pidy do 1.6dci z numerami PR więc wydaje mi się że różnicy w odczytach między tymi dwiema aplikacjami nie będzie. Muszę porównać to z pyclip albo zainstalować PyRena i bezpośrednio z niego wyeksportować sobie pidy do wszystkich czujników. 

Ale wracając do tematu wczoraj wbiłem na fb na włoska grupę scenic IV w lupce wpisałem fap i zacząłem szukać. Natrafiłem na post o częstym wypalaniu ok 150km i w odpowiedzi padło żeby jechać do aso wgrać ponownie/zrobić update modułu "centrum sterowania silnikiem". Niby pomaga z zaznaczeniem że regenerację co min 200km są ok a poniżej 200km już jest źle i niby pomaga, pisali ze znany temat

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

Sprawdziłem w PyClip i faktycznie parametr "PR1288 Ilość tlenu" mam ciągle 0%
Nie mogę też zrobić testu klapy w układzie wydechowym i zaworu egr niskiego ciśnienia. Wychodzi jakiś błąd

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2024, 17:11 przez KamBul.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości