Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


twilk7
Zarejestrowani

@ Neonixos666 ciśnienie przed turbo, powinno być równe ciśnieniu atmosferycznemu

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
KamBul
Zarejestrowani

(03-04-2024, 04:14)twilk7 napisał(a): @ Neonixos666 ciśnienie przed turbo, powinno być równe ciśnieniu atmosferycznemu

Wysłane z Xiaomi

Sprawdzałem dzisiaj u mnie i też mam wyższe. Atmosferyczne 1002hPa a przed turbo 1095hPa
Ciśnienie doładowania jest ok względem oczekiwanego

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(03-04-2024, 04:14)twilk7 napisał(a): @ Neonixos666 ciśnienie przed turbo, powinno być równe ciśnieniu atmosferycznemu

Wysłane z Xiaomi

Przy włączonym zapłonie tak ale jak silnik jest uruchomiony to jest lekko powyżej, z materiałów jakie znalazłem na YT to właśnie ciśnienie przed turbo na wolnych obrotach powinno być około 1100. Nie wiem czy dobrze to interpretuje ale zauważyłem że jak jest za bogato to wzrasta ciśnienie przed turbo jak by te dodatkowe paliwo powodowało wzrost ciśnienia spalin. Obserwuje stale podczas jazdy korekty na wtryskiwaczach i jak się zachowują podczas przyśpieszania i jazdy bez obciążenia, jedynie wtryskiwacz na 2 cylindrze i 4 wydaje mi się ok reszta ma spore odchyły na + i -.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(31-03-2024, 21:52)twilk7 napisał(a): Test przelewowy, może niewiele powiedzieć. Wyrwać wszystkie wtryski, sprawdzić kompresję i oddać wtryski do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. Polecam zrobić to w Łowiczu.

Wysłane z Xiaomi

jaki o konkretnie zakład w tym Łowiczu?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

+48 509 963 064 Jacek Bugajski

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Neonixos666
wojteks
Zarejestrowani

(03-04-2024, 19:32)Neonixos666 napisał(a): ale zauważyłem że jak jest za bogato to wzrasta ciśnienie przed turbo jak by te dodatkowe paliwo powodowało wzrost ciśnienia spalin.
Skoro jest więcej paliwa to jego spalenie wygeneruje więcej spalin i sadzę bo spaliło się przy zbyt małej ilości powietrza.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Decyzja podjęta, we wtorek miał być test przelewowy ale to bez sensu, będzie wyciągnięcie wtryskiwaczy i odesłanie ich na sprawdzenie i ewentualną regenerację, chce regenerować swoje bo myślę ze są elektrycznie w dobrej kondycji ale mają problem z rozpylaniem i trzymaniem dawki więc myślę że nie będzie to jakaś masakra cenowa. Kolega twilk7 polecił zakład gdzie będą wysłane, widziałem zdjęcia z regeneracji takich samych wtryskiwaczy i robi to wrażenie. Będą sprawdzone wszystkie więc będzie pewność że jak założę je po regeneracji będą działać na 100% dobrze. Jeszcze tylko muszę ogarnąć nowe podkładki.

[Obrazek: 326003772_1333494900816683_5591711696549...e=66161BAE]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2024, 18:35 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • KamBul, twilk7
KamBul
Zarejestrowani

Mniej więcej jesteś już w stanie napisać kiedy będą zamontowane na aucie ? Czekam niecierpliwie na wynik

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2024, 22:49 przez KamBul.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(06-04-2024, 22:46)KamBul napisał(a): Mniej więcej jesteś już w stanie napisać kiedy będą zamontowane na aucie ? Czekam niecierpliwie na wynik

We wtorek rano będą wyjmowane z auta więc nie wiem czy operacja zakończy się w tym tygodniu, wszystko zależy kiedy wrócą wtryski czyli ile będzie trwałą ewentualna regeneracja. Mam nadzieję że nie wyrwie mnie z butów koszt ale co by nie było będę miał to już za sobą, po cichu liczę że sporo przy nich nie trzeba robić bo nic się z nimi nie dzieję auto odpala, przyśpiesza nie faluje i nie stukają. Może wystarczy wymiana samych końcówek i będzie ok. Jedyny z nimi problem to właśnie generowanie sporej ilości sadzy a przez to szybkie zapełnienie filtra dpf i częste wypalania. 

 Jak by ktoś się zastanawiam jakie wartości ma pokazywać sonda to tu jest bardzo dobry przykład.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Wtryski wyjęte, niestety chyba ktoś tu chyba już był i dwa wtryski są ewidentnie inne, wyglądają ładniej i mają inny nr w kółeczku. Mają też dziwne oznaczenie żółtym pisakiem. Myślę że dwa były wymieniane na używki a dwa są oryginalne. Pierwszy i trzeci są stare i nanich rozjechane były korekty najbardziej a drugi i czwarty są wymienione.
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2024, 16:20 przez Neonixos666.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości