Rysiul123
15
0
0
4
SC III ph I
2011
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Nowa Wieś Tworoska
Jeśli można to proszę o usunięcie mojego postu powyżej. Coś mi się naklikało.
A co do przybywania sadzy to udało się mi teraz między wypalaniami przejechać 530km w ruchu miejskim.
Gdzie latem to było 100km.
I co ciekawego jak temperatura jest około zera lub na minusie to egr jest zamknięty cały czas.
Jeszcze jedno spostrzeżenie temperaturą graniczną gdzie szybko narasta sadza to 15st na zewnątrz
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(21-11-2023, 12:56)Rysiul123 napisał(a): Jeśli można to proszę o usunięcie mojego postu powyżej. Coś mi się naklikało.
A co do przybywania sadzy to udało się mi teraz między wypalaniami przejechać 530km w ruchu miejskim.
Gdzie latem to było 100km.
I co ciekawego jak temperatura jest około zera lub na minusie to egr jest zamknięty cały czas.
Jeszcze jedno spostrzeżenie temperaturą graniczną gdzie szybko narasta sadza to 15st na zewnątrz
Mam tak samo, obecnie działa tylko egr gorący ale jak jest trochę cieplej to po rozgrzaniu zaczyna działać egr zimny i wyłącza się gorący i wtedy przybywa najwięcej sadzy.
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 23-11-2023, 18:07
Pomysł głupi, ale mam: jak zatem oszukać czujnik temperatury, który odpowiada za otwarcie/zamknięcie dolnego EGR, który przyczynia się do przybywania sadzy?
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
razem z otwarciem dolnego egr przymyka się przepustnica na wydechu, może to tu zrobić jakąś modyfikację żeby nie kierowała spalin do EGR tylko więcej puszczała je wolno. Choć moim zdaniem problem tkwi w czym innym a praca zimnego egr tylko zwiększa jego skutek. Obecnie nie działa dolny egr a i tak jak jadę dynamicznie to sadzy przybywa znacznie więcej, jak jadę delikatnie do znacznie mniej przybywa. Muszę też obserwować czujnik różnicy ciśnień bo wydaje mi się że pokazuje przy obecnych temperaturach sporo niższe wartości przy tym samym zapełnieniu niż w lato.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2023, 18:17 przez Neonixos666.)
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Obserwował ktoś jakie jest ciśnienie różnicowe na DPF przy konkretnym zapełnieniu? U mnie ostatnio wypalił się DPF do 0,07g przy czym ciśnienie na wolnych było 5 hPa obecnie mam ponad 4 g sadzy i dalej na wolnych obrotach pojawia się 5 hPa. Różnica jest też czy działa EGR czy nie, bo zaraz po zatrzymaniu jest 7 hPa ale po jakimś czasie pracy na wolnych obrotach zamyka się egr i jest 5 hPa.
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 28-11-2023, 00:22
Dzisiaj na YT rzucił mi się w oczy odcinek EKG Auto Dyżur na temat DPF w audi. Może przez pryzmat tego, ci było tam powiedziane warto nasze sprzęty przejrzeć? Na pewno jednym z wniosków jest wymiana wszystkich czujników, bo one z wiekiem raczej nie padają,a zaczynają przekłamywać. Suma tych wszystkich przekłamań może mieć opłakane skutki.
I jeszcze jedno - wypalanie co 200-300 km to zły objaw dla samego filtra
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
maciej1486
21,011
23
2410
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Wypalanie dpf w vag co 200-300km to norma po akcji serwisowej. Przerabiałem w 3 vagach.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Czytając w necie to ewidentnie inne marki mają sporo większe filtry DPF które mogą przyjąć więcej sadzy, u mnie zapełnia się do max 21-22g gdzie w innych markach jest to nawet 2 razy więcej. To co sprawdziłem to moim zdaniem sam filtr DPF jest sprawny, czujnik różnicy ciśnień również nie wykazuje (w tych temp) nietypowych wartości. Czujnik ciśnienia spalin z tego co porównywałem z danymi w necie też pracuje poprawnie. Boost sensor wskazuje doładowanie również takie jakie chce sterownik. Czujniki pozycji EGR też nie odbiegają jakoś znacząco od tego co chce komputer. Nie mam już pomysłów, sadzy może przybywać nawet na postoju jak wkręcę go na około 2 tyś obr, przy czym sonda nie wskazuje że zawartość tlenu jest niska. Jak jadę delikatnie to praktycznie nie przybywa, jak tylko dodam gazu zaczyna przybywać. Korekty w normie, nie wiem jaki stan turbo ale doładowanie generuje takie jakie ma być, płynu nie ubywa, konsumpcja oleju w normie.
•
Jurek
811
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 28-11-2023, 17:52
Co to znaczy w normie ? Wszystko wskazuje na to że nie spala prawidłowo przy większej dawce paliwa -obciążeniu .Zamieniałeś filtr powierza na seryjny na próbę ?Właściwe korekty nie świadczą o 100% sprawnych wtryskiwaczach . Jak u ciebie z rozrządem ?
•
Neonixos666
914
2
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(28-11-2023, 17:52)Jurek napisał(a): Co to znaczy w normie ? Wszystko wskazuje na to że nie spala prawidłowo przy większej dawce paliwa -obciążeniu .Zamieniałeś filtr powierza na seryjny na próbę ?Właściwe korekty nie świadczą o 100% sprawnych wtryskiwaczach . Jak u ciebie z rozrządem ?
Filtr jest oryginał, rozrząd był robiony i jest wszystko ok. Tak masz rację że korekty nie mówią nic ale też nie ma żadnych objawów świadczących o jakimkolwiek z nimi problemach choć są przypadki że idealnie pracujący silnik miał uszkodzony wtryskiwacze.
W normie oznacza że jest pobór, ale jak na 260 tyś myślę ze te 0,5L od wymiany do wymiany (około 10 tyś ) to raczej normalne zjawisko, coś tam odmą puści coś tam turbo prychnie, coś tam przez pierścienie skubnie. Olej Motul Specyfik RN0720 filtr oleju oryginał.
•
|