Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Vapor
Zarejestrowani

@ Neonixos666 było słychać syczenie w czasie przyspieszania. Zaczynało się mniej więcej od 1800 obr/ min. Teraz jest cisza.

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(17-10-2023, 22:02)mike_pi napisał(a): Kolega ewidentnie pokazuje na zdjęciu zapocenie.
Ja tam widzę pęknięcie i to całkiem duże. Jak robiło się ciśnienie doładowania to ono się istotnie powiększało.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Ja raczej pójdę za radą kolegi i zrobię test dymiarką. Przy tej metodzie nie trzeba za bardzo nic rozbierać a warto zobaczyć czy jest szczelnie.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

To jak już nadymisz do dolotu to zrób w nim 1-1.5 bara ciśnienia (między turbo a głowicą).

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(18-10-2023, 06:00)wojteks napisał(a): Ja tam widzę pęknięcie i to całkiem duże. Jak robiło się ciśnienie doładowania to ono się istotnie powiększało.

Oczywiście, że jest pęknięcie. Tylko ono ma ok 2 cm i jest jeszcze na dolnej krawędzi, co może być dość ciężko dostrzec, a samo zapocenie ma powierzchnię +- 5cm x 5cm i jest dużo łatwiej zauważalne.


Btw. U siebie dzisiaj coś takiego stwierdziłem
[Obrazek: 58e5cca64a383be6291069467e55f281.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2023, 16:54 przez mike_pi.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(17-10-2023, 10:29)Vapor napisał(a): U mnie - mam taką nadzieję - problem rozwiązany.
Winnym okazał się dziurawy intercooler.
Po wymianie przejechałem na razie około 8 km i nie przybyło ani grama sadzy. Zobaczymy, jak będzie dalej.
[Obrazek: 5c78bb5bf1b6c6a60ce15080a6bda9c3.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka
Czy ty byłeś przy wymianie IC? Tam wystarczy tylko zderzak zrzucić czy coś więcej jest do rozprucia?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Wymieniałem z kolegą.
Trzeba zdjąć zderzak.
Ja odkręciłem jeszcze dwie śruby, zaznaczone na fotce- wtedy rurę idącą od turbo do IC można trochę wysunąć i wtedy jest łatwiej ją odpiąć, a potem założyć.
Jeszcze zdjąłem te plastiki po bokach - to chyba nazywa się kierownice powietrza.

[Obrazek: aa1a325cf2815d497cebd9b9ca28a429.jpg]

Wysłane z mojego CPH2251 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2023, 11:20 przez Vapor.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Uff. Jak wymieniali mi uszczelkę pod termostatem to cały przód był rozebrany i tego najbardziej się bałem

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(18-10-2023, 10:15)mike_pi napisał(a): Btw. U siebie dzisiaj coś takiego stwierdziłem
To IC? widać że zaolejona nieszczelność.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Tak, IC. To zdjęcie zrobione jest od strony komory silnika.

Przy okazji wymiany IC zastanawiam się nad większym /bardziej wydajnym zwłaszcza, że już mam wirusa wgranego. Czy ktoś ma może doświadczenie w tym zakresie?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2023, 18:13 przez mike_pi.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości