Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.
op
Panowie a co jeśli gorący egr delikatnie jest otwarty (nie widzi tego komp) i podczas jazdy dopuszcza spaliny? może być efekt w postaci przybywania sadzy? Trochę dziwi mnie odczyt gorącego egr, po rozgrzaniu nie powinien pracować komp go zamka ale na odczycie jest czasem że w 0,01% jest otwarty a potem znów 0 i znów 0,01% otwarcia. To błąd odczytu pozycji zawodu egr czy może faktycznie, dopuszcza trochę spalin bez wiedzy komputera.
op
Do dziś tez zauważyłem że gorący EGR w chwili której powinien być zamknięty to jego pozycja to 0.1% otwarcia. Oj chyba trzeba się temu przyjrzeć
op
(27-09-2023, 09:36)wojteks napisał(a): Jak egr jest lekko otwarty (minimalnie niedomknięty) to turbina (lekko zużyta) może nie zbudować ciśnienia bo ucieknie w wydech. Nie każdy zdaje sobie sprawę ale jadąc bardzo delikatnie powiedzmy te 80-90 to praktycznie jedziemy bez doładowania albo jest ono bardzo niskie na poziomie 0.1-0,2 bara. Nawet jak jedziemy autostradą to turbo nie pompuje nie wiadomo jakiego ciśnienia może z połowę tego co może. Urósł dziwny mit o tym studzeniu turbosprężarki po jeździe a tym tak naprawdę przy normalnej jeździe to ona ma wakacje i nie wiem jak ludzie je zarzynają wydaje mi się że to bardziej od długich interwałów na oleju i butowaniu na zimnym. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 16:37 przez Neonixos666.)
Można "jechać autostradą" i "jechać autostradą", to również tyczy się jazdy miejskiej. Powiem szczerze, że ja nie odczuwam potrzeby chłodzenia turbiny, bo nie jestem Kubica,a każdy dojazd do celu poprzedza spokojny odcinek (wjazd na osiedle, przejazd przez wieś). Ale chyba nie o tym mowa.
Jakim programem monitorujesz pozycję EGR i jaki parametr podglądasz? Dzisiaj w carscanerze po wypalaniu parametr "EGR position" chodził u mnie w zakresie 0-0,3 % Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
op
(27-09-2023, 16:56)mike_pi napisał(a): Można "jechać autostradą" i "jechać autostradą", to również tyczy się jazdy miejskiej. Powiem szczerze, że ja nie odczuwam potrzeby chłodzenia turbiny, bo nie jestem Kubica,a każdy dojazd do celu poprzedza spokojny odcinek (wjazd na osiedle, przejazd przez wieś). Ale chyba nie o tym mowa. Też mam Carscaner i EGR LOW Pressure Position to oznacza zimny egr a EGR Position to gorący egr. Ogólnie w trakcie wypalania jaki zaraz po nie powinny działać żadne EGRy, jak wychłodzi się dpf to powinien zacząć działa zimny egr. Właśnie o tym pisałem widzę że u Ciebie też jest nie zamknięty, zwykle u mnie pokazuje od 0 do 0,1% otwarcia a komputer (EGR Valve opening reference) pokazuje że mabyć -4% czyli ma być zamknięty. Może gorący egr nie domyka się i wali spaliny. TU fajnie facet czyści egr i pokazuje jak ma działać. Chyba szykuje się ponowne wyciągnięcie egr (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 17:27 przez Neonixos666.)
op
(27-09-2023, 17:35)mike_pi napisał(a): To zadam w jakim razie inne pytanie - co odpowiada za domknięcie EGR? Jakaś sprężyna czy mechanizm, który się wyrobił po 220 kkm? Co tam w środku się znajduje? masz to rozebrane na filmiku o tyle otwarcie prowadzi silniczek to zamknięcie jest ze spreżyną ktora powinna dociskać grzybek do korpusu ale może tego nie robi. Widać na filmiku że egr generuje błąd, ja błędu nie mam ale może musi być zacięty na amen żeby generował błąd. (26-09-2023, 20:58)Neonixos666 napisał(a): Panowie a co jeśli gorący egr delikatnie jest otwarty (nie widzi tego komp) i podczas jazdy dopuszcza spaliny? może być efekt w postaci przybywania sadzy? Trochę dziwi mnie odczyt gorącego egr, po rozgrzaniu nie powinien pracować komp go zamka ale na odczycie jest czasem że w 0,01% jest otwarty a potem znów 0 i znów 0,01% otwarcia. To błąd odczytu pozycji zawodu egr czy może faktycznie, dopuszcza trochę spalin bez wiedzy komputera.Już kiedyś Ci pisałem że nawet minimalne otwarcie EGR kiedy komputer tego nie chce powoduje dymienie czyli sadze ,podnosi też temperaturę w dolocie .Jest jeszcze taki szkopuł że częste minimalne otwarcie EGR powoduje wypalenie przylgni zaworu i stałą nie szczelność .To że turbo nie wytworzy wtedy ciśnienia to błędna teoria ,tak samo jak to że 0,1-0,2 bara to jazda bez doładowania .Bez doładowania w kolektorze byłoby podciśnienie .Różnicę zobaczyłbyś jadąc samochodem bez komputerowego sterowania silnikiem z rozłączonym przewodem od turbiny . |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości