Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Jurek
Zarejestrowani

Niestety te nieszczelności zwłaszcza złącz gumowych często wychodzą dopiero po napompowaniu . Często jak złącza są zimne bez ciśnienia i drgań są szczelne , dopiero gorące i pod ciśnieniem się rozszczelnia .Przerabiałem to kiedyś w ciężarówce dopiero napompowanie rozgrzanego układu, od kolektora do turbiny z podłączonym manometrem pokazało że ciśnienie powoli maleje .Tylko tam jest luźno wokół silnika .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2023, 18:53 przez Jurek.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Ogólnie to tam gdzie jest zapocenie na przewodach to tam jest nieszczelność, widać to jak pęknie przewód przed kolektorem w 1.6 dci, wszędzie bagno olejowe a pęknięcie ledwo widoczne. Pomysł z dymiarką nie jest zły mam znajomego co ma, może ogarnę i sprawdzę, w sumie to mało roboty jest.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Nie każda nieszczelność jest w płaszczyźnie, którą widać po otwarciu maski. Ja do tego się przymierzam od pewnego czasu, ale nikt nie chce mnie w tym wspomóc merytorycznie: w których miejscach zaślepić układ?

Na chwilę obecną przychodzi mi do głowy, aby zdjąć jeden wąż od icka z turbiny oraz drugi przy przepustnicy, zaślepić je i pompować. Z drugiej strony oba wymieniłem w ciągu ostatniego roku na nowe, więc nie wiem czy jest sens. Jedynie może mi wtedy wskazać nieszczelność icka, bo on jest wiekowy

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Coś ten jeden wtrysk odstaje na wolnych obrotach, przy jeździe już nie ale na wolnych jest spora różnica. 
   

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Instrukcja podaje dopuszczalną rozbieżność -5 do +5 mg/suw.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Nie patrz na to. Miesiąc temu miałem wtryski na stole i wszystko było w porządku, wtedy korekty były około 0,4 po montażu, teraz już dochodzą do 0,8

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(23-09-2023, 15:47)andrzejwa napisał(a): Instrukcja podaje dopuszczalną rozbieżność -5 do +5 mg/suw.

Co to za instrukcja? Do tego silnika z piezoelektrykami?

(23-09-2023, 16:40)mike_pi napisał(a): Nie patrz na to. Miesiąc temu miałem wtryski na stole i wszystko było w porządku, wtedy korekty były około 0,4 po montażu, teraz już dochodzą do 0,8

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
Masz jakiś wydruk parametrów wtryskiwaczy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2023, 18:22 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Nie

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(23-09-2023, 18:14)Neonixos666 napisał(a): Co to za instrukcja? Do tego silnika z piezoelektrykami?
To jest instrukcja dla systemu wtryskowego Bosch EDC 17, taki system jest w 1,6 dci.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

@ mike_pi Trzeba napompować cały układ od wylotu z turbiny do wejścia w kolektor ssący .Najlepiej w jedną zaślepkę podłączyć dokładny manometr a w drugą końcówkę z wentylem , można by też sprawdzić dymiarką kolektor ssący Nie przesadź z ciśnieniem -1,5 atm.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości