art2310
40
0
1
0
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 110KM, 2003-2009
Stare Bojanowo
art2310
Zarejestrowani
— 06-05-2016, 23:41
Szkoda że nie ma miejsca na filtr paliwa pod maską .R 19 miała filtr razem z pompką membranową i nie było problemu z zapowietrzaniem a po wymianie filtra chwila pompowania i układ był gotowy do odpalenia silnika.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 06-05-2016, 23:57
tu gruszka jest osobno z zaworkami, a filtr paliwa jest prawie pod maska przeciez...  od strony nadkola.. Przewod do gruszki nie idzie prosto od zbiornika tylko od filtra paliwa wlasnie.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 07-05-2016, 09:10
Gruszka jest za filtrem zgadza się, ale to dobrze przy wymianie filtra paliwa, gruszką odpowietrzamy filtr.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Darekmoto3
14
0
0
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Ok, wymieniłem gruszkę. Kupiłem jedną z tych na Allegro, z aluminiowymi końcami. Owe końce są zaciskane na gumie poprzez zwiniętą sprężynę. Dzięki temu można stawić króćce pod wymaganym kątem. Średnica jest idealna, wchodzi mocno na wcisk i siedzi pewnie, i z jednej i z drugiej strony. Ale również w przypadku gruszek z plastikowymi króćcami, je również można obrócić, pozwala na to osadzenie plastiku w gumie.
Ale do rzeczy. Wszystko poskładałem do kupy, odpowietrzyłem na filtrze paliwa, pompowałem na gruszce, zdjąłem końcówkę karbowanego wężyka który wchodzi na pompę (zawór ciśnienia) i pompując gruszkę pozwoliłem wyciec sporej ilości paliwu. Niestety, wóz nie pali. Za pierwszym razem zaskoczył na jakieś 1,5 s, ale teraz cisza. Układ paliwowy zbiornik- króciec zasilający pompę wtryskową sprawny, bez powietrza.
Chechłałem nim kilka dobrych razy i podejrzewam że zapowietrzona jest sama pompa wtryskowa, listwa wtryskowa i same wtryskiwacze (jeżeli to możliwe). Jak poprawnie odpowietrzyć układ paliwowy tak ,żeby mieć pewność że ewentualna usterka może pochodzić od 'elektryki' ?
.............
Jak wiecie, miejsca w okolicy gruchy nie ma wcale. Musiałem zdemontować wycieraczkę, plastikowe osłony na podszybiu, blachę na podszybiu i dopiero wtedy udało mi się odkręcić śrubę mocującą tylną prawą łapę silnika. Nie ma szans na wymianę gruszki bez jej zdemontowania. :-) Ale dzięki temu za jednym zamachem wymienię tą łapę bo już jest mocno zmęczona.
(07-05-2016, 09:10)Mati napisał(a): Gruszka jest za filtrem zgadza się, ale to dobrze przy wymianie filtra paliwa, gruszką odpowietrzamy filtr.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...
Gruszka jest przed filtrem paliwa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2016, 17:58 przez Darekmoto3.)
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-05-2016, 18:04
(09-05-2016, 17:58)Darekmoto3 napisał(a): Gruszka jest przed filtrem paliwa. masz rację, wybacz za wprowadzenie w błąd  z szybkości napisałem w kolejności od pompy a nie od baku, jak miałem nieszczelność na filtrze to jak mocno pompowałem to przez filtr w połowie wysokości mi uciekała ropa
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 00:19
w tych silnikach wg instrukcji producenta... jak juz nie ma powietrza w przewodze paliwowym karbowanym do pompy, to pompa wtryskowa powinna sama sie dalej odpowietrzyc łącznie z wtryskami. Takze albo jeszcze troche trzeba pokrecic, albo to jest jeszcze jakas inna usterka odpowiedzialna za to.
Mozna by bylo clipem sie moze wspomoc i sprawdzic cisnienia paliwa?
•
Darekmoto3
14
0
0
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Cholera, nie chce odpalić. Tzn, kręci, kręci i nic. Układ paliwowy szczelny, bez bąbli. Czekam na Clipa, będę wiedział co jest na rzeczy.
Ale gdy nie chciał palić, odkręciłem regulator ciśnienia paliwa i potraktowałem go ordynarnie 12V . Tak sobie delikatnie pobrzęczał gdy go zasiliłem. A teraz, czekając na interfejs zastanawiam się tak na szybko, czy podając pełne 12V nie uszkodziłem go?
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 13-05-2016, 13:56
Może czujnik na listwie wtryskowej?
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Darekmoto3
14
0
0
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Czujnik na listwie jest chyba sprawny- jedyne co z nim zrobiłem to odpiąłem wtyczkę.
Wydaje mi się że to raczej regulator ciśnienia paliwa. Uszkodziłem go podając na niego pełne napięcie 12V.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 13-05-2016, 14:58
jeśli czujnik nie będzie działał prawidłowo, również raczej nie pozwoli zapalić
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|