Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1.9 dci 120 km tryb awarjny?


Vexus
op Witam

To jest mój pierwszy temat na forum (nie licząc powitania) i sam nie wiem czy powinienem go umieścić tutaj czy w dziale elektryki otóż do rzeczy:
Pacjent to Renault Scenic II 1.9 dci 120 km 2004

Usterka: Podczas jazdy silnik nagle zaczął poszarpywać, lecz po przy gazowaniu wszystko wróciło do normy-myślę sobie pewnie do pompy dostał się jakiś paproch i go przepchało.
Jeździłem tak jeszcze dobre dwa tygodnie aż do wczoraj kiedy to silnik znowu zaczął szarpać aż w końcu zgasł, po zgaszeniu odpalił ale nie móg się wkręcić w obroty przy czym podczas dodawaniu gazu dymił na biało. Odczekałem kilka chwil i znów odpaliłem tym razem odpalił i wszystko było ok wróciłem do domu jak by nigdy nic. Postawiłem samochód do garażu i dziś rano odpalił i wszystko ok, po czym znowu po przejechaniu paru km silnik szarpnął jak by stracił zasilanie i zgasł, tym razem jednak po wciśnięciu przycisku start rozrusznik kręcił silnikiem ale tak jak by nagle tracił zasilanie po czym normalnie odpala ale silnik nie może się wkręcić na obroty. Teraz znowu odpala i jest wszystko ok normalnie jedzie i moc ma nic nie kopci.
Dodam że na desce nie świeci się żaden błąd,
W silniku nie ma żadnego błędu (podłączany zwykły tester nie ma dostępu do Clipa)
Silnik nie bierze oleju, nie ubywa płynu chłodzącego (tzn. raz na pół roku muszę dolać 0.5 l)
Jedyną poważniejszą usterką było ostatnio zalanie skrzynki z bezpiecznikami, ale po wyjęciu i dokładnym oczyszczeniu wszystko było ok.
Silnik po nagrzaniu podczas pracy na biegu jałowym potrafi nagle zacząć wibrować tak jak by obroty spadły i po jakim czasie wszystko wraca do normy.

Może ktoś z was miał podobny przypadek i nakieruje mnie chociaż od czego zacząć poszukiwanie.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Nieregularne objawy utrudniają jakąkolwiek diagnozę.
Ameryki raczej nie odkryję jak napiszę że prawdopodobnie Clip prawdę Ci powie, lub chociaż wskaże jakiś kierunek.

Jako pierwszego podejrzanego wskazywał bym czujnik położenia wału, ale to tylko gdybanie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2016, 11:36 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Vexus
op Teraz tak sobie myślę czy takie objawy może dawać uszkodzona pompa wtryskowa? Tzn. zastanawia mnie to wibrowanie czy może to był/jest początek jakieś głębszej awarii. Czemu nie wyświetlił żadnego błędu na desce, czy pompa wtryskowa jest monitorowana przez jakieś czujniki?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

może być pompa, może wtryskiwacze. Może być wiele rzeczy.

Thumbup
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Pompę zostaw na koniec.
Zacznij od rzeczy prostszych ( i bardziej prawdopodobnych ), jak:
- czujnik położenia wału
- czujnik ciśnienia paliwa
- czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
bo zapowietrzanie się toto raczej nie jest, było by źle cały czas.
No, chyba, że zatkany filtr paliwa, albo smok w zbiorniku.
Ale objaw przydymienia na biało (nie spalone paliwo) sugeruje problemy ze sterowaniem wtrysku paliwa (czytaj: wtryskiwacze sterowane są elektrycznie, pompa tylko podaje wysokie ciśnienie paliwa)
Oczywiście - diagnostyka (nie tylko odczyt błędów, ale i sprawdzenie parametrów pracy) to początek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2016, 13:18 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

(15-03-2016, 11:22)Vexus napisał(a): Usterka: Podczas jazdy silnik nagle zaczął poszarpywać, lecz po przy gazowaniu wszystko wróciło do normy

A sprawdź sobie czujnik powietrza na dolocie - wyciągnij i przeczyść.

Odpowiedz
Vexus
op Filtr paliwa wymienię jeszcze dziś jak zdążę bo już kupiłem, trop z zatkanym jest całkiem prawdopodobny bo ostatnio tankowałem paliwo z kanistra. Bardziej precyzując to podczas gaśnięcia zachowuje się tak jak by immobilizer wyłączał zasilanie.
Teraz znowu na wolnych obrotach pracuje jak by się dławił i nie chce wejść na obroty. Ciekawą sprawa jest że cała awaria odbywa się raczej na zimnym silniku i jak się trochę nagrzeje zaczyna wracać do normy.

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

może jeszcze spróbuj dolać czegoś do czyszczenia wtrysków.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(15-03-2016, 13:40)Vexus napisał(a): cała awaria odbywa się raczej na zimnym silniku i jak się trochę nagrzeje zaczyna wracać do normy.
Do listy dopisz sprawdzenie parametrów pracy czujnika temperatury cieczy chłodzącej, sprawdzenie poprawności działania elektrozaworu sterowania turbosprężarką; na koniec - sprawdzenie przepustnicy/czujników w przepustnicy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Vexus
op Witam ponownie

Dziś cały dzień walczyłem i udało mi się ustalić usterkę mianowicie cała winę ponosi czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (nr BOSCH 0281002720) rozleciał mi się w rekach jak zacząłem go sprawdzać, mało tego podczas wymiany filtra paliwa oto co zastałem
[Obrazek: 05511975668878298218.jpg]

Filtr wymieniany 8 miesięcy temu Surprise

Powiedzcie proszę czy ten czujnik można jakoś zamienić bo oryginał kosztuje 500 zł, czy może kupić używkę?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości