Scenic I 2000r. F4R 740 2,0 16V - wypadanie zapłonu
op
Info od mechanika jest takie, że Renia ma kolejny raz rozebraną głowicę, szukają przyczyny tych specyficznych zachowań. Ciśnienie na tłokach po złożeniu było sprawdzane, wszystkie sprężają po równo około13 atm, wtryskiwacze sprawdzone i wyczyszczone, cewki znów zmieniane miejscami, świece wymienione. Wrzuciłem do koszyka na allegro komplet cewek beru ZS552. Jutro mam pytać, czy coś z tego wyszło. :/
Po co zdejmować głowicę jeśli teraz ciśnienie niemal jak z fabryki...
Objawy na wolnych obrotach jak dla przestawionego rozrządu. Przy ustawieniu rozrządu są różne metody na blokowanie wału dla silników 1.6 i 2.0 o czym mechaniory zapominają (2.0 raczej rzadki motor). Skutek - rozrząd przestawiony o kilka zębów jeśli zablokujemy silnik 2.0 metodą z 1.6 - objaw: telepanie na wolnych i wypadanie zapłonów. Mulenie powyżej 2000 obr/min może wynikać z uszkodzenia potencjometru w czujniku położenia przepustnicy, może czujnik podciśnienia? Czy na zimnym dobrze wkręcał się powyżej 2000/min? Sonda lambda? Wypadanie zapłonów - oprócz cewek i świec do sprawdzenia zasilanie i masa komputera. Wg mnie sprawa do ogarnięcia w kwadrans przez mechanika który posiada "komputer" dedykowany do Renault z naciskiem na CLIP i zajmuje się tylko francuzami. Taki gość wie co sprawdzić, co powinien widzieć w CLIPie i ma cewki, czujniki do podmiany. Bez strzelania w zakup 4 nowych cewek... PS. u mnie cewki w 2.0 - przebieg 220 tys bez zarzutu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2020, 21:03 przez Przemek7.)
op
Renia odebrana do sprawdzenia na weekend, mam dać znać, czy jestem zadowolony z efektu. Mechanik Tomek chyba czyta forum, pewnie ramka z tablicy rejestracyjnej go naprowadziła, bo poprawiał ustawienie rozrządu i efekt jest niezły. ;)
Nie telepie na jałowym biegu i na niskich obrotach, całkiem sprawnie się rozpędza, tylko mam wrażenie, że teraz silnik woli ciut wyższe obroty przy zmianie na wyższy bieg. Może to dobrze. Nie znam się, ale takie mam wrażenie po kilkudziesięciu kilometrach jazdy.
itek
— 25-05-2020, 08:20
Ja bym polecił, na początek, sprawdzenie ciśnienia sprężania tradycyjną metodą, zegarem na ciepłym silniku.
Od wyniku zależy dalsza diagnostyka.
op
Za wcześnie pochwaliłem majstra. Telepawki wróciły, Renia jedzie, ale bez wielkiego entuzjazmu.
Szukam w okolicy osoby z CLIPem, zobaczymy co dalej. :/ Operacja się udała, pacjent zmarł... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2020, 09:44 przez Kejkej.)
Doczepię się do tematu, otóż u mnie jest podobnie z tym że tylko na niskich obrotach , chodzi na 3 "garach" i krztusi się i czasem zgaśnie, tak samo jak mam jechać w korku na wolnych to szarpie. na wysokich obrotach ok i jedzie. Cewki mam 3 szt nowych i jedna niby stara , ale zamieniałem z używana sprawną z zapasu i nie pomogło. Czy na PB czy LPG tak samo, myślę nad czyszczeniem korkowca, ale ewidentnie coś chyba z zapłonem mu nie pasi.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości