Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 3 2.0 benzyna automat


realadas7
Zarejestrowani

op Witam poszukuję informacji na temat instalacji LPG dla w/w modelu, której firmy instalacja LPG , miejsce godne polecenia do montażu na terenie śląska, swoje porady. Szukam dobrej instalcjii i serwisu na lata Biggrin
Dziękuję za pomoc
PS. Mam zagazowaną Renię Megane 1.6 z 2004 roku, jak na ponad 40tyś km jest wszystko ok spalanie 9-10 L

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

To silnik konstrukcji Renault/Nissan M4R 2.0 16V 140KM, silnik dobrze współpracuje z LPG, mamy w rodzinie Scenika Grand z tym motorem z instalacją BRC.SQ32, pomyka na LPG od około 90tys.km, przebieg całkowity pod 200tys.
Mamy też klienta, który Nissanem X-Trail zrobił ponad 300tys. z czego 160tys. na LPG.
Podstawa to dobra instalacja, dobry zakład i fachowe strojnie, najlepiej przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • realadas7
itek
Czy ktoś pisał o konieczności częstej regulacji zaworów w tym silniku i czy to kłopotliwe?

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Tak napisali, niedouczeni redaktorkowie motoryzacyjni, napisali też, że nie nadaje się do gazu, bo trzeba zawory regulować  Naughty
A w tym silniku niczego się ręcznie nie reguluje, bo jest to system szklanek regulacyjnych, które się wymienia jeśli zachodzi tak potrzeba, a potrzeba taka może nastąpić po około ~200tys.km, ale jeśli olej był wymiany w silniku nie co 30tys, a co 10~15tys. to szklanki popracują lekko 300tys.
Warto skontrolować luzy co 80~100tys. i nie są to jakieś wielkie koszta 200~250zł, bzdurą też jest jakoby ten silnik musiał posiadać dodatkowe smarowanie gniazd z tytułu jeżdżenia na LPG, silnik ten i jego głowica z gniazdami jest przystosowana do spalania paliwa E10 (bioetanol), które spala się w temp. nieco wyższej jak zwykła etylina, a temp. spalania dobrze zestrojonego LPG jest nawet nieco niższa o kilka stopni od spalania Pb.
Pamiętam jak w latach 2010~2012r były dostępne w salonach  nowe Laguny 3 z instalacjami LPG.
Różnych dziwnych mitów o szkodliwości LPG jest w nacie sporo, są one pielęgnowane i powtarzane przez różnej maści `znaFców` motoryzacji lub tych co mieli LPG założone po taniości u Pana Henia w garażu, jeździli, ciągle regulowali, a później narzekali.
Mnie też straszono 6lat temu, abym nie zakładał LPG do 1.4TCe, a zrobiłem w dwóch z zestrojeniem na 160KM, a teraz trzeci jeździ na taryfie z przebiegiem niebawem 300tys. i wszystko się pięknie sprawuje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2020, 23:06 przez h4jt.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(02-01-2020, 22:59)h4jt napisał(a): silnik ten i jego głowica z gniazdami jest przystosowana do spalania paliwa E10 (bioetanol)
oj oj ostrożnie z takimi wywodami....
do etanolu czyli paliwa E85 przystosowany jest tylko silnik M4R 714 751 czyli 2,0 Flex stosowany tylko i wyłącznie w Megane i Fluence i to tylko a niektórych rynkach (głownie wschodnich i afrykańskich) i nie jest to standardowy M4R...
ten silnik nigdy nie występował w Scenicu....
w SC III jest silnik na Bioetanol 1,6 Flex a na fabryczne LPG 1,6 Bifuel...jest to standardowy K4M 866 ale o mocy 107/110 KM w zależności od spełnianej normy z inna głowicą...

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

W oryginalnych dokumentach homologacyjnych miały wpisane E10, podobnie jak 1,4TCe i późnijże 1,6SCe H4M, ponadto były sprzedawane w EU w salonach z zamontowaną instalacją LPG firmy Prins, mamy taką 1szt. w rodzinie, więc skoro sprzedawali nawet w salonach w Niemczech to chyba widzą co robią.
W naszym warsztacie jakoś nigdy nie spotkaliśmy się z padniętą głowicą z M4R, H4Jt czy H4M, które pomykają na LPG, znane i dobre zakłady instalujące LPG też nie widzą przeciwwskazań co do monatrzu, a jedyny drobny kłopot to zdejmowanie kolektora ssącego, którego i tak trzeba ściągać do wymiany świec.
Na forum LPG można znaleźć dobre zakłady specjalizujące się i znające te silniki.

Odpowiedz
realadas7
Zarejestrowani

op dnia 23 grudnia zainstalowałem LPG STAG QBOX POLUS (jak dobrze odczytałem) teraz zrobiłem tylko 300km i zużyłem 32L Lpg.
pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi realadas7 za ten post post:
  • h4jt
h4jt
Zarejestrowani

W 2,0 M4R trzeba uważać przy dokręcaniu świec, nie wolno tego robić na maxa, należy dokręcać za pomocą klucza dynamometrycznego z odpowiednią siłą, zresztą w każdym innym silniku dokręcanie świec czy śrub powinno się dokonywać odpowiednia siłą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2020, 13:48 przez h4jt.)

Odpowiedz
realadas7
Zarejestrowani

op
(18-01-2020, 13:23)h4jt napisał(a): W 2,0 M4R trzeba uważać przy dokręcaniu świec, nie wolno tego robić na maxa, należy dokręcać za pomocą klucza dynamometrycznego z odpowiednią siłą, zresztą w każdym innym silniku dokręcanie świec czy śrub powinno się dokonywać odpowiednia siłą.

dzięki za tak ważną informację Biggrin
pozdrawiam

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Taka ciekawostka, silnik 2,0 16V M4R jest nadal stosowany w autach koncernu Renault, ma go np. Koleos na rynek Europy wschodniej (Rosja, Ukraina, Białoruś) gdzie nie ma jeszcze rygorystycznych norm emisji spalin jak w EU, jest Korei jako Samsung QM6 Koleos 2,0GDe LPe (2,0 M4R), którego sprzedają nadal w salonach z instalacją LPG.

https://gazeo.pl/informacje/samochody/os...10351.html

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2020, 11:53 przez h4jt.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości