Dziękuję za pomoc
PS. Mam zagazowaną Renię Megane 1.6 z 2004 roku, jak na ponad 40tyś km jest wszystko ok spalanie 9-10 L
Scenic 3 2.0 benzyna automat
op
Witam poszukuję informacji na temat instalacji LPG dla w/w modelu, której firmy instalacja LPG , miejsce godne polecenia do montażu na terenie śląska, swoje porady. Szukam dobrej instalcjii i serwisu na lata
Dziękuję za pomoc PS. Mam zagazowaną Renię Megane 1.6 z 2004 roku, jak na ponad 40tyś km jest wszystko ok spalanie 9-10 L
To silnik konstrukcji Renault/Nissan M4R 2.0 16V 140KM, silnik dobrze współpracuje z LPG, mamy w rodzinie Scenika Grand z tym motorem z instalacją BRC.SQ32, pomyka na LPG od około 90tys.km, przebieg całkowity pod 200tys.
Mamy też klienta, który Nissanem X-Trail zrobił ponad 300tys. z czego 160tys. na LPG. Podstawa to dobra instalacja, dobry zakład i fachowe strojnie, najlepiej przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR.
itek
— 02-01-2020, 18:47
Czy ktoś pisał o konieczności częstej regulacji zaworów w tym silniku i czy to kłopotliwe?
Tak napisali, niedouczeni redaktorkowie motoryzacyjni, napisali też, że nie nadaje się do gazu, bo trzeba zawory regulować
A w tym silniku niczego się ręcznie nie reguluje, bo jest to system szklanek regulacyjnych, które się wymienia jeśli zachodzi tak potrzeba, a potrzeba taka może nastąpić po około ~200tys.km, ale jeśli olej był wymiany w silniku nie co 30tys, a co 10~15tys. to szklanki popracują lekko 300tys. Warto skontrolować luzy co 80~100tys. i nie są to jakieś wielkie koszta 200~250zł, bzdurą też jest jakoby ten silnik musiał posiadać dodatkowe smarowanie gniazd z tytułu jeżdżenia na LPG, silnik ten i jego głowica z gniazdami jest przystosowana do spalania paliwa E10 (bioetanol), które spala się w temp. nieco wyższej jak zwykła etylina, a temp. spalania dobrze zestrojonego LPG jest nawet nieco niższa o kilka stopni od spalania Pb. Pamiętam jak w latach 2010~2012r były dostępne w salonach nowe Laguny 3 z instalacjami LPG. Różnych dziwnych mitów o szkodliwości LPG jest w nacie sporo, są one pielęgnowane i powtarzane przez różnej maści `znaFców` motoryzacji lub tych co mieli LPG założone po taniości u Pana Henia w garażu, jeździli, ciągle regulowali, a później narzekali. Mnie też straszono 6lat temu, abym nie zakładał LPG do 1.4TCe, a zrobiłem w dwóch z zestrojeniem na 160KM, a teraz trzeci jeździ na taryfie z przebiegiem niebawem 300tys. i wszystko się pięknie sprawuje. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2020, 23:06 przez h4jt.) (02-01-2020, 22:59)h4jt napisał(a): silnik ten i jego głowica z gniazdami jest przystosowana do spalania paliwa E10 (bioetanol)oj oj ostrożnie z takimi wywodami.... do etanolu czyli paliwa E85 przystosowany jest tylko silnik M4R 714 751 czyli 2,0 Flex stosowany tylko i wyłącznie w Megane i Fluence i to tylko a niektórych rynkach (głownie wschodnich i afrykańskich) i nie jest to standardowy M4R... ten silnik nigdy nie występował w Scenicu.... w SC III jest silnik na Bioetanol 1,6 Flex a na fabryczne LPG 1,6 Bifuel...jest to standardowy K4M 866 ale o mocy 107/110 KM w zależności od spełnianej normy z inna głowicą...
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
W oryginalnych dokumentach homologacyjnych miały wpisane E10, podobnie jak 1,4TCe i późnijże 1,6SCe H4M, ponadto były sprzedawane w EU w salonach z zamontowaną instalacją LPG firmy Prins, mamy taką 1szt. w rodzinie, więc skoro sprzedawali nawet w salonach w Niemczech to chyba widzą co robią.
W naszym warsztacie jakoś nigdy nie spotkaliśmy się z padniętą głowicą z M4R, H4Jt czy H4M, które pomykają na LPG, znane i dobre zakłady instalujące LPG też nie widzą przeciwwskazań co do monatrzu, a jedyny drobny kłopot to zdejmowanie kolektora ssącego, którego i tak trzeba ściągać do wymiany świec. Na forum LPG można znaleźć dobre zakłady specjalizujące się i znające te silniki.
W 2,0 M4R trzeba uważać przy dokręcaniu świec, nie wolno tego robić na maxa, należy dokręcać za pomocą klucza dynamometrycznego z odpowiednią siłą, zresztą w każdym innym silniku dokręcanie świec czy śrub powinno się dokonywać odpowiednia siłą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2020, 13:48 przez h4jt.)
op
(18-01-2020, 13:23)h4jt napisał(a): W 2,0 M4R trzeba uważać przy dokręcaniu świec, nie wolno tego robić na maxa, należy dokręcać za pomocą klucza dynamometrycznego z odpowiednią siłą, zresztą w każdym innym silniku dokręcanie świec czy śrub powinno się dokonywać odpowiednia siłą. dzięki za tak ważną informację pozdrawiam
Taka ciekawostka, silnik 2,0 16V M4R jest nadal stosowany w autach koncernu Renault, ma go np. Koleos na rynek Europy wschodniej (Rosja, Ukraina, Białoruś) gdzie nie ma jeszcze rygorystycznych norm emisji spalin jak w EU, jest Korei jako Samsung QM6 Koleos 2,0GDe LPe (2,0 M4R), którego sprzedają nadal w salonach z instalacją LPG.
https://gazeo.pl/informacje/samochody/os...10351.html (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2020, 11:53 przez h4jt.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości