Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 2 zapytanie o ogrzewanie


kszyba
Zarejestrowani

op Cześć. Zadam trochę przewrotne pytanie: czy jest ktoś komu 1.9DCI bez grzałek dobrze grzeje tak jak np. stare VW ?
Czy jest taki szczęśliwiec który pamięta jak było od nowości, czy grzał dobrze zanim minął bramę salonu?  Whistling
Toż te stare VW czy inne niemce grzały tak aż można było sobie buty stopić.


Sprawdzałem właśnie przy 0 st druga kreska wskakuje mi dokładnie po 3.5 km od odpalenia i ruszenia.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

ja odpukać nigdy nie miałem problemów z grzaniem odkąd pamiętam grzanie mam jak w saunie.grzeje jak szalone...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • kszyba, LUKKUL4158
maciej1486
Zarejestrowani

Pamietaj ze Scenic ma wieksza pojemnosc niz np golf IV ( mialem oba). Dosyc ze golf w srodku grzal sie szybko to czasem az za mocno, a w sceniku trudniej to cieplo utrzymaj i tak samo szybko nagrzac.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

op No tak ale to nie tłumaczy połgodzinnego oczekiwania na ciepłe powietrze z kratek.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Diesel się grzeje wolniej, zwłaszcza te nowsze, stare diesle to zupełnie inna bajka. W pracy jeżdżę Pandą i ta to dopiero szybko zaczyna grzać Biggrin
ps niezalecam nastawiania wysokich temp, ja ustawiam na 19st, czasem na 20 i styka. Bo częste wsiadania i wysiadanie przy obecnych mrozach nie wychodzi nam na zdrowie.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po to właśnie były elektryczne grzałki.
Nowoczesny diesel o wysokiej sprawności cieplnej właśnie tak ma, przy dużej pojemności układu chłodzenia i dużej masie silnika nagrzewanie trwa długo.
Jeśli dodatkowo brak jest dolnej osłony silnika - może być problem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2017, 11:02 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • kszyba, Lepus
kszyba
Zarejestrowani

op Czy zaslepienie EGR faktycznie  psuje ogrzewanie i co zrobić z tym pasztetem? Inaczej podłączyć rury czy co?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

nie, tu nie ma aż takiej różnicy by mówić że nagrzewanie gorsze przez ileś tam km, mam zaślepiony i nie widzę bardzo różnicy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

op Powiem że mam wrażenie, powtarzam WRAŻENIE że po tuningu EGR blaszką jest gorzej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017, 16:08 przez kszyba.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Przed zaślepieniem tez sie obawialem wolniejszego nagrzewania silnika po zaslepieniu EGR. Po tym sezonie zimowym stwierdzilem ze nic sie nie zmienilo. Jak sie nagrzewal tak sie nagrzewa. Cieple powietrze dosc szybko leci, ale to zasluga grzalek elektrycznych jest glownie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości