Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 1.6 (2009 -2011) jaka instalacja LPG


resmil78
Zarejestrowani

op Nie widzę tematu o LPG dla tej wersji nadwozia i dla tego silnika więc zakładam i proszę o Wasze opinie. Jaką instalację polecacie dla tego auta? Warsztaty proponują zenita za ok. 2,5 tys. lub BRC za ok. 2,9 tys. PLN. Wskazują na Zenita w dwóch zakładach. Moje poprzednie auto Xsara Picasso 1.6 jeździło na Zenicie przez dwa lata mojego użytkowania i byłem bardzo zadowolony. Z serwisu korzystałem tylko na przeglądach a przelatałem na tym ok. 70 tys. km. BRC też miałem w jakichś samochodach. W ogóle do tej pory nie miałem nigdy kłopotów z gazem ;) Warto dopłacać do BRC, czy brać Zenita i dlaczego ? Czy słabe osiągi silnika 1.6, o których czytałem w wątku dla Granda będą podobne w mniejszej wersji ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-09-2019, 19:11)resmil78 napisał(a): Czy słabe osiągi silnika 1.6, o których czytałem w wątku dla Granda będą podobne w mniejszej wersji ?
silnik 1,6 16V jest ogólnie za słaby do SC III
(08-09-2019, 19:11)resmil78 napisał(a): Warsztaty proponują zenita za ok. 2,5 tys. lub BRC za ok. 2,9 tys. PLN
Zenit to najtańsza masówka,z BRC jest problem bo nie wszystkie zakłady gazownicze Ci ją zaserwusują
najbezpieczniejszą opcja jest STAg...
z drugiej strony silnik 1,6 16V nie jest wymagający i praktycznie każda instalacja LPg sie nada
kwestia poprawności montażu i dobrych podzespołów

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • resmil78
Grubciu0
Zarejestrowani

Przelatałem na BRC 120 tys. i tylko serwis co 15 tys. Najważniejsze dobre wtryski.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grubciu0 za ten post post:
  • resmil78
resmil78
Zarejestrowani

op A coś bardziej precyzyjnie odnośnie "dobre wtryski" ? czyli ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Silnik K4M dużo wybacza instalatorom.
Sterownik każdy z polskich produktów da radę obsłużyć ten silnik. STAG, Zenit, Tech, KME.
Plusem polskich produktów jest to, że każdy może sobie pobrać program i nawet we własnym zakresie ogarnąć strojenie. Parametrami i możliwościami nie ustępują włoskim
Włoskie BRC czy Landi Renzo naprawisz tylko w autoryzowanych punktach.
Druga kwestia koszty części zamiennych:
BRC czy Landi Renzo mają sporo droższe elementy niż polskie.
Polskie wtryskiwacze Barracuda czy ACW02/03 nie ustępują jakością od włoskich a nawet wytrzymują większe przebiegi niż włoskie.
Poza tym polecam filtr odstojnikowy również polskiej produkcji np: Alex 360- zdecydowanie lepiej odfiltrowuje zanieczyszczenia z fazy lotnej gazu niż filtry BRC.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Przemek7, resmil78
sportway
Zbanowani

Pamiętajcie, że KME czy STAG to nazwy sterowników. Montażysta może sobie resztę elementów dobrać. W Scenicu 1,8 miałem KME Nevo z reduktorem STAG i listwą RAIL. Najważniejszy jest dobry montaż i zestrojenie czasów wtrysków. Filtr pionowy typu matrix (z odstojnikiem). Mój rekord na instalacji LPG jednym autem, to 180.000. Przez ten czas wymieniony był map sensor i dwa razy gumki w listwie wtryskowej. Serwis co 15.000.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2019, 06:36 przez sportway.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • Ropuch
Grubciu0
Zarejestrowani

(08-09-2019, 19:51)resmil78 napisał(a): A coś bardziej precyzyjnie odnośnie "dobre wtryski" ? czyli ?

Ja miałem komplet BRC typu nie pamiętam a autko w październiku zeszłego roku poszło do ludzi.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Praktycznie każda instalacja podejdzie, nie jest to wymagający silnik, jak to pisali wcześniej przedmówcy kwestia dobrego warsztatu który ją założy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2019, 20:28 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • resmil78
polaq
Zarejestrowani

Ze swojej strony proponowałbym:
Elektronika: KME nevo lub Stag Qbox lub Tech duo
Wyryski Barracuda lub AC W03- pojedyńczy montaż. Wkrętki w aluminiowej części kolektora po jego zdemontowaniu z auta.
Filtr fazy lotnej odstojnikowy:Alex Ultra 360 lub AGC Twister lub czaja Blaster
Reduktor KME TUR - spory zapas mocy i odporny na brudny gaz.
Butla największa jaka wejdzie zamiast koła zapasowego.
Wlew montowany pod klapką tam gdzie wlew benzyny.

Najtrudniejsze w tym wszystkim jest wybranie warsztatu montującego. Zapytaj o zdjęcia z każdego etapu montażu i o demontaż aluminiowej części kolektora do nawiercania. Jeżeli warsztat tego nie robi omijaj go z daleka.
Profesjonalny montaż zajmuje spokojnie cały dzień. Potem strojenie najlepiej w trasie lub na hamowni. W dobrych warsztatach polecanych na lpg-forum na montaż czeka się kilka tygodni.
Ceny zależą mocno od regionu i wiedzy praktycznej montera.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • resmil78
resmil78
Zarejestrowani

op Wybrałem warsztat w małej miejscowości Występ pomiędzy moją pracą a domem gdzie bez problemu dojadę do 18 na serwis czy wymianę filterków. Człowiek robi na mnie dobre wrażenie fachowości i uczciwości. Mam nadzieję że się nie zawiodę.Jeśli chodzi o szczegóły instalacji to nie zapamiętałem wszystkich części. Generalnie zenit ale z jakimiś lepszymi wtryskami i parownikiem co umówiliśmy podczas spotkania. Dam znać w piątek jak wstawię. Człowiek też mówi że woli dać sobie więcej czasu na regulację i porządne zrobienie map. Dlatego odbiór dopiero w niedzielę. Fotki z montażu prezentuje na swojej stronie.
http://www.motobike.naklo.pl/LPG.html

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości