Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 12:26
Czujnik wałka rozrządu w 1.6 jest częścią układu przestawiania faz, bez niego silnik odpali, ale KZFR nie będzie poprawnie (lub w ogóle) funkcjonować.
W bardzo podobnym silniku 2.0 (chociaż nie wiem, czy we wszystkich wersjach) czujnika wałka nie ma w ogóle, więc sterowanie KZFR najwyraźniej odbywa się na podstawie samych obrotów i danych o składzie mieszanki z sondy.
•
tomciog
62
0
37
19
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gdańsk
tomciog
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 13:10
Mam podobny problem, ale na LPG ( chyba jednak czeka mnie wizyta i gazownika). Odpala na zimnym bez zarzutu, chodzi na pb, przełącza się na lpg i ok. Do czasu jak się zagrzeje. Wtedy zaczyna telepać na wolnych, a i przy przyspieszaniu lubi zakaszleć. Przełączam na pb i jest ok. Świece wymieniłem na nowe. Teoretycznie jest lepiej.
Ps ciekawostka- stare, zajechane Bosch wsadziłem do starej sztaplarki, która przerywała i nagle odzyskała życie ;)
•
rafal18031988
557
2
159
68
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
zabrze
(30-07-2023, 12:15)Piotr-87 napisał(a): Wedlug mnie mylisz się. U mnie przy odpalaniu jak i podczas normalnej pracy silnika to nie było praktycznie żadnej różnicy czy czujnik wałka rozrządu był podłączony czy nie. Przy czujniku położenia wału jak miałem luźna wtyczkę to podczas pracy wystarczyło delikatnie ruszyć kabelkiem od tego czujnika to samochód od razu gasł.
Moze zależy w jakim silniku. Miałem 1.6 k4m i uszkodzony czujnik położenia wału. Jak odpaliłem to jeździłem aż do zgaszenia. Zgasiłem i koniec, kręcił ale nie odpalał, stąd też moje wnioski. Jakby był ważny podczas jazdy to na bank bym miał jakieś ekscesy lub by zdechł w czasie jazdy. Cewki zaplonowe to też częsta przyczyna ale raczej by odpalił i nierówno chodził. Kiedyś też szukałem wypadania zapłonu, na żywca odłączałem cewki i motor nie gasł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023, 13:20 przez rafal18031988.)
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 13:32
(30-07-2023, 13:10)tomciog napisał(a): Mam podobny problem, ale na LPG ( chyba jednak czeka mnie wizyta i gazownika). Odpala na zimnym bez zarzutu, chodzi na pb, przełącza się na lpg i ok. Do czasu jak się zagrzeje. Wtedy zaczyna telepać na wolnych, a i przy przyspieszaniu lubi zakaszleć. Przełączam na pb i jest ok. Świece wymieniłem na nowe. Teoretycznie jest lepiej.
Ps ciekawostka- stare, zajechane Bosch wsadziłem do starej sztaplarki, która przerywała i nagle odzyskała życie ;)
Miałem tak, co prawda w sc1.
Na pb chodził dobrze, na LPG, też nieźle, póki się nie rozgrzał, z czasem zaczęło mu dokuczać i na pb. To było na wakacjach, trochę takich objazdowych, więc w drodze między punktem A i B, trafiłem na gościa który zbadał
Okazało sie że cewka padała
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023, 13:32 przez Binio.)
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
tomciog
62
0
37
19
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gdańsk
tomciog
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 13:57
Kupię na zapas chyba, bo zauważyłem, że dwie beru są lekko pęknięte.
•
Piotr-87
221
1
77
13
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 14:22
(30-07-2023, 13:19)rafal18031988 napisał(a): Moze zależy w jakim silniku. Miałem 1.6 k4m i uszkodzony czujnik położenia wału.
Ja sprawdzałem to przy scenicu II 1.6 bo mam scenica z takim silnikiem i z silnikiem 2.0. Jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony to albo źle będzie pokazywać obroty albo wcale ich nie będzie pokazywać. Podłączyłem komputer pod samochód i kolega dodał gazu żeby było cały czas około 2 tyś. obrotów a ja w tym czasie ruszyłem kabelkiem. Na wykresie było wyrazie widać że w tym momencie jak ruszyłem kabelkiem to obroty spadły na 0 i silnik gasł.
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 17:57
(30-07-2023, 13:57)tomciog napisał(a): Kupię na zapas chyba, bo zauważyłem, że dwie beru są lekko pęknięte.
Mi kilku mechaników mówiło że cewki czasem tak się objawiają, że dopiero jak się rozgrzeją, gubią prąd. Właśnie przez mikro pęknięcia jakieś.
Tym bardziej to odczuwalne na gazie, bo tam prąd ma być lepszy niż w benzynie. W moim przypadku się sprawdziło.
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 30-07-2023, 18:19
Dla świętego spokoju sugeruję wymianę kompletu cewek bo dziś wymienisz dwie a za miesiąc się okaże że trzeba 2 kolejne wymienić.
Świece, cewki to materiały eksploatacyjne, co jakiś czas trzeba wymienić.
•
|