Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
[ScII] 1.6 Silnik nie odpala
w niektórych przedliftach i kundlach był osobny filtr paliwa
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Cześć. Próbuję zabrać się za wymianę przewodu paliwowego całego, ale napotkałem problem. Przewody łączone są na szybkozłączkę z prawej strony pod podłogą. Jeden przewód, prawdopodobnie od odpowietrzania, połączony jest standardową szybkozłączką tak jak na załączonym przeze mnie pliku którą łatwo jest odpiąć. Natomiast drugi przewód ten zielony od paliwa zasilającego listwę wtryskową, połączony jest innego rodzaju szybkozłączką która nie ma tych kwadratowych przycisków dających się rozpiąć palcami. Zamiast tego są wąskie prostokątne otwory. Zastanawiam się czy jest możliwość rozpięcia tej szybkozłączki bez jej uszkadzania Myślę że pewnie trzeba coś tam płaskiego wsunąć obu stron.Ma ktoś jakieś doświadczenie? z góry dzięki za pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2024, 14:38 przez xxxpolsat.)
Palcami, bez szczypiec takie złączki się rozpina.
Daj fotkę tej złączki. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2024, 17:51 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
W środki złączki żeńskiej była zielona zawleczka, rozpadła się przy wydłubywaniu śrubokrętem. Dorobiłem nową i wymieniłem przewód paliwowy. Teraz jeszcze nie odpala, ale może to kwestia zapowietrzonego przewodu. Próbuję tak uruchmoć, żeby pompa zadziałała lecz bez rozrusznika. Mam wersję lift z keyless.
Tej zawleczki się nie wyciąga tylko wciska. To tak na przyszłość
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Cześć. Zakreciłem chyba z 10 razy bez skutku. Zacząłem mieć wątpliwości czy jest paliwo czy nie, więc odłączyłem złączkę listwy wtryskowej.. w samej listwie nie było paliwa a z przewodu wyciekło jedynie kilka kropel. Przychodzi mi jeszcze do głowy żeby strzykawką dostarczyć paliwo do listwy wtryskowej i spróbować odessać w wężyku. Co o tym sądzicie, Czy to normalne że tak ciężko odpalić auto po wymianie przewodu paliwowego? Pozdrawiam
(01-09-2024, 17:27)xxxpolsat napisał(a): Czy to normalne że tak ciężko odpalić auto po wymianie przewodu paliwowego?Skoro jest elektryczna pompa paliwa to powinna dać radę odpowietrzyć układ. Kilka/kilkanaście włączeń zapłonu żeby pompa przez chwilę pracowała aż napełni wymieniony przewód paliwem i paliwo dalej pójdzie poza regulator ciśnienia w listwę wtryskową. Można spróbować włączyć zapłon na odłączonej listwie, powinno tryskać paliwo w większej ilości. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2024, 20:16 przez wojteks.)
Auto wyjechało od mechanika który się poddał. Twierdzi że jest problem z wtryskami, ale prawdopodobnie nie listwa wtryskowa tylko sterownik silnika. Wspominał też o BSI. Nie wiem czy to nie jest to samo, czy nie– chciałbym gdzieś zamówić taki element widziałem że są dostępne zestawy startowe. Jak myślicie bawić się w wymianę wszystkiego? Czy też można wymienić jakieś pojedynczy element sterownika,inne funkcje takie jak rozruch otwieranie auta zamykanie działają prawidłowo. Po podłączeniu pyclipa i włączeniu zapłonu faktycznie nie wykrywa modułu silnika– sterownika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2024, 14:24 przez xxxpolsat.) (11-09-2024, 14:23)xxxpolsat napisał(a): Po podłączeniu pyclipa i włączeniu zapłonu faktycznie nie wykrywa modułu silnika– sterownika. Objawy nie do końca mi pasują, ale mimo wszystko zapytam... czy gdzieś przy akumulatorze nie wisi gruby urwany przewód masowy? Albo jeszcze co innego, tutaj np innemu użytkownikowi zeżarło w środku przewód przez uszkodzoną izolację, może masz gdzieś podobnie https://www.scenic-forum.pl/Watek-Nie-od...erownikiem Same sterowniki do naszego 1.6 (w przypadku większości numerów części) to groszowe sprawy, ale wynika to głównie z tego, że bardzo rzadko się psują. Z tym, że nie można sobie używki tak po prostu założyć, bo nawet, jeśli jest zaprogramowany pod taki sam silnik, to sterownik jest sparowany z blokadą zapłonu - trzeba go najpierw wyzerować, a do tego trzeba grzebać w jego wnętrzu. Ja bym raczej stawiał na problemy w instalacji, sądzę że gdyby sterownik był całkiem martwy, to byłoby więcej komunikatów o problemach oraz błędów w innych modułach. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2024, 15:17 przez Proxima.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości