SCENIC IV Ścięta opona od wewnątrz.
Pozorowane oszczędności. Bo największy koszt to robocizna. A nawet jak ktoś sam zrobi to robienie geometrii dwa razy bo coś się zaraz rozsypie zniweluję oszczędności
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
(05-12-2024, 16:06)user64 napisał(a): Spotkałem sie już z gościem, co chciał montować uzywane klocki, serio.Też się z tym spotkałem. Doświadczenie w tym mają właściciele terenówek, klocki często zużywają się szybko i z jednej strony tarczy. (05-12-2024, 16:30)kiwikrakow napisał(a): A nawet jak ktoś sam zrobi to robienie geometrii dwa razy bo coś się zaraz rozsypie zniweluję oszczędnościRobiąc samemu koszty mamy zerowe (jak się już ma sprzęt do ściskania sprężyn w bezpieczny sposób) a geometria (przód) jest relatywnie tanią usługą o ile wszystko (aż 2 kontry) się rozkręci do regulacji. Sam jak coś robię często mając zerowe koszty robocizny (hobby/wolny czas) to wymieniam zapobiegawczo coś dodatkowo żeby na wspomnianą geometrię nie jechać za chwilę bo gałka się poddała czy sworzeń albo silentblock.
op
(05-12-2024, 10:47)kiwikrakow napisał(a): zrób zawieszenie przód, nowy amortyzator kosztuje 190 zł. Nie werto kupować używki. Ja bym zmienił komplet: amortyzator, łożysko i poduszkę-mocowanie. 190 + 70 + 70zł na stronę (ceny w zwykłym sklepie bez jakis rabatów) + robota. Do tego można doliczyć jeszcze zwrotnice gdzie nowa kosztuje 1000 zł. A czy na pewno amortyzator tyle kosztuje ja widziałem za więcej niż 300. Te które posiadam mają sprawność na poziomie 78 % A może wiecie czy dostęp do mocowania górnego amortyzatora jest z środka auta ? Tak jak w Espace? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2024, 19:04 przez Jarosław Łukomski.) (05-12-2024, 16:06)user64 napisał(a): No to pytanie czy jeden nowy klocek jest lepszy, czy gorszy od kompletu używanych klocków? ;) Spotkałem sie już z gościem, co chciał montować uzywane klocki, serio. ja sprzedałem kiedyś swoje tarcze i klocki (więc i takie ludzie kupują) po nalocie 40k bo jedna z nich zgniła (z racji małych przebiegów) (nie pamiętam ile miały, ale może z 5 lat?) i nie chciałem dziadować i oszczędzać na bezpieczeństwie..a potem płacz bo mi było szkoda na nowe opony czy nowe klocki jak auto w rowie i daj jeśli tylko poobijany skończysz,a nie gorzej. A w kieszeni telefon za kilkaset albo parę tyś. Przerabiałem podobny temat jak kupowałem fotelik dla Młodej i też pewna grupa osób z mojego otoczenia się dziwiła czemu taki drogi jak można w markecie tańszy. Ale to tak na marginesie i ta wypowiedź nie miała być w nikogo szpilką ;)
op
Ale tutaj nie mówimy o tarczach klockach czy oponach. Tylko o zwrotnicy, amortyzatorze, poduszka z łozyskiem. Jeśli moje w aucie mają sprawność na poziomie 77 % to myślę że nowe nie będą miały dużo lepszej. A i może tak być że te nowe części szybciej padną niż używany oryginalny.
(06-12-2024, 19:26)milejow napisał(a):(05-12-2024, 19:04)Jarosław Łukomski napisał(a): A może wiecie czy dostęp do mocowania górnego amortyzatora jest z środka auta ? Tak jak w Espace?Nie jest ze środka, trzeba zdemontować podszybie i wycieraczki Czy na pewno w Scenic 4 jest od strony komory silnika ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2024, 09:17 przez Jarosław Łukomski.) (07-12-2024, 09:16)Jarosław Łukomski napisał(a): Czy na pewno w Scenic 4 jest od strony komory silnika ?Zmień model w profilu to zaczniesz dostawać odpowiedzi w temacie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2024, 21:40 przez milejow.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości