cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 03-12-2023, 20:28
op
Dzień dobry.
Przyszły mrozy i rano mam problemy z odpaleniem silnika w Scenicu III 1.5 dCi 110KM, po zapaleniu jest potem wszystko ok. Raz mi się tylko pojawił na krótko komunikat Ładowanie Akumulatora. Akumulator wymieniany był w zeszłym roku, także powinien być ok. Natomiast od początku, a auto ma już 12 lat nie wymieniane były świece żarowe (przebiegu nie mam zbyt dużego - 130 tkm). Czy takim przypadku należy profilaktycznie wymienić wszystkie na nowe? Jaką markę świec lub konkretny model polecacie - NGK czy inne?
Szukam też mechanika ze śląska - najlepiej okolice Chorzowa lub Katowic, który sprawnie by wymienił mi te świece?
Pozdrawiam
•
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 03-12-2023, 20:54
Ja wymieniałem miesiąc temu , złożone Beru i takie same były stare . Mam przejechane 156 tysięcy ,dwie były spalone .Nie było żadnego problemu z odpalaniem przy 0 stopni jedynie przez chwilę pracował bardziej twardo .Jeśli któraś jest spalona wymień wszystkie .Czy tylko kręci dłużej ?
•
andrzejwa
2,639
54
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(03-12-2023, 20:28)cleo78 napisał(a): Czy takim przypadku należy profilaktycznie wymienić wszystkie na nowe? Przy takim przebiegu wszystkie świece będą sprawne. Profilaktycznie to można wymienić przy przebiegu zbliżonym do 200 kkm oraz podłączyć jakiś interfejs łączący się z sterownikiem silnika. Pokaże czy wszystkie świece są sprawne.
Ewentualna wymiana najlepiej na BERU.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
W zeszłym tyg wymieniałem świece w kadjarze z 16r. Auto nie odpalało po postoju nocnym - w garażu temperatura przy mrozie nie spada do poniżej 5 stopni. Jak już odpaliło chodziło bardzo ,,twardo,,. Po wymianie świec na beru. Odpala nawet po postoju 12h na mrozie
Po podłączeniu kostki pod obd bład 2 świec. Gdzie po wyjęciu 2 były czarne jak smoła, a dwie jasne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2023, 20:59 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 03-12-2023, 21:59
op
Dziękuje za informacje. Wg. mnie przebieg nie ma nic do żywotności świec żarowych, bo sprawdziłam zapisy moich napraw i 3 lata temu świece były sprawdzane na komputerze w ASO i 1 była uszkodzona i wymieniona.
U kogo na śląsku mogę sprawdzić na komputerze czy świece są sprawne?
(03-12-2023, 20:54)Jurek napisał(a): Ja wymieniałem miesiąc temu , złożone Beru i takie same były stare . Mam przejechane 156 tysięcy ,dwie były spalone .Nie było żadnego problemu z odpalaniem przy 0 stopni jedynie przez chwilę pracował bardziej twardo .Jeśli któraś jest spalona wymień wszystkie .Czy tylko kręci dłużej ?
Na razie kręci dłużej, a dzisiaj przy większym zimnie był już odgłos jakby wolniejszego kręcenia, jakby miał wcale nie zapalić, ale po 2-3 sek odpalił.
(03-12-2023, 20:55)andrzejwa napisał(a): (03-12-2023, 20:28)cleo78 napisał(a): Czy takim przypadku należy profilaktycznie wymienić wszystkie na nowe? Przy takim przebiegu wszystkie świece będą sprawne. Profilaktycznie to można wymienić przy przebiegu zbliżonym do 200 kkm oraz podłączyć jakiś interfejs łączący się z sterownikiem silnika. Pokaże czy wszystkie świece są sprawne.
Ewentualna wymiana najlepiej na BERU.
Tak jak poniżej napisałam 1 świecę miałam spaloną już jakieś 3 lata temu i wyszło to przypadkiem przy sprawdzaniu innych rzeczy na komputerze. Wcześniej jeździłam Primerą z 1.9 dCi i tam też 2 świece spaliły się przy niecałych 150tkm... Głównie chodzi mi co może być przyczyną że auto rano ledwo odpala jak postoi na dworze przez noc w ujemnych temperaturach? Aku jest sprawny, czy może to być wina - może alternator, albo rozrusznik - chociaż też raczej nie, bo jak jest cieplej to nie ma problemów z zapalaniem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2023, 22:04 przez cleo78.)
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 04-12-2023, 07:40
(03-12-2023, 21:59)cleo78 napisał(a): 1 świecę miałam spaloną już jakieś 3 lata temu I wtedy trzeba było wymienić wszystkie.
(03-12-2023, 21:59)cleo78 napisał(a): Aku jest sprawny, Ile ma lat i co znaczy że jest sprawny?
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 04-12-2023, 10:23
op
(04-12-2023, 07:40)wojteks napisał(a): (03-12-2023, 21:59)cleo78 napisał(a): 1 świecę miałam spaloną już jakieś 3 lata temu I wtedy trzeba było wymienić wszystkie.
Jeżeli chodzi o wymianę świec żarowych, to o wymianie 1 sztuki zadecydowało ASO Renault, bo u nich to było robione.
(03-12-2023, 21:59)cleo78 napisał(a): Aku jest sprawny, Ile ma lat i co znaczy że jest sprawny?
Akumulator ma trochę ponad rok, był obecnie przemierzony i ma prawidłowe parametry.
Dzisiaj rano przy -9 stopniach kilka 2x zagrzałam świece i auto odpaliło dużo lepiej, ale jeszcze daleko od ideału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2023, 10:24 przez cleo78.)
•
Jarek z Bydgoszczy
38
0
3
0
SC III ph II
2013
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Bydgoszcz
Pytanie laika. Jak zagrzać świece więcej niż raz przy automatycznym rozruchu?
Przy kluczyku to było proste.
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 04-12-2023, 11:09
op
(04-12-2023, 10:57)Jarek z Bydgoszczy napisał(a): Pytanie laika. Jak zagrzać świece więcej niż raz przy automatycznym rozruchu?
Przy kluczyku to było proste.
Trzeba wcisnąć Start bez wciskania żadnego pedału - odczekać kilka sekund (2-3) - na desce rozdzielczej wyświetli się symbol świec żarowych. Wyłączyć przyciskiem STOP. Powtórzyć 2-3 razy i potem już normalnie włączyć Start z wciśniętym sprzęgłem.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cleo78 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to cleo78 for this post
• rafal18031988
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 04-12-2023, 18:03
Komputerem można sprawdzić czy któraś lub wszystkie są spalone ,trzeba zdjąć osłonę silnika i sprawdzić miernikiem lub żarówką .Przebieg nie jest duży ale na żywotność świec ma wpływ to jak często uruchamia się zimny silnik .Skoro rozrusznik zwalnia po chwili kręcenia to albo akumulator się kończy ,rozrusznik pożera za dużo prądu ,akumulator jest stale nie doładowany lub coś kradnie prąd .Najlepiej podjedź do konkretnego sklepu z akumulatorami niech sprawdzą akumulator , ładowanie i prąd jaki pobiera rozrusznik i będziesz wiedzieć wszystko . Skoro jedna świeca była wymieniona to tym bardziej trzeba je sprawdzić ,jeśli któraś spalona ja bym wymienił wtedy wszystkie .Na ciepłym silniku potrzeba połowę prądu do rozruchu ,a sprawny akumulator wychłodzony do - 10 ma tylko 70-80 % pojemności tak że na ciepło będzie zapalać z kiepskim aku i lub zajechanym rozrusznikiem . Choć rozrusznik przy tym przebiegu bardzo mało prawdopodobne .Jak sprawdzone że akumulator jest sprawny ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2023, 18:03 przez Jurek.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Jurek for this post
• cleo78
|