Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Tylne tarcze gorące


Slepak1987
Zarejestrowani

Dzięki za wyjaśnienia.
Przewody gumowe widzę że ktoś zmieniał bo nawet się pobrudzić nie zdarzyły. Zwrócę uwagę na zaciski z tyłu.

Pewnie było milion razy... Ale jak najprościej zwolnić hamulce/ zaciski do wymiany klocków? No i słynne pytanie : po wymianie klocków kalibruje się zaciski na nowe położenie zero czy nie??

Do diagnostyki mam autel ap200 i komunikacja wygląda tak :

[Obrazek: 2126591500_1705522216_thumb.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2024, 21:10 przez Slepak1987.)

Odpowiedz
zonker
Zarejestrowani

Na odpuszczonym ręcznym, przy zabezpieczeniu pojazdu by się na lewarku nie stoczył, zdjęciu koła itd.
wystarczy dorobić sobie 2 przewody z wsuwkami i i podłączyć zamieniając miejscami. następnie zaciągnąć ręczny i dany tłoczek zacisku powinien się całkowicie cofnąć. Potem można zdjąć dopiero zacisk.
Najlepiej jeśli karta hands free będzie w czytniku.
Jeśli chcesz wymienić tarcze to trzeba odkręcić  kluczem nasadowym 36 nakrętkę łożyska, noi oczywiście jarzmo.

Ja nic nie kalibrowałem.
Przy wymianie modułu który jest gdzieś w bagażniku raczej robi się kalibracje...

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2024, 21:49 przez zonker.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi zonker za ten post post:
  • radresz, Slepak1987
Slepak1987
Zarejestrowani

Tak jak zamówiłem GS3 2011, 1.6 16v, elektryczny ręczny i tarcze na tyle 274mm.

Tarcze : RENAULT 43 20 209 84R
Klocki : RENAULT 44 06 080 61R

[Obrazek: 9835428700_1706816436_thumb.jpg]

226 Euro, gdzie febi/Delphi wychodziło mi raptem 50/60 Euro mniej.

Odpowiedz
radresz
Zarejestrowani

(17-01-2024, 21:49)zonker napisał(a): Na odpuszczonym ręcznym, przy zabezpieczeniu pojazdu by się na lewarku nie stoczył, zdjęciu koła itd.
wystarczy dorobić sobie 2 przewody z wsuwkami i i podłączyć zamieniając miejscami. następnie zaciągnąć ręczny i dany tłoczek zacisku powinien się całkowicie cofnąć. Potem można zdjąć dopiero zacisk.
Najlepiej jeśli karta hands free będzie w czytniku.
Jeśli chcesz wymienić tarcze to trzeba odkręcić  kluczem nasadowym 36 nakrętkę łożyska, noi oczywiście jarzmo.

Ja nic nie kalibrowałem.
Przy wymianie modułu który jest gdzieś w bagażniku raczej robi się kalibracje...

Właśnie czeka mnie wymiana, wielkie dzięki!

Odpowiedz
Dadi
Zarejestrowani

Taki problemik: na jesieni w trakcie jazdy na trasie przyblokowało mi tylne hamulce- po zatrzymaniu się na poboczu do zacisku nie dało się dotknąć. Po przestygnięciu i zrobieniu kilku prób powrót do domu- było ok. Co kilka kilometrów kontrola- zacisk lekko ciepły jak przy normalnym hamowaniu. Wymienione przód: tarcze, klocki; tył: tarcze, klocki, wszystkie gumki, uszczelnienie tłoczka, płyn hamulcowy. Jakiś czas temu zastanowiło mnie nadmierne brudzenie tylnych felg- po umyciu po dwóch tygodniach felgi czarne od pyłu. Od jesieni przejechane kilka tys. km. Podniosłem tył na lewarek: po zakręceniu kołem robi jeden obrót i staje. Co z tym fantem zrobić?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(11-06-2024, 21:29)Dadi napisał(a): Co z tym fantem zrobić?
Naprawić.

Ręczny jest elektryczny czy mechaniczny? Linki nie są zatarte/uszkodzone?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości