Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Stuki metaliczne po odpaleniu na mrozie


Mati
Zarejestrowani

(20-11-2022, 20:58)TomaszB napisał(a): @ Mati ja to robię trzeci rok z rzędu, tzn. mam w planach to zrobić Biggrin
Jakoś mi się przypomniało, też planowałem w tamtym roku nawet o tym rozmawialiśmy hhe ale coś się na ten rok pogrzebie.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

cóż tak jak pisałem dołożyłem ten rezystor i tak temp spadły objawy sie nasiliły trochenie wiem co robić.
w zeszłym roku było minus 20 i wtedy to występowało mocno. Teraz po wymianie tego 2giego wtrysku nie wiem czy kwestia jest w regenerowanym wtrysku czy tym rezystorze, objawy są ale małe ale od 2 C w dół zawsze wczesnie wieksze mrozy mocny klekot aż po uszach dzwoniło.

sprawdziłem z rana opór na zimnym silniku przez zapłonem ok 2stopnie rano i miałem 8,2kohm   zastanawiam się czy ni wyrzucić tego tego termostatu.
Zapalam pracuje..z 20 sekund ok wyjezdzam z garażu przed bramą staję zamknąć  ...obroty spadają i klekot :/ dziś było minus 2 i bardziej klepie niż przy 0 czy plus 2 .
zrobie z 2km i na swiatłach już tego nie słuchać.

Zalałem zimowe paliwo na rezerwe i przejechałem 100km, wcześniej robiłem na rezerwe czyscik wtrysków.    Spalanie na tym 100km 5,1 L  raczej sie zgadza bo sprawdzałem te odczyty nawet troche zawyża :P

ile daje kOHM standardowy czujnik?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2022, 10:43 przez lepio126.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(30-11-2022, 10:14)lepio126 napisał(a):  zastanawiam się czy ni wyrzucić tego tego termostatu.
Podejrzewam, że on nie łączy obwodu rezystora. Najlepiej zastosować zwykły włącznik i na lato nim wyłączać dodatkowy opornik.

Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

(30-11-2022, 10:48)andrzejwa napisał(a):
(30-11-2022, 10:14)lepio126 napisał(a):  zastanawiam się czy ni wyrzucić tego tego termostatu.
Podejrzewam, że on nie łączy obwodu rezystora. Najlepiej zastosować zwykły włącznik i na lato nim wyłączać dodatkowy opornik.

no bo dałem go pomiędzy 2 kable czujnika i szeregowo do rury termostat i dalej rezystor. na właczonej stacyjce pokazuje 8,2khm a bez tego patentu było jakoś bardzo mało.

moze zagrzewa się na tej rurce zbyt szybko i wyłącza za szybko patent

odczekałem trochę słyszałem "cyk" i opór znikł ale jak to sprawdzałem to było z 10stopni i szybko się wyłaczył dosyć wtedy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2022, 11:02 przez lepio126.)

Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

W tym roku ( przypomnę -latem po wymianie wtrysku na nowy jego wpisaniu i adaptacji wszystko było ładnie do 1 dnia świąt.) Po wigilii odpalam rano 7oC pracuje nie równo klepie jakby wtrysk . Wcześniej wszystko ok nawet było zimniej.  Jeżdżę teraz wokół komina nawet nie mam okazji go rozgrzać. Jak na złość obd zostało w firmie. Może te termozor wywalę i zobaczymy. Paliwo mam przejściowe do -10 OC z Orlenu. Może coś z nim nie tak ale pół baku zrobiłem głównie trasy i było zimniej i było ok. 
Nie wywala błędów na kokpicie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2023, 11:39 przez lepio126.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości