Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Scenic III Tylne hamulce słabo hamują


robertmiliard
Zarejestrowani

op Mój Scenic III 1.6 16V 2011r. Ma problem z tylnymi hamulcami. Otóż tylne koła słabo hamują. Mam możliwość sprawdzania na urządzeniu rolkowym do kontroli hamulców i tylne koła lewe jak i prawe nie blokują się, a pedał wciskam ile sił w nodze. Pedał jest twardy, nie ma wycieków płynu hamulcowego, wspomaganie hamowania działa, hamulec ręczny blokuje koła. Klocki tarcze nowe, prowadnice zacisku chodzą płynnie. Korektora siły hamowania brak. Nie mam już pomysłów w jaki sposób zwiększyć siłę hamowania. W moim drugim aucie Laguna II tylne koła blokują się na dotyk.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2024, 18:19 przez robertmiliard.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
One nie mają się blokować. Muszą hamować z określoną siłą, co pokazuje wykres na urządzeniu.

Wysłane z Xiaomi

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Podjedz na SKP i niech Ci sprawdzą...w sensie siłę hamowania...

-Biggrin

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
robertmiliard
Zarejestrowani

op Pracuję na skp dlatego mam dostęp do urządzeń pomiarowych. Według mnie siła z jaką hamuje tył jest za niska. Jak będę miał chwilę to udostepnię wykresy z pomiarów. Na tylnych kolach (przy maksymalnie wciśniętym pedale hamulca) siła hamowania to max 1,7kN gdzie koło blokuje się przy ~3 kN. Zastanawia mnie co ma na to wpływ. W starszych pojazdach możnaby winić korektor siły hamowania, ale w S III takiego nie ma. Może pompa hamulcowa już się kończy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2024, 22:05 przez robertmiliard.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Zacznij od podstaw. Kontrola i konserwacja zacisków, sprawdzenie przewodów elastycznych, bo może puchną, wymiana płynu hamulcowego. Warto też zerknąć w kompa.

Odpowiedz
robertmiliard
Zarejestrowani

op Zaciski ok, chodzą płynnie. Przewody hamulcowe skontrolowane. Płyn wymieniałem niecały rok temu, powinien być ok. W kompie w sterowniku ABS i hamulca ręcznego brak błędów

Odpowiedz
LURP
Zarejestrowani

Przecież na SKP mają normy i wiedzą w jakim przedziale musi się znajdować żeby przepuścić. Twoje odczucia nie muszą być poprawne.
Hamowanie tyłu w stos. do przodu jest dużo mniejsze.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(21-03-2024, 22:05)robertmiliard napisał(a): Pracuję na skp dlatego mam dostęp do urządzeń pomiarowych.

Ostatnio byłem na BT i tylne hamulce też nie blokowały kół bo maszyna wywalała komunikat w stylu "wykryto poślizg koła" i kończyła pomiar, z obu stron wyszło równo ale nie pamiętam ile. Pytałem czemu tak to dostałem odpowiedź "lekki tył".

Skoro pracujesz na SKP to mam nadzieję że nie jesteś diagnostą ani mechanikiem. Pytanie dodatkowe co na to powie doświadczony diagnosta?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Prawdopodobnie użytkownik jeździ tym samochodem w dość zachowawczym stylu - przez co tylne hamulce praktycznie nie pracują w normalnym ruchu.
Miałem taki problem z obecnie posiadaną Megane 3 Coupe. Niby hamowała, ale...
Wyczyszczone tłoczki i cylindry zacisków, nowe uszczelnienia, nowe przewody elastyczne - i częste używanie hamulca ręcznego.
Przedwczoraj na BT było bez uwag.
Proponuję na serio przyjrzeć się gładziom cylinderków i tłoczkom - bo będzie jak u mnie -* na co dzień hamowało słabo ale hamowało.
Po awaryjnym hamowaniu z dużej prędkości zaciski zablokowały się na amen - na cylindrach była "obrączka" z korozji, na której zatrzymały się uszczelki tłoczków.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • user64
cibuk
Zarejestrowani

(21-03-2024, 22:05)robertmiliard napisał(a): Pracuję na skp dlatego mam dostęp do urządzeń pomiarowych. Według mnie siła z jaką hamuje tył jest za niska. Jak będę miał chwilę to udostepnię wykresy z pomiarów. Na tylnych kolach (przy maksymalnie wciśniętym pedale hamulca) siła hamowania to max 1,7kN gdzie koło blokuje się przy ~3 kN. Zastanawia mnie co ma na to wpływ. W starszych pojazdach możnaby winić korektor siły hamowania, ale w S III takiego nie ma. Może pompa hamulcowa już się kończy?

Az sprawdzilem u siebie, na ostatnim przegladzie mam z tylu 2.4 na obu kolach. Czyli u Ciebie jednak troche slabo to 1,7.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cibuk za ten post post:
  • robertmiliard




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości