A1b3rto
1
0
0
1
SC III ph I
2011
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kołobrzeg
A1b3rto
Zarejestrowani
— 02-01-2024, 22:56
op
Hej,
spotkał się ktoś może z samoczynnym dodawaniem gazu? Otóż samochód sam dodaje gazu kiedy go wysprzęglam do ok. 3 tysięcy obrotów. Kiedy naciskam pedał hamulca obroty od razu spadają do nominalnej wartości. Również podczas jazdy "bez gazu" samochód nie hamuje silnikiem, jedzie z równą prędkością, a nawet przyśpiesza. Dodatkowo co jakiś czas załącza się kontrolka "STOP: Ryzyko awarii silnika". Ma ktoś jakieś pomysły co może powodować taki stan?
Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi.
pio555 napisał 03-01-2024, 08:13:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2024, 08:13 przez pio555.)
•
user64
645
6
232
618
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 04:18
Jedna z możliwości to awaria turbiny i początki rozbiegania silnika.
Dużo oleju dolewasz?
•
twilk7
4,266
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 08:41
(03-01-2024, 04:18)user64 napisał(a): Jedna z możliwości to awaria turbiny i początki rozbiegania silnika.
Dużo oleju dolewasz? Że co!!!! POCZĄTKI rozbiegania silnika? Zrobiłeś mi dzień
@ A1b3rto bez komputera ciężko powiedzieć. Może potencjometr pedału gazu robić takie cuda, ale też może być kilka innych powodów.
Wysłane z Xiaomi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2024, 08:46 przez twilk7.)
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to twilk7 for this post
• A1b3rto, pio555
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Podłączenie komputera prawdopodobnie wskaże na błąd potencjometru pedału gazu. Wszystko wskazuje na jego niewłaściwe działanie. Wciśnięcie pedału hamulca jakby dezaktywuje - wyłącza pedał gazu i dlatego obroty spadają do prawidłowej wartości.
•
user64
645
6
232
618
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 11:41
Napisałem, że jedna z możliwości, bo jak zwykle udajesz, a tak właśnie jest na początku, gdy jeszcze można uratować sytuację.
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
To poczytaj sobie na czym polega rozbieganie się silnika diesla, bo pisać byle pisać nawet głupoty to każdy może.
Też uważam że wina najszybciej leży w potencjometrze.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Slepak1987 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Slepak1987 for this post
• twilk7
twilk7
4,266
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 13:35
(03-01-2024, 11:41)user64 napisał(a): Napisałem, że jedna z możliwości, bo jak zwykle udajesz, a tak właśnie jest na początku, gdy jeszcze można uratować sytuację. Chłopie, nie pleć głupot!!! Sprężarka nie zasysa oleju etapami tylko czyni to nagle. Owszem, można to zauważyć i w porę zdusić silnik, zapobiegając rozbieganiu. Wystarczy w porę zauważyć kłęby dymu za samochodem.
Temat drugi, co udaję?
Wysłane z Xiaomi
•
user64
645
6
232
618
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 16:28
Nie do końca. Początkowa faza często tak właśnie wygląda jak u kolegi. Podobnie jest gdy użytkownik przesadzi mocno z ilością oleju i część przedostaje się różnymi drogami do spalania, a znam takie przypadki. Kolega (w sensie fizyczny, nie wirtualny) w modusie nalał prawie 7 litrów, bo stary i trochę ślepy już. Było dokładnie tak samo z jego autem.
Dodatkowo jak auto ma dpfa to nawet nie zauważysz zwiększonego kopcenia. Tak było u mnie z kolei, DPF wypalał mi się co 150km, a że auto oleju nie brało to nie zaglądałem, dopiero gdy dostałem komunikat dolej 1l oleju pokapowalem się, że coś nie gra.
Poza tym napisałem, że to jedna z możliwości. Nie jedyna. Teraz rozumiesz?
Tak wiem, w profilu mam pb+LPG a gadam o turbo, bo oczywiście nikt nie posiada więcej niż jednego auta. Sarkazm, jak cos.
Dobra, bo widzę że to nie ma najmniejszego sensu. Dzięki. Cześć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2024, 16:28 przez user64.)
•
twilk7
4,266
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 16:41
@ user64, Chłopie, zrozum, NIE MA POCZĄTKOWEJ FAZY ROZBIEGANIA SILNIKA!!!
Źle złożone turbo lub mocno zmęczone, może przepuszczać olej na stronę ciepłą i wypluwać do wydechu. Ale to też nie jest początkowa faza rozbiegania.
Wysłane z Xiaomi
•
user64
645
6
232
618
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 03-01-2024, 17:17
Ale może również przepuszczać w stronę silnika, hm? Czy nie?
Czepiasz się zwyczajnie, bo dobrze wiesz o czym piszę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2024, 17:17 przez user64.)
•
|