SCENIC III Ryzyko awarii silnika, stop, sprawdź ESC, pomoc ruszania pod górę
op
Witam wszystkich. Mam problem w Grand Scenicu III 1,6 dci. Od czasu do czasu mam następującą przypadłość. Podczas przyspieszania czuję delikatny spadek mocy i wywala mi STOP, ryzyko awarii silnika, sprawdź ESC, pomocy ruszania pod górę oraz start stop. Pod wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu błędów nie ma.
Diagnostyka komputerowa czy wolisz wrózby?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018, 21:04 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
(06-07-2018, 21:04)maciej1486 napisał(a): Diagnostyka komputerowa czy wolisz wrózby?Podłączony pod Clip i nie ma, żadnych niepokojących komunikatów (06-07-2018, 21:08)kamillo1985 napisał(a):(06-07-2018, 21:04)maciej1486 napisał(a): Diagnostyka komputerowa czy wolisz wrózby?Podłączony pod Clip i nie ma, żadnych niepokojących komunikatów Błędy: 1. parametr dostosowawczy regulacji wydatku (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018, 21:12 przez kamillo1985.)
Miałem to samo. ASO przy pomocy komputera diagnostycznego stwierdziło że to wtryskiwacze, wymienili na nowe, ale pomogło na krótką chwilę. Następnie wymienili czujnik ciśnienia, z tym samym skutkiem. Podziękowałem ASO i oddałem auto do niezależnego warsztatu, który zajmuje się układami zasilania diesla. Sprawdzili pompę wysokiego ciśnienia na stole probierczym i okazało się, że pompa nie dawała wymaganego ciśnienia. Po naprawie auto śmiga jak należy i żadne błędy się nie pojawiają.
op
(07-07-2018, 20:01)Beuthen napisał(a): Miałem to samo. ASO przy pomocy komputera diagnostycznego stwierdziło że to wtryskiwacze, wymienili na nowe, ale pomogło na krótką chwilę. Następnie wymienili czujnik ciśnienia, z tym samym skutkiem. Podziękowałem ASO i oddałem auto do niezależnego warsztatu, który zajmuje się układami zasilania diesla. Sprawdzili pompę wysokiego ciśnienia na stole probierczym i okazało się, że pompa nie dawała wymaganego ciśnienia. Po naprawie auto śmiga jak należy i żadne błędy się nie pojawiają. Kolego powiedz mi jeszcze proszę, czy przed wymianą pompy auto nie chciało wchodzić na obroty i przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu szarpał? (08-07-2018, 10:20)kamillo1985 napisał(a):Na zimnym silniku wchodziło bez problemów na obroty. Po osiągnięciu temperatury przy próbie dynamicznego przyspieszenia auto stawało się mułowate i czasami szarpało, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia do podłogi wyskakiwały błędy.(07-07-2018, 20:01)Beuthen napisał(a): Miałem to samo. ASO przy pomocy komputera diagnostycznego stwierdziło że to wtryskiwacze, wymienili na nowe, ale pomogło na krótką chwilę. Następnie wymienili czujnik ciśnienia, z tym samym skutkiem. Podziękowałem ASO i oddałem auto do niezależnego warsztatu, który zajmuje się układami zasilania diesla. Sprawdzili pompę wysokiego ciśnienia na stole probierczym i okazało się, że pompa nie dawała wymaganego ciśnienia. Po naprawie auto śmiga jak należy i żadne błędy się nie pojawiają. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2018, 12:38 przez Beuthen.)
Witam
Ja miałem podobny przypadek z kolejnością komunikatów, Jednak w silniku 1.2 130KM. Po restarcie komunikaty zniknęły jednak silnik podczas pracy cały się ruszał. U mnie zdiagnozowano brak ciśnienia w jednym cylindrze. Nie obyło się bez rozebrania silnika. Po rozbiórce okazało się, że uszkodzony (wyszczerbiony) jeden zawór wydechowy. Zaskakująca usterka biorąc pod uwagę przebieg 81000
op
Problem rozwikłany. Do wymiany wtryski + pompa wysokiego ciśnienia i auto jeździ jak za starych dobrych czasów.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości