Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Resetowanie liczników przy odpaleniu


fsitkiew
Zarejestrowani

op Witam wszystkich, 
Grand Scenic III 2016 1.2, po odpaleniu wczoraj i dziś, skasowały się liczniki trasy (śr. spalanie, śr. prędkość, zużyte litry itd.) poza licznikiem głównym (tym który wyświetla się razem z przebiegiem auta), pamięcią radia, urządzeniami Bluetooth. 

Wydaję mi się również że dłużej "kręci" rozrusznikiem przy odpalaniu.

Po przejechaniu jakiejś odległości i ponownym uruchomieniu liczniki OK, dopiero po odstaniu całej nocki doszło do takiej sytuacji.

Ponadto, wczoraj gdy pokasował liczniki, przywrócił również rodzaj wyświetlacza do domyślnego oraz przez około 10s po odpaleniu zasypywał mnie komunikatami typu: "Skontroluj układ S&S", "ECS OK", oraz świeciła się kontrolka "Service". Wszystko zgasło po 10 sekundach i samochód normalnie jeździ.

Czy w tej wersji Scenica również występują takie problemy z wyświetlaczem jak w Scenic II (demontaż licznika i "poprawienie" lutów) czy problemu szukać gdzieś indziej?
Osobiście podejrzewam akumulator bo również działanie systemu S&S nie jest "normalne", załącza się jedynie po dłuższej jeździe autem, zadziała 2x i pojawia się przekreślona kontrolka z literą "A", tak jakby napięcie na akumulatorze nie było wystarczające do zadziałania systemu. 

Co to może być? Macie jakieś pomysły?
PunkRock86 napisał 17-01-2023, 10:34:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2023, 10:34 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Jak dla mnie akumulator do wymiany. Te auta są bardzo czułe na spadki napięcia. Temat często poruszany na Forum. Ale poczekaj jeszcze na opinie użytkowników SCIII.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Na początek Aku do sprawdzenia

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Online
Zanik napięcia gdzieś i licznik się wyzerował...od akumulatora bym zaczął sprawdzanie

Odpowiedz
fsitkiew
Zarejestrowani

op Dziękuję za podpowiedzi!
Czy taki akumulator można ładować prostownikiem z "marketu" czy musi być specjalistyczny?
Chciałbym podładować i sprawdzić czy to przyniesie poprawę choć obawiam się że i tak się skończy na wymianie akumulatora.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Online
Najlepiej żeby sprawdzić akumulator to podjedź do sklepu gdzie sprzedają akumulatory - tam gdzie się w tym specjalizują... Oni mają specjalny przyrząd do sprawdzenia akumulatora- przeważnie nic to u nich nie kosztuje...sprawdza nie tylko napięcie ale jego wydajność i prąd...udzieli temu będziesz miał pewność w jakim stanie jest twój akumulator...

A co do ładowania akumulatora prostownikiem z marketu - owszem powinien się naładować...ale jak nie masz i masz zamiar kupić zalecalbym dołożyć parę złotych i nawet na all.. kupić sobie Troszkę porządniejszy...i tak będziesz miał na lata...jeść nie woła a jeszcze nie raz się przyda..

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Nie wiem jak był użytkowany Twój Scenic III zanim stałeś się jego posiadaczem, ale w moim akumulator był wymieniony po 4 latach od zakupu, więc jeśli jeszcze w Twoim nie był wymieniany to jego sprawdzenie to bardzo dobry trop.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Spadek napięcia podczas rozruchu .U mnie fabryczny aku wytrzymał 5 lat i około 110 tys km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2023, 19:01 przez Jurek.)

Odpowiedz
fsitkiew
Zarejestrowani

op Dziękuję za kolejne podpowiedzi.

Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że to akumulator.
Po weekendowym postoju bądź krótkich przejazdach do marketu dzieją się taki cuda, natomiast na tygodniu przy codziennej jeździe do pracy ~80km działa bez problemu - akumulator ma czas się podładować.

W książce serwisowej nie ma wzmianki o wymianie akumulatora, jedynie przeglądy A i B, prawdopodobnie zatem jest to akumulator fabryczny.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Mogę się wypowiedzieć co do SC2 tylko, ale u mnie było podobnie. I nie był to ani akumulator, ani wyświetlacz/licznik. Winny był styk na bezpieczniku tegoż wyświetlacza.
A porady były dokładnie takie jak tu. I gdybym ich tylko słuchał, zmieniałbym już teraz kolejny, może z 20 wyświetlacz. A sprawdzenie styków nie kosztuje nic, poza czasem...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi vitia za ten post post:
  • krzysztofk




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem