Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Profilaktyczna wymiana panewek w 1.5 dci?


mateuszw
Zarejestrowani

op
(27-03-2018, 09:04)martingg napisał(a): ja swojego kupiłem jak miał 38k km i też ma pęknięta "skórę" na boku fotela kierowcy ...

Tapicer mi wymienił/przeszył za 180zł brutto koszt robocizny wraz z materiałem, teraz wygląda jak nówka Biggrin

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

To czy auto jeździło w trasie czy po mieście można sprawdzić podłączając clipa i odczytując parametr `ilość obrotów silnika` podam przykład: jedno z moich aut ma przejechane 79kkm, a silnik wykonał 13,5 miliona obrotów autko od początku eksploatowane 60% miasto / 40% trasa, takie samo auto z Niemiec przebieg 125kkm, a silnik wykonał niecałe 6 mln obr. co świadczy o tym, że auto jeździło dużo w trasie na 6 biegu.
Niezależnie od tego czy auto jeździło w trasie czy po mieście, jazda na oleju po 30kkm uważam, że jest szkodliwa dla podzespołów silnika.
Nie chcę tu nikogo straszyć, ale wrzucam kilka fotek zajechanych panewek i dziury w bloku z silnika 2.0 dci po złapaniu panewki i wyjściu korbowodu bokiem :-(

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
mateuszw
Zarejestrowani

op
(27-03-2018, 09:17)h4jt napisał(a): To czy auto jeździło w trasie czy po mieście można sprawdzić podłączając clipa i odczytując parametr `ilość obrotów silnika` podam przykład: jedno z moich aut ma przejechane 79kkm, a silnik wykonał 13,5 miliona obrotów autko od początku eksploatowane 60% miasto / 40% trasa, takie samo auto z Niemiec przebieg 125kkm, a silnik wykonał niecałe 6 mln obr. co świadczy o tym, że auto jeździło dużo w trasie na 6 biegu.
Niezależnie od tego czy auto jeździło w trasie czy po mieście, jazda na oleju po 30kkm uważam, że jest szkodliwa dla podzespołów silnika.
Nie chcę tu nikogo straszyć, ale wrzucam kilka fotek zajechanych panewek i dziury w bloku z silnika 2.0 dci po złapaniu panewki i wyjściu korbowodu bokiem :-(

Jaki przebieg miał ten silnik?

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Pytasz o tego 2.0dci z dziurą w bloku ? 133kkm 2011r., jeden właściciel od nowości, olej wymieniany co 30kkm w znanym wszystkim dobrze serwisie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 10:03 przez h4jt.)

Odpowiedz
mateuszw
Zarejestrowani

op
(27-03-2018, 09:41)h4jt napisał(a): Pytasz o tego 2.0dci z dziurą w bloku ? 133kkm 2011r., jeden właściciel od nowości, olej wymieniany co 30kkm w znanym wszystkim dobrze serwisie.

Teraz to się boje szczeniaka odpalić...

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Bez przesady, jeździć normalnie i nie pałować silnika na zimnym, utrzymywać stan oleju w 3/4 znaków min/max bagnetu.
Można stosować magnetyczną śrubę spustu oleju, która wyłapuje w misce z oleju cząstki stali powstające podczas tarcia metalowych elementów silnika, dodatkowo podczas wymiany możemy dostrzec, że coś nie tak dzieje się w silniku, duży nalot opiłków i zanieczyszczeń może sugerować o zacierających się panewkach, wale, korbowodach, rozciągnięty łańcuch rozrządu ocierający o obudowę rozrządu itp ...
Ja do śruby spustu oleju przyczepiam od zewnątrz silny magnes neodymowy wielkości 20-20-10mm i śruba jest zawsze namagnesowana.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 16:33 przez h4jt.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • mateuszw
ryjas
Zarejestrowani

Jak olej był dobry i go nie ubywało tzn że wymiany były robione o czasie. Ważne by było to nie rzadziej niż raz w roku.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-03-2018, 18:07)ryjas napisał(a): Jak olej był dobry i go nie ubywało tzn że wymiany były robione o czasie. Ważne by było to nie rzadziej niż raz w roku.
Robiłem w roku 30 kkm, gdybym wymieniał raz w roku...
Dobry olej też odparowuje, tego dotyczy liczba Noack.
Parametry oleju, takie jak TBN czy indeks lepkości, spadają wraz z przebiegiem (m. in. na skutek zanieczyszczenia, w tym paliwem czy wodą, jak również temperatury). Ochrona ze strony oleju po 15 000 jest już wątpliwa, po 20 000 praktycznie zerowa.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • h4jt
Jurek
Zarejestrowani

Jeśli auto jeździło głównie po autostradach to nie masz się czym martwić .Olej najszybciej traci właściwości przy częstym rozgrzewaniu i stygnięciu. W nowszych ciężarówkach komputer określa kiedy wymienić olej i przy syntetyku na krótkich trasach to jest około 50 tys km a na długich nawet 80 tys km.Przebiegi mogą wydawać się kosmiczne ale to dzięki ilości oleju np. MAN 46 litrów

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2018, 19:11 przez Jurek.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-03-2018, 19:09)Jurek napisał(a): W nowszych ciężarówkach...

... mogą być inne materiały konstrukcyjne know a już z pewnością są inne oleje, ACEA klasa E.

Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości