(12-07-2023, 14:58)Wozny84 napisał(a): A to może dla potomności napiszesz jak rozwiązać ten problem
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Już zbierałem się do tego ale chciałem upewnić się no i zapeszyłem.
Co zrobiłem :
1) zdjąłem kolektor ssący
2) wyczyściłem wszystkie wtryski benzynowe
3) sprawdziłem działanie zaworu EVAP
4) nowe uszczelki kolektora
5) sprawdziłem czy pokrywka przepustnicy nie jest zakleszczona. Cała przepustnica była czyszczona w zeszłym roku z nową uszczelką
Ruszyłem w trasę i jak się rozgrzał po ok 25km wyskoczył mi błąd możliwa awaria silnika. Wszystko dobrze działało, równo i cicho pracował silnik. Rozgrzany odpalał i równo trzymał obroty. Przez ELM327 błędów na postoju aplikacja OBD Mary nie widziała. Kiedy silnik był uruchomiony to błędy były różne i wyświetlane po 2 lub 3. Dziwne. Głównie powtarzały się P0341 i P0441. Wróciłem szczęśliwie z trasy. Płynów nie ubyło.
Po powrocie zrobiłem :
4) wyczyściłem czujnik mas (ciśnienia) powietrza (uszczelki zdrowe)
5) wyczyściłem czujnik wałka rozrządu
6) wymieniłem zawór EVAP na inny oryginalny z dużo świeższego auta
7) na zapłonie (włożonej karcie) nie ma żadnych błędów dopiero podczas pracy silnika OBD Mary znajduje takie jak poniżej na screenach
8) dziś odłączyłem aku do jutra niech się komp zresetuje i pojeżdżę ponownie by sprawdzić czy błąd STOP możliwa awaria silnika nie wróci
Na zimnym przy odpaleniu dalej spadają obroty do 500 na parę sekund i odbijają na 1000-1100 po czym już schodzą powoli, równo wraz ze wzrostem temperatury płynu do ok 650 rpm.
Nie wiem. Może czujnik wałka przydałoby się wymienić ? Warto zrobić test uszczelki pod głowicą ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2023, 18:55 przez cpus.)