Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Pompa paliwa Scenic 3


cpus
Zarejestrowani

op W którym dokładnie miejscu jest dostęp do pompy paliwa w Grand Scenic III 1.6 16V ? Mam wypięty drugi rząd siedzeń i trochę poodginałem kilka warstwa tapicerki i filcu pod prawym siedzeniem ale słabo widać. Jakiś przewodzik chyba 3 żyłowy tam wchodzi ale pewności nie mam. 

Jak odpalam na zimnym to dławi się i obroty spadają do ok 450-500. Prawie gaśnie. Jak rozgrzałem płyn do ok 90 stopni to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu lepiej wchodzi na obroty ale dalej troszkę go poddusza. Przy wymuszonym odpaleniu na samym gazie odpala i trzyma obroty wzorowo.

Próbowałem sprawdzić ciśnienie paliwa w DDT4ALL (laptop + ELM po USB) ale nie znajduje mi żadnego modułu ECM czy ECM/Injection a w tych co są nie znalazłem takiego parametru. W Torque Lite i OBD Mary również nie pokazuje tego wyniku. Pyren mi w ogóle nie działa na Andku 13 z aktualnymi dwoma ELMami po BT.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Ciśnienie paliwa zmierzysz tylko manometrem, ten parametr nie jest odczytywany przez sterownik silnika. Z góry jest założone stałe ciśnienie 3,5 bara.
Po wyjęciu siedzeń i odchyleniu tapicerki należy wyciągnąć mocowanie fotelików i osłonę akustyczną pod siedzeniami. Do pomy dochodzi przewód czterożyłowy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2023, 12:38 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op
(02-06-2023, 12:38)andrzejwa napisał(a): Ciśnienie paliwa zmierzysz tylko manometrem, ten parametr nie jest odczytywany przez sterownik silnika. Z góry jest założone stałe ciśnienie 3,5 bara.
Po wyjęciu siedzeń i odchyleniu tapicerki należy wyciągnąć mocowanie fotelików i osłonę akustyczną pod siedzeniami. Do pomy dochodzi przewód czterożyłowy.
Dziękuję. Czyli jest z tym trochę pracy. Szkoda że nie można rozebrać wyczyścić prawdopodobnie przytkanego filtra i śmigać dalej Thumbup
Zamiennik HELLA dużo tańszy od oryginału bo 400 vs 900 zł więc po potwierdzeniu numerów raczej wejdę w niego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2023, 14:01 przez cpus.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Podejrzewam, że nie masz filtra paliwa, w pompie jest zwykłe sito a ewentualne za słabe ciśnienie może wynikać z niesprawnego regulatora ciśnienia zamontowanego bezpośrednio na pompie. Filtr, jeżeli już jest to pod samochodem obok pochłaniacza par paliwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2023, 14:16 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • cpus
milejow
Zarejestrowani

W Renault benzynowych zawsze był filtr paliwa, najpierw jako zewnętrzny element przy zbiorniku a potem zintegrowany z korpusem pompy i nie jest to żadne sito.
Można sobie zobaczyć jak wygląda na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=jIjqMWhfBfQ

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2023, 21:06 przez milejow.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op Walczyłem z programami do odczytu kodów i tylko w OBD Mary po pierwszym skanowaniu miałem to :
Potwierdzony
P0441 błąd ogólny Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
W oczekiwaniu
P0341 Renault camshaft position sensor circuit. shaft out of range / performance C-012
P0443 błąd ogólny Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit

Wykasowałem i ponownie odczytałem na działającym silniku i te co były w oczekiwaniu przeskoczyły do potwierdzonych.
Zastanawiam się czy nie zajrzeć wpierw do pochłaniacza par paliwa. Czy mógłbym prosić o informację gdzie konkretnie on się znajduje ? W Scenicu 2 był pod przednią, prawą lampą.

Przy odpaleniu na gazie i samej pracy rozumiem że ten pochłaniacz staje się nieaktywny ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2023, 09:42 przez cpus.)

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Mierzyłem dziś ciśnienie paliwa. Podłączyłem się tuż przy silniku gdzie wchodzi do niego rurka z wtyczką samozaciskową. Na manometrze po odpaleniu od razu w okolicy 3.5 bara. Jak pierwsze sekundy silnik nie chodzi równo i są obniżone obroty jak pisałem w okolicach 500rpm to na mierniku wskazanie szybko waha się (wskazówka drga) pomiędzy 3.3 a 3.6 bara, a jak po chwili pracuje równo to stoi sztywno na 3.5 nawet jak mu się depnie. Z tych obserwacji można rozumieć że pompa jak i zawór regulujący ciśnienie jest sprawny ?

Jeżeli potwierdzicie to poszukam lewego powietrza bo tak mi doradził na telefonie z serwisu Renault i wg. niego (informacja przed pomiarem ciśnienia) raczej tu by szukał aniżeli winił pompę paliwową.

Aha, zapomniałem. Wczoraj zdemontowałem zawór pochłaniacza par (EVAP) i sprawdziłem w domu na zasilaczu. Jest w pełni sprawny.

Po VINie serwis potwierdził że nie mam filtra paliwa nigdzie indziej jak w samej pompie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2023, 18:00 przez cpus.)

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Psikałem plakiem w okolicach przepustnicy i obroty nie zmieniały się. Cały kolektor dolotowy miał wymieniane uszczelki ponad rok temu ale wtedy było świszczenie i podwyższone a nie obniżone obroty. Autko na gazie zrobiło ponad 75tyś km i może wtryski od benzyny się przytkały ?

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany Biggrin

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

A to może dla potomności napiszesz jak rozwiązać ten problem

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Wozny84 za ten post post:
  • rafal18031988




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości