SCENIC III Pilna pomoc Awaria, stukanie z silnika ciężko pali.
Miałem tak w Clio, tylko że pasek rozrządu zerwało i zablokowało silnik
op
(29-05-2019, 20:30)Vexus napisał(a):(29-05-2019, 19:13)damian7057 napisał(a):Mógł się wkręcić w rozrząd i spowodować przeskoczenie paska rozrządu na zębach.(29-05-2019, 19:09)ko-ma napisał(a): No to wstępnie masz sprawcę.Ciekawe jest to że jak próbowałem go odpalić chwilę po tym jak go zgasiłem, to długo kręcił. Przecież to nie może mieć związku z paskiem osprzętu. Takie przekroczenie może coś rozwalić w silniku?
Może
Tłoki się spotkają z zaworami.... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2019, 05:55 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
Informacja od mechanika. PASEK osprzętu pękł i wpadł pod pasek rozrządu. Ten przeskoczył o 6 zębów. Pyta je czy trzeba wymieniać zawory. Mechanik chce ustawić rozrząd i odpalić posłuchać. Czy może lepiej od razu ściągać głowicę?
Jak się miło zwalić to już pewnie się zwaliło
Niech ustawi i spróbuje może będzie ok Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
I tak będzie miał zrzuconą pokrywę zaworów - jaki to problem posprawdzać czy zawory chodzą ?
jak są pokrzywione to stoją i cała klawiatura może być sieczką. Głowica podobnie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Nawet jakby niby było ok, to przeskoczenie o 6 ząbków paska raczej na pewno spowodowało spotkanie się zaworów z tłokami. Wtedy zawory na pewno proste nie są i będą wycierały uszczelniacze zaworów. Więc za jakiś czas silnik będzie brał olej. Jeśli nie planujesz go po naprawie sprzedać, to jednak radził bym zdjac głowicę i wymienić zawory. Teraz będzie taniej, później to podwójna robota
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2019, 13:01 przez Grzegorz Łubieński.)
Ten przeskoczył o 6 zębów. Pyta je czy trzeba wymieniać zawory. Mechanik chce ustawić rozrząd i odpalić posłuchać. Czy może lepiej od razu ściągać głowicę?
Zmień mechanika xD Jeżeli on liczy że przy 6 ząbkach zawory nie dostały to zatrzymał się w czasach fiata 125p xD. Teraz wystarczy, że przeskoczy o 3 ząbki i już jest kaszana. Jak ci mówią będzie podwójna robota chyba że nie skasuje cię dodatkowo za ponowny demontaż wszystkiego żeby się do głowicy dostać.
op
Dzwonił przed chwilą że zerwało klin na kole zębatym wałka rozrządu. Zawory chodzą lekko, szklanki całe. Zamówi koło i sprawdzi czy silnik będzie chodził jak trzeba.
Po prostu jakieś kombo się trafiło. Zerwany pasek osprzętu, przeskoczył jednak o 4 zęby ten rozrząd i w dodatku ten klin. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości