jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
Witam. Dzisiaj przy próbie uruchomienia silnika odmówił posłuszeństwa. Scenik pozostawiony po ostatniej jeździe nie odpala.
Po podłączeniu do clipa w sterowniku silnika są dwa błedy;
1 Ciśnienie na listwie wtryskowej.
2 Zgodność informacji Multipl. dla regulatora /ogranicznika prędkości.
Po wykasowaniu błędów nadal nie odpala a błędy są od nowa.
Mam pytania do Tych co mogą pomóc. Jak sprawdzić działanie regulatora wydatku paliwa oraz zawór regulacji wysokiego ciśnienia?
Regulator wydatku paliwa ma oporność 3 omy ;a zawór wysokiego ciśnienia 2,9 oma. Są to zawory których praca polega na przesuwaniu trzpienia
i po podaniu 12 v po winne się odezwać .Może się mylę to proszę o poprawienie mojej dedukcji.Na tą chwilę więcej nie wymyśliłem i każda podpowiedź będzie mile przyjęta.
Jan
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Oporności zaworów są mniej więcej prawidłowe, jeden powinien mieć 2,4 a drugi 2,7 oma. Przy tak małych wartościach rezystancji zawsze może być drobny błąd miernika. Przy próbie rozruchu silnik kręci? Jeżeli tak to szukaj przyczyny w dostarczeniu paliwa do pompy.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-06-2019, 07:05
Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie elektryczne czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR.
Najłatwiej po prostu podmienić czujnik na używany, uzyskany np. na złomowisku.
Przerabiałem temat, komunikaty były podobne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2019, 07:06 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
Czujnik ciśnienia jest chyba dobry bo po popuszczeniu przewodu do wtryskiwacza brak ciśnienia.
Czy po podpięciu do akumulatora czujnika przepływu powinien w jakiś sposób się odezwać? Na stałe jest podłączony do bezpiecznika 7 w samochodzie a sterowanie otrzymuje przewodem masowym ze sterownika. U mnie niema żadnej reakcji po podaniu prądu.
Jan
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(04-06-2019, 08:48)jnbielawski napisał(a): Czy po podpięciu do akumulatora czujnika przepływu powinien w jakiś sposób się odezwać? Jeżeli podpinasz tylko + z akumulatora to nic nie zmienia. Jak chcesz usłyszeć pracę zaworu to daj mu zasilanie + i masę. Możesz włączyć amperomierz w szereg, prąd podczas cyklicznej pracy to ponad 0,5 A. Na sucho powinno być kilka A.
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
I tak zrobiłem. Zawór dawki przepływu działa po podaniu zasilania. Ale regulator wysokiego cisnienia nie reaguje na podanie napięcia widać tylko iskrzenia na stykach w czasie dotknięcia ( świadczy to o tym ze obwód jest cały) .Chodzi o to że zawór wysokiego ciśnienia stoi w miejscu jak zaklęty. Czy to może być przyczyna?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-06-2019, 16:55
(04-06-2019, 08:48)jnbielawski napisał(a): Czujnik ciśnienia jest chyba dobry bo po popuszczeniu przewodu do wtryskiwacza brak ciśnienia.
Nie widzę żadnego związku jednego z drugim.
Jeśli czujnik w listwie zbiorczej nie przekaże do ECU sygnału o odpowiedniej wartości - blokowane jest wysterowanie zaworów wrtyskiwaczy i paliwo nie zostaje podane.
A jak w przewodzie wtryskiwacza nie ma paliwa - to oznacza wprost, że układ jest pusty, totalnie zapowietrzony.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Przy uszkodzonym obwodzie czujnika ciśnienia lub regulatora ciśnienia rozrusznik miałby zabronioną pracę ze względów bezpieczeństwa.
•
jnbielawski
60
0
4
1
SC III
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Jastrowie
op
OK. Mi tylko chodzi o fakt : czy ma wykonać jakiś ruch zawór w momencie podania napięcia-obecnie jest martwy.
Jan
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-06-2019, 19:45
(04-06-2019, 18:48)andrzejwa napisał(a): Przy uszkodzonym obwodzie czujnika ciśnienia lub regulatora ciśnienia rozrusznik miałby zabronioną pracę ze względów bezpieczeństwa.
Sprawdzone w praktyce : w ScII 1,9 dci w przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia w listwie zbiorczej CR rozrusznik włącza się normalnie, wykonywana jest zwykła sekwencja rozruchu. Rozrusznik NIE jest blokowany w żaden sposób, przynajmniej nie w ScII.
Jednocześnie po próbie rozruchu zwracany jest komunikat o błędzie (widoczny na desce), opisywany jednoznacznie jako błąd wartości ciśnienia paliwa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2019, 19:45 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|