Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Nie można uruchomić silnika.


jnbielawski
Zarejestrowani

op Witam. Dzisiaj przy próbie uruchomienia silnika odmówił posłuszeństwa. Scenik pozostawiony po ostatniej jeździe nie odpala.
Po podłączeniu do clipa w sterowniku silnika są dwa błedy;
1 Ciśnienie na listwie wtryskowej.
2 Zgodność informacji Multipl. dla regulatora /ogranicznika prędkości.
 Po wykasowaniu błędów nadal nie odpala a błędy są od nowa.
Mam pytania do Tych co mogą pomóc. Jak sprawdzić działanie regulatora wydatku paliwa oraz zawór regulacji wysokiego ciśnienia?
Regulator wydatku paliwa ma oporność 3 omy ;a zawór wysokiego ciśnienia 2,9 oma. Są to zawory których praca polega na przesuwaniu trzpienia
i po podaniu 12 v po winne się odezwać .Może się mylę to proszę o poprawienie mojej dedukcji.Na tą chwilę więcej nie wymyśliłem i każda podpowiedź będzie mile przyjęta.
Jan

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Oporności zaworów są mniej więcej prawidłowe, jeden powinien mieć 2,4 a drugi 2,7 oma. Przy tak małych wartościach rezystancji zawsze może być drobny błąd miernika. Przy próbie rozruchu silnik kręci? Jeżeli tak to szukaj przyczyny w dostarczeniu paliwa do pompy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie elektryczne czujnika ciśnienia paliwa w listwie CR.
Najłatwiej po prostu podmienić czujnik na używany, uzyskany np. na złomowisku.
Przerabiałem temat, komunikaty były podobne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2019, 07:06 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op Czujnik ciśnienia jest chyba dobry bo po popuszczeniu przewodu do wtryskiwacza brak ciśnienia.
Czy po podpięciu do akumulatora czujnika przepływu powinien w jakiś sposób się odezwać? Na stałe jest podłączony do bezpiecznika 7 w samochodzie a sterowanie otrzymuje przewodem masowym ze sterownika. U mnie niema żadnej reakcji po podaniu prądu.
Jan

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jnbielawski za ten post post:
  • broda1301
andrzejwa
Zarejestrowani

(04-06-2019, 08:48)jnbielawski napisał(a): Czy po podpięciu do akumulatora czujnika przepływu powinien w jakiś sposób się odezwać?
Jeżeli podpinasz tylko + z akumulatora to nic nie zmienia. Jak chcesz usłyszeć pracę zaworu to daj mu zasilanie + i masę. Możesz włączyć amperomierz w szereg, prąd podczas cyklicznej pracy to ponad 0,5 A. Na sucho powinno być kilka A.

Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op I tak zrobiłem. Zawór dawki przepływu działa po podaniu zasilania. Ale regulator wysokiego cisnienia nie reaguje na podanie napięcia widać tylko iskrzenia na stykach w czasie dotknięcia ( świadczy to o tym ze obwód jest cały) .Chodzi o to że zawór wysokiego ciśnienia stoi w miejscu jak zaklęty. Czy to może być przyczyna?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(04-06-2019, 08:48)jnbielawski napisał(a): Czujnik ciśnienia jest chyba dobry bo po popuszczeniu przewodu do wtryskiwacza brak ciśnienia.

Nie widzę żadnego związku jednego z drugim.
Jeśli czujnik w listwie zbiorczej nie przekaże do ECU sygnału o odpowiedniej wartości - blokowane jest wysterowanie zaworów wrtyskiwaczy i paliwo nie zostaje podane.
A jak w przewodzie wtryskiwacza nie ma paliwa - to oznacza wprost, że układ jest pusty, totalnie zapowietrzony.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Przy uszkodzonym obwodzie czujnika ciśnienia lub regulatora ciśnienia rozrusznik miałby zabronioną pracę ze względów bezpieczeństwa.

Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op OK. Mi tylko chodzi o fakt : czy ma wykonać jakiś ruch zawór w momencie podania napięcia-obecnie jest martwy.
Jan

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(04-06-2019, 18:48)andrzejwa napisał(a): Przy uszkodzonym obwodzie czujnika ciśnienia lub regulatora ciśnienia rozrusznik miałby zabronioną pracę ze względów bezpieczeństwa.

Sprawdzone w praktyce : w ScII 1,9 dci w przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia w listwie zbiorczej CR rozrusznik włącza się normalnie, wykonywana jest zwykła sekwencja rozruchu. Rozrusznik NIE jest blokowany w żaden sposób, przynajmniej nie w ScII.
Jednocześnie po próbie rozruchu zwracany jest komunikat o błędzie (widoczny na desce), opisywany jednoznacznie jako błąd wartości ciśnienia paliwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2019, 19:45 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości