Najpierw odkręcamy śrubki tapicerki w zaznaczonych miejscach. Przy czym przy klamce i sterowaniu szyb jest zaślepka należy ją podważyć małym płaskim śrubokrętem i dopiero okręcić śrubki na torx
Jak poodkręcamy śrubki to należy wyrwać/szarpnąć do siebie plastik klamki - wyjdzie cały z metalową klamką i zostawiacie taki lekko wiszący
Następnie to samo z plastikiem sterowania szyb, zaczynamy podważać od strony zewnętrznej tam gdzie wnęka i ta śrubka w kierunku przycisków, plus należy wypiąć kostkę
Mamy już możliwość ściągnąć tapicerkę drzwi
Zaopatrzyłem się w ściągacze do tapicerki , ale jak nie macie dostępu to wystarczy płaski śrubokręt owinięty w szmatkę
Ja zaczynałem podważać od ogranicznika trochę niżej , potem dół i lewa strona ,
Tapicerka trzyma się na spinkach i trzeba ją energicznie ciągnąc do siebie i potem opiera się już tylko na samej górze przy szybie, podnosimy ją do góry i ściągamy z drzwi, trzeba pamiętać o przełożeniu klamki przez otwór i na samym dole trzeba wypiąć wtyczkę od oświetlenia
U mnie zniszczyły się trzy spinki, i właśnie tyle zakupiłem wcześniej przy innych zakupach w ASO
W aso koszt 6,5 pln /szt. , proponuje zakupić więcej sztuk na internetowych aukcjach gdzie nowe są za około 2,5 pln/szt
Wymieniamy spinki np. wysuwamy kombinerkami, nowe wciskamy palcami
Ukazuje się nam taki widok
Resztki po spinkach usuwamy od razu żeby nie zapomnieć
Ściągamy gumową zaślepkę ze zdjęcia poniżej
Ściągamy tylko dolny styropian, ja go najpierw podważałem płaskim śrubokrętem i potem lekko docinałem nożem tak żeby nie zniszczyć całej zasłonki - bardzo wnerwiająca czynność
Rozwiercamy trzy nity głośnika - na czerwono
i ściągamy spinkę i wtyczkę - na żółto
Gdy mamy już dziurę w poszyciu drzwi prowadnica jest u góry więc jej nie widać , wkładamy kartę do czytnika , jest zapłon zapinamy do wtyczki panel sterowania szybami i zjeżdżamy szybą w dół do momentu w którym widać winowajcę - zgiętą prowadnicę,
a potem widać śrubę prowadnicy w otworze z którego ściągaliśmy gumową zaślepkę.
Okręcamy i wyciągamy śrubę/ nie ściągamy szyby z prowadnicy.
Druga śruba która trzyma szybę jest w otworze po głośniku. Przygotowujemy taśmę która za raz będziemy musieli podwiesić szybę na górna ramę drzwi. Odkręcamy drugą śrubę, a drugą ręką trzymamy szybę od góry
Wyciągamy szybę do góry i przyklejamy , tak żeby nam potem nie spadła i łap nie ucięła
np. tak brzydko taśmą izolacyjną
Odkręcamy prowadnice
Klamka ląduje pod tą wiązkę , zaznaczone na czerwone śrubki odkręcamy część torxem część kluczem nasadowym, żółtym kolorem oznaczyłem do odkręcenia 3 śrubki silnika sterowania prowadnicą.
Trzymamy ręką prowadnice spadnie na sam dół. wyciągamy ją przez otwór z którego ściągaliśmy styropian. Trzeba się trochę pogimnastykować prowadnicą (przez otwór po głośniku część prowadnicy podnieść ku górze , w lewym otworze po styropianie zsuwamy maksymalnie szyny w prawo, ściągamy/zjeżdżamy prowadnice z góry w dół i możliwie przesuwamy do prawej i wysuwamy przez otwór w styropianie)
Prowadnica jest skrzywiona i jej koniec wyskoczył ze ślizgu
Młotek kombinerki i prostujemy prowadnice, na koniec wbijamy kulkę w ślizg
Montujemy w odwrotnej kolejności
Najpierw montujemy prowadnicę potem dokręcamy silnik, ostrożnie zsuwamy szybę i montujemy na prowadnicy itd.
Korzystając z okazji rozbebeszonych drzwi wymieniłem tulejkę strzelającego ogranicznika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2017, 14:30 przez BONZO-CBR.)