Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Komunikat stop! Możliwa awaria silnika plus inne komunikaty


scrabi
Zarejestrowani

Sprawdź wężyk przy czyjniku na wyjściu z turbo. Lubią pękać. Wtedy robi się zbyt duża różnica ciśnienia, między jednym a drugim czujnikiem, i stąd tek komunikat..


Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
sidiks
Zarejestrowani

Filtr wymieniony z małymi problemami gdyż rozwaliłem konektory na weżykach paliwa. Musiałem kombinować jadąc na szrot bo za nowe wężyki paliwa krzyczeli po kilka stówek za sztukę.
Gdy finalnie podłączyłem odbyłem jazdę próbną po autostradzie. Na początku wszystko ok, problemy zaczynają się na wzniesieniach i przy wymijaniu innych samochodów gdy trzeba przyśpieszyć. Tak więc błędy wyskoczyły ponownie. Dodatkowo po dojechaniu do domu zauważyłem że leje się paliwo z tego filtra. Okazało się że miał jakąś nieszczelność. Dzisiaj wymieniłem na kolejny i tym razem samochód nie chce odpalić. To znaczy odpala na chwilkę i gaśnie przy komunikacie aby sprawdzić uklad wtrysków. Bateria przy okazji kilku prób odpalenia straciła moc.

Czy to oznacza że muszę wymienić wtryski czy moze jeszcze jest jakaś opcja po drodze która mogę sprawdzić?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

To że nie odpala, to pewnie masz zapowietrzony..
A bateria padła, od krecenia.
Podladuj aku odpowietrz... Ą przede wszystkim, usuń usterkę z nie szczelnością przy filtrE, bo ciągle będzie Ci się zapowietrzał...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Podstawa to napompować gruszką tak żeby była twarda jak kamień .Wielokrotne odpalanie z powietrzem w układzie może doprowadzić do zawieszenia iglicy wtryskiwacza .Jak filtr i złączki są szczelne to po porządnym napompowaniu odpala za pierwszym razem .Jak wymieniłeś domowym sposobem przez podgrzewanie przewodów złączki to na pewno nie będzie szczelnie .

Odpowiedz
sidiks
Zarejestrowani

W moim modelu nie ma takiej pompki
Prawdopodobnie jest elektryczna
Odpowietrzylem odpinajac jeden z wężyków z załączonym zapłonem
Auto odpaliło ale straciło całkowicie moc
Szukam manuala aby wymontować EGR i wyczyścić

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

A co ma do tego EGR ? Nie widziałem tego silnika bez gruszki .

Odpowiedz
sidiks
Zarejestrowani

(07-07-2023, 19:09)Jurek napisał(a): A co ma do tego EGR ? Nie widziałem tego silnika bez gruszki .

Nie ma gruszki. Być może ktoś wcześniej wymieniał wężyki paliwowe i jej nie założył. 
W konektorach wymieniłem tylko plastikowe pierścienie, które służą do uwalniania złączki ( zielona i biała )
Co do EGR to warto było spróbować a nie wymagało to dużo pracy. Wyjąłem EGR, wyczyściłem
Moc wróciła chwilowo bo podczas testowej jazdy samochód ponownie stracił moc
Czy błąd P1525 f3 jest warty uwagi?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(07-07-2023, 22:31)sidiks napisał(a): Czy błąd P1525 f3 jest warty uwagi?
Nie, to błąd tempomatu wynikający z problemów z silnikiem.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Musisz sprawdzić parametry czasie jazdy podczas wystąpienia usterki ,zwłaszcza ciśnienie na listwie . Tam w zamieszczonych zrzutach masz chyba błąd regulatora ciśnienia paliwa .Jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie wtedy wyraźnie niższe od zadanego to w zasadzie masz 4 wyjścia ,zapowietrzający się układ ,coś blokuje przepływ paliwa między zbiornikiem a pompą ,koniec zaworu ciśnienia paliwa ( ewentualnie jego okablowanie ale byłby błąd )albo padnięty zaworek we wtryskiwaczu i ciśnienie idzie w przelew.

Odpowiedz
sidiks
Zarejestrowani

Błąd DTC038096
"Połączenie jednostki diagnostycznej podgrzewania wstępnego"
Gdzie szukać usterki w tym przypadku?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości